Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NORMAL EMNİYET KURALLARI | SHK1112482 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere uçuş operasyonları ile ilgili tüm görev ve sorumlulukları anlatılarak,kabin memuru olma bilinci oluşturulacak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kokpit-kabin ekibi iletişimi,Yakıt alımı; yakıt alınırken çıkışlarda alınacak önlemler ,Yolcu taşıma kuralları,Uçuş hazırlığı talimatları ,Kabin ekibi brifingi,Uçuş öncesi acil durum malzeme kontrolleri,Kabin ışıkları, haberleşme sistemleri,Anonslar,ses sistemleri,yerde yapılan anons sıralaması,elektronik aletlerin kullanılması,uçak içi eğlendirici sistemler.,Güvenlik brifingi ve kapsamı,Uçakta kapı açma ve kapatma kuralları.Kapı slide pozisyonları.,Kabin hazır raporu,Kabin ikaz ışıkları,Uçuş sırasında kabinin izlenmesi.,Uçuş sırasında oluşabilecek anormal durumlar ve türbülans; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uçuş ve kabin ekiplerinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilecektir. | 13, 14, 16, 8, 9 | A |
1.1.Ekiplerin göreve başlama süreçlerini kavrar. | | |
1.2.Kabin Ekibi Brifingi ve debrifing nedir bilir.
| | |
1.3.Brifingte konuşulması gereken konuları bilir. | | |
2.Kabin ekibinin yer hazırlıklarında dikkat edeceği konuları kavrayabilecektir. | 13, 14, 16, 8, 9 | A |
2.1.Yakıt alımı; yakıt alınırken çıkışlarda alınacak önlemleri bilir. | | |
2.2.Uçuş öncesi acil durum malzeme kontrollerini bilir. | | |
2.3.Özel Durumlu Yolcu taşıma kurallarını bilir. | | |
3.Kabin ışıkları, haberleşme sistemlerini bilebilecektir. | 13, 14, 37, 8, 9 | A |
3.1.Kabinde duman olduğunda kabin ekiplerinin uyması gereken prosedürleri bilir.
| | |
3.2.Normal ve abnormal durumlarda kabin ışıklarının konumunu bilir. | | |
3.3.Uçuş boyunca kabinin izlenmesini nedenleriyle bilir. | | |
4.Anons ve anons sistemlerini bilecektir. | 16, 37, 9 | A |
4.1Uçakta Yolcu Varken Yakıt Alımı/Boşaltımı Anonsu 'nu bilir. | | |
4.2.Türbülans ve alçalma anonsunu bilir. | | |
4.3.İniş sonrası “Veda Anonsu“ ve “Uyarı Anonsu“nu bilir. | | |
5.Uçak İçi Eğlendirici Sistemleri anlayabilecektir.
| 14, 37, 6, 9 | A |
5.1.Uçak tiplerine göre bu sistemlere ve kullanımlarını anlar. | | |
5.2.Yolcu brifinginin zamanlamasını ve önemini bilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kokpit-kabin ekibi iletişimi | |
2 | Yakıt alımı; yakıt alınırken çıkışlarda alınacak önlemler | |
3 | Yolcu taşıma kuralları | |
4 | Uçuş hazırlığı talimatları | |
5 | Kabin ekibi brifingi | |
6 | Uçuş öncesi acil durum malzeme kontrolleri | |
7 | Kabin ışıkları, haberleşme sistemleri | |
8 | Anonslar,ses sistemleri,yerde yapılan anons sıralaması,elektronik aletlerin kullanılması,uçak içi eğlendirici sistemler. | |
9 | Güvenlik brifingi ve kapsamı | |
10 | Uçakta kapı açma ve kapatma kuralları.Kapı slide pozisyonları. | |
11 | Kabin hazır raporu | |
12 | Kabin ikaz ışıkları | |
13 | Uçuş sırasında kabinin izlenmesi. | |
14 | Uçuş sırasında oluşabilecek anormal durumlar ve türbülans | |
Kaynak |
Gerede, E. (2018). Havacilikta Emniyet Yönetimi: Teoriden Uygulamaya Geleneksel Ve Yeni Nesil Yaklaşimlar. Pegem Akademi, Ankara. Bölüm: 7. ISBN 978-605-241-224-4
Ders Notları |
DHMİ Yayınları
ICAO, IATA, SHGM web siteleri:
https://www.iata.org/
http://web.shgm.gov.tr/
Çakıcı, Menderes. (2018). Havada Kalan Sorular. Efil Yayınevi. ISBN: 6054579754 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | X | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | X | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | X | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | | | X |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | X | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | X | | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | X | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | X | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | X | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | | | X |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | | | X |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | | | X |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NORMAL EMNİYET KURALLARI | SHK1112482 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere uçuş operasyonları ile ilgili tüm görev ve sorumlulukları anlatılarak,kabin memuru olma bilinci oluşturulacak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kokpit-kabin ekibi iletişimi,Yakıt alımı; yakıt alınırken çıkışlarda alınacak önlemler ,Yolcu taşıma kuralları,Uçuş hazırlığı talimatları ,Kabin ekibi brifingi,Uçuş öncesi acil durum malzeme kontrolleri,Kabin ışıkları, haberleşme sistemleri,Anonslar,ses sistemleri,yerde yapılan anons sıralaması,elektronik aletlerin kullanılması,uçak içi eğlendirici sistemler.,Güvenlik brifingi ve kapsamı,Uçakta kapı açma ve kapatma kuralları.Kapı slide pozisyonları.,Kabin hazır raporu,Kabin ikaz ışıkları,Uçuş sırasında kabinin izlenmesi.,Uçuş sırasında oluşabilecek anormal durumlar ve türbülans; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uçuş ve kabin ekiplerinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilecektir. | 13, 14, 16, 8, 9 | A |
1.1.Ekiplerin göreve başlama süreçlerini kavrar. | | |
1.2.Kabin Ekibi Brifingi ve debrifing nedir bilir.
| | |
1.3.Brifingte konuşulması gereken konuları bilir. | | |
2.Kabin ekibinin yer hazırlıklarında dikkat edeceği konuları kavrayabilecektir. | 13, 14, 16, 8, 9 | A |
2.1.Yakıt alımı; yakıt alınırken çıkışlarda alınacak önlemleri bilir. | | |
2.2.Uçuş öncesi acil durum malzeme kontrollerini bilir. | | |
2.3.Özel Durumlu Yolcu taşıma kurallarını bilir. | | |
3.Kabin ışıkları, haberleşme sistemlerini bilebilecektir. | 13, 14, 37, 8, 9 | A |
3.1.Kabinde duman olduğunda kabin ekiplerinin uyması gereken prosedürleri bilir.
| | |
3.2.Normal ve abnormal durumlarda kabin ışıklarının konumunu bilir. | | |
3.3.Uçuş boyunca kabinin izlenmesini nedenleriyle bilir. | | |
4.Anons ve anons sistemlerini bilecektir. | 16, 37, 9 | A |
4.1Uçakta Yolcu Varken Yakıt Alımı/Boşaltımı Anonsu 'nu bilir. | | |
4.2.Türbülans ve alçalma anonsunu bilir. | | |
4.3.İniş sonrası “Veda Anonsu“ ve “Uyarı Anonsu“nu bilir. | | |
5.Uçak İçi Eğlendirici Sistemleri anlayabilecektir.
| 14, 37, 6, 9 | A |
5.1.Uçak tiplerine göre bu sistemlere ve kullanımlarını anlar. | | |
5.2.Yolcu brifinginin zamanlamasını ve önemini bilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kokpit-kabin ekibi iletişimi | |
2 | Yakıt alımı; yakıt alınırken çıkışlarda alınacak önlemler | |
3 | Yolcu taşıma kuralları | |
4 | Uçuş hazırlığı talimatları | |
5 | Kabin ekibi brifingi | |
6 | Uçuş öncesi acil durum malzeme kontrolleri | |
7 | Kabin ışıkları, haberleşme sistemleri | |
8 | Anonslar,ses sistemleri,yerde yapılan anons sıralaması,elektronik aletlerin kullanılması,uçak içi eğlendirici sistemler. | |
9 | Güvenlik brifingi ve kapsamı | |
10 | Uçakta kapı açma ve kapatma kuralları.Kapı slide pozisyonları. | |
11 | Kabin hazır raporu | |
12 | Kabin ikaz ışıkları | |
13 | Uçuş sırasında kabinin izlenmesi. | |
14 | Uçuş sırasında oluşabilecek anormal durumlar ve türbülans | |
Kaynak |
Gerede, E. (2018). Havacilikta Emniyet Yönetimi: Teoriden Uygulamaya Geleneksel Ve Yeni Nesil Yaklaşimlar. Pegem Akademi, Ankara. Bölüm: 7. ISBN 978-605-241-224-4
Ders Notları |
DHMİ Yayınları
ICAO, IATA, SHGM web siteleri:
https://www.iata.org/
http://web.shgm.gov.tr/
Çakıcı, Menderes. (2018). Havada Kalan Sorular. Efil Yayınevi. ISBN: 6054579754 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | X | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | X | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | X | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | | | X |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | X | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | X | | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | X | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | X | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | X | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | | | X |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | | | X |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | | | X |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12