Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SİVİL HAVA TAŞIMACILIĞI KURALLARI | SHK1212486 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil havacılık kurallarının anlatılması,kuralların hangi şartlara ve durumlara göre belirlendiği ve prosedürler anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Havacılık Otoriteleri,SHGM görevleri ;JAA ve EASA tanıtımı.,Jar-66 Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılması.,Jar-145 Onaylı Bakım Kuruluşları Yönetmeliği.,Jar-147 Hava aracı Bakım Eğitim Kuruluşları.,JAR kuralları arasındaki ilişki.,Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A),Genel Havacılık Yönetmeliği (SHY-6B),Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği (SHY-M),Emniyet Yönetim Sistemi,Hava aracı Sertifikasyonu,Bakım Dokümanları,Bakım Programları ve Bakım Usülleri,Bakımda Ulusal ve Uluslararası Gereksinimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uluslararası ve Ulusal havacılık otoritelerini bilebilecektir. | 14, 9 | A |
1.1.Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünü tanır. | | |
1.2.Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünü tanır. | | |
1.3.Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansını tanır. | | |
2.Genel Havacılık Yönetmeliği (SHY-6B)'ni kavrayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
2.1.Bakım Dokümanlarını bilir. | | |
2.2.Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılmasını öğrenir. | | |
2.3.Hava aracı Bakım Eğitim Kuruluşlarını tanır. | | |
3.ICAO’nun amacını kavrayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
3.1.Hava Taşımacılığının kurallarının detayları için oluşturulmuş 19 eki sayabilir. | | |
3.2.Türkiye ve ICAO ilişkilerini kavrar. | | |
3.3.Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO)'nun Faaliyet Alanı ve İşlevini kavrar. | | |
4.Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A) | 14, 16, 9 | A |
4.1.Tarifeli ve tarifesiz seferlerle yolcu ve yük taşımacılığı yapacak hava yolu işletmelerinin uyması gereken kurallarını öğrenir. | | |
4.2.Kalite ve emniyet yönetim sistemini anlar. | | |
4.3.Hava taşıma işletmeleri; havayolu, hava taksi, genel havacılık ve balon işletmelerini bilir. | | |
5.Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği (SHY-M) konusunda bilgi sahibi olabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
5.1.SHY-M Sürekli Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliğini bilir. | | |
5.2.Jar-66 Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılmasını bilir. | | |
5.3.ICAO'nun Ek-8 Hava Araçlarının Uçuşa Elverişliliğini bilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Havacılık Otoriteleri | |
2 | SHGM görevleri ;JAA ve EASA tanıtımı. | |
3 | Jar-66 Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılması. | |
4 | Jar-145 Onaylı Bakım Kuruluşları Yönetmeliği. | |
5 | Jar-147 Hava aracı Bakım Eğitim Kuruluşları. | |
6 | JAR kuralları arasındaki ilişki. | |
7 | Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A) | |
8 | Genel Havacılık Yönetmeliği (SHY-6B) | |
9 | Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği (SHY-M) | |
10 | Emniyet Yönetim Sistemi | |
11 | Hava aracı Sertifikasyonu | |
12 | Bakım Dokümanları | |
13 | Bakım Programları ve Bakım Usülleri | |
14 | Bakımda Ulusal ve Uluslararası Gereksinimler | |
Kaynak |
Uçuş izinlerine İlişkin Elkitabı(2018) SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAYINLARI. |
SHGM Mevzuatlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SİVİL HAVA TAŞIMACILIĞI KURALLARI | SHK1212486 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil havacılık kurallarının anlatılması,kuralların hangi şartlara ve durumlara göre belirlendiği ve prosedürler anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Havacılık Otoriteleri,SHGM görevleri ;JAA ve EASA tanıtımı.,Jar-66 Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılması.,Jar-145 Onaylı Bakım Kuruluşları Yönetmeliği.,Jar-147 Hava aracı Bakım Eğitim Kuruluşları.,JAR kuralları arasındaki ilişki.,Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A),Genel Havacılık Yönetmeliği (SHY-6B),Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği (SHY-M),Emniyet Yönetim Sistemi,Hava aracı Sertifikasyonu,Bakım Dokümanları,Bakım Programları ve Bakım Usülleri,Bakımda Ulusal ve Uluslararası Gereksinimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uluslararası ve Ulusal havacılık otoritelerini bilebilecektir. | 14, 9 | A |
1.1.Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünü tanır. | | |
1.2.Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünü tanır. | | |
1.3.Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansını tanır. | | |
2.Genel Havacılık Yönetmeliği (SHY-6B)'ni kavrayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
2.1.Bakım Dokümanlarını bilir. | | |
2.2.Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılmasını öğrenir. | | |
2.3.Hava aracı Bakım Eğitim Kuruluşlarını tanır. | | |
3.ICAO’nun amacını kavrayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
3.1.Hava Taşımacılığının kurallarının detayları için oluşturulmuş 19 eki sayabilir. | | |
3.2.Türkiye ve ICAO ilişkilerini kavrar. | | |
3.3.Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO)'nun Faaliyet Alanı ve İşlevini kavrar. | | |
4.Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A) | 14, 16, 9 | A |
4.1.Tarifeli ve tarifesiz seferlerle yolcu ve yük taşımacılığı yapacak hava yolu işletmelerinin uyması gereken kurallarını öğrenir. | | |
4.2.Kalite ve emniyet yönetim sistemini anlar. | | |
4.3.Hava taşıma işletmeleri; havayolu, hava taksi, genel havacılık ve balon işletmelerini bilir. | | |
5.Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği (SHY-M) konusunda bilgi sahibi olabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
5.1.SHY-M Sürekli Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliğini bilir. | | |
5.2.Jar-66 Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılmasını bilir. | | |
5.3.ICAO'nun Ek-8 Hava Araçlarının Uçuşa Elverişliliğini bilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Havacılık Otoriteleri | |
2 | SHGM görevleri ;JAA ve EASA tanıtımı. | |
3 | Jar-66 Hava aracı Bakım Personelinin Lisanslandırılması. | |
4 | Jar-145 Onaylı Bakım Kuruluşları Yönetmeliği. | |
5 | Jar-147 Hava aracı Bakım Eğitim Kuruluşları. | |
6 | JAR kuralları arasındaki ilişki. | |
7 | Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A) | |
8 | Genel Havacılık Yönetmeliği (SHY-6B) | |
9 | Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği (SHY-M) | |
10 | Emniyet Yönetim Sistemi | |
11 | Hava aracı Sertifikasyonu | |
12 | Bakım Dokümanları | |
13 | Bakım Programları ve Bakım Usülleri | |
14 | Bakımda Ulusal ve Uluslararası Gereksinimler | |
Kaynak |
Uçuş izinlerine İlişkin Elkitabı(2018) SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAYINLARI. |
SHGM Mevzuatlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12