Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER II | SH2213955 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal Hizmetler programı öğrencilerinin uygulamada edindikleri bilgi, beceri ve deneyimleri sınıf ortamına aktarmaları, vaka deneyimlerini paylaşmalarına imkan sağlayan akademik ortam yaratmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uygulamaya giriş,Uygulamadan edinilen bilgi, beceri ve deneyimlerin sınıf ortamına aktarılmasını sağlama,Vaka çalışması ,Vaka çalışması ,Vaka çalışması ,Farklı sosyal hizmet alanlarından müracaatçı ya da müracaatçı gruplarının yararlandıkları hizmetleri anlama ve insan hakları temelinde sosyal değişimin gerçekleşip gerçekleşmediğini tartışma,İnsan hakları temelinde sosyal sorunları tartışma,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
4.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
3.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
2.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
1.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Uygulamaya giriş | Staj yapılan kurumu/kuruluşu tanıma, müracaatçı grubunu tanıma, kuruluş ziyaretlerinde bulunma ve meslek elemanlarıyla görüşme yapma |
2 | Uygulamadan edinilen bilgi, beceri ve deneyimlerin sınıf ortamına aktarılmasını sağlama | Öğrencinin staj yapmakta olduğu kurum/kuruluşunda gözlemlerini not etmesi ve/veya yazılan rapor örneklerini incelemesi |
3 | Vaka çalışması | |
4 | Vaka çalışması | |
5 | Vaka çalışması | |
6 | Farklı sosyal hizmet alanlarından müracaatçı ya da müracaatçı gruplarının yararlandıkları hizmetleri anlama ve insan hakları temelinde sosyal değişimin gerçekleşip gerçekleşmediğini tartışma | |
7 | İnsan hakları temelinde sosyal sorunları tartışma | |
8 | Vaka çalışması | |
9 | Vaka çalışması | |
10 | Vaka çalışması | |
11 | Vaka çalışması | |
12 | Vaka çalışması | |
13 | Vaka çalışması | |
14 | Vaka çalışması | |
Kaynak |
- Staj raporları - Teater, B., Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri, Nika Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | X | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | X |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | | X | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | X | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | | X |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | | X | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | X |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | X | |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 15 | 30 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER II | SH2213955 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal Hizmetler programı öğrencilerinin uygulamada edindikleri bilgi, beceri ve deneyimleri sınıf ortamına aktarmaları, vaka deneyimlerini paylaşmalarına imkan sağlayan akademik ortam yaratmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uygulamaya giriş,Uygulamadan edinilen bilgi, beceri ve deneyimlerin sınıf ortamına aktarılmasını sağlama,Vaka çalışması ,Vaka çalışması ,Vaka çalışması ,Farklı sosyal hizmet alanlarından müracaatçı ya da müracaatçı gruplarının yararlandıkları hizmetleri anlama ve insan hakları temelinde sosyal değişimin gerçekleşip gerçekleşmediğini tartışma,İnsan hakları temelinde sosyal sorunları tartışma,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
4.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
3.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
2.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
1.Stajda incelenen vakaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Uygulamaya giriş | Staj yapılan kurumu/kuruluşu tanıma, müracaatçı grubunu tanıma, kuruluş ziyaretlerinde bulunma ve meslek elemanlarıyla görüşme yapma |
2 | Uygulamadan edinilen bilgi, beceri ve deneyimlerin sınıf ortamına aktarılmasını sağlama | Öğrencinin staj yapmakta olduğu kurum/kuruluşunda gözlemlerini not etmesi ve/veya yazılan rapor örneklerini incelemesi |
3 | Vaka çalışması | |
4 | Vaka çalışması | |
5 | Vaka çalışması | |
6 | Farklı sosyal hizmet alanlarından müracaatçı ya da müracaatçı gruplarının yararlandıkları hizmetleri anlama ve insan hakları temelinde sosyal değişimin gerçekleşip gerçekleşmediğini tartışma | |
7 | İnsan hakları temelinde sosyal sorunları tartışma | |
8 | Vaka çalışması | |
9 | Vaka çalışması | |
10 | Vaka çalışması | |
11 | Vaka çalışması | |
12 | Vaka çalışması | |
13 | Vaka çalışması | |
14 | Vaka çalışması | |
Kaynak |
- Staj raporları - Teater, B., Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri, Nika Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | X | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | X |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | | X | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | X | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | | X |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | | X | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | X |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | X | |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05