Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI | SH1133660 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye'nin sosyal, siyasal ve ekonomik yapısının organizasyon ve işleyişinden öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı'nın mirası: Osmanlı İmparatorluğu'ndaki toplum yapısı,Cumhuriyet ve cumhur ,1921 ve 1924 Anayasaları ve toplum , Tek parti döneminde kurumlar ve toplum , Çok partili hayata geçiş.,1961 Anayasası ve toplum ,1982 Anayasası ve toplum ,Soğuk savaşın toplum üzerindeki etkileri
,Soğuk savaş sonrası Dünya ve Türkiye'nin toplumsal yapısı ,Askeri darbeler ve toplum ,Milenyum algısı, teknolojik gelişmeler ve toplum ,Türkiye'de nüfus yapısı ,Türkiye'de toplumsal yapı ,Türkiye'de toplumsal yapı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Türkiye'nin toplumsal, ekonomik ve siyasal yapısının farklı bileşenlerini ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
1.2.Türkiye'deki siyasal, sosyal ve ekonomik değişiklikleri tarihsel bir perspektif dahilinde değerlendirir. | 10, 19, 23, 9 | A |
2.Siyasal, sosyal ve ekonomik yapının açıklanmasında yer alan belirli kavramları kullanarak analiz yapabilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
2.1.Farklı yapılarda yaşanan değişimin arkasındaki nedenleri kavramsal düzeyde analiz eder. | 10, 19, 23, 9 | A |
2.2.Farklı yapılarda yaşanan değişimlerin neden olduğu/olabileceği sonuçları tartışır.
| 10, 19, 23, 9 | A |
3.Farklılıkların çeşitli sonuçlarını sorgulayabilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
3.1.Farklılıkların birleştirici yapısını yorumlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
3.2.Farklılıkların ayrıştırıcı yapısını yorumlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
4.Toplumsal düzeni toplumun yapısı ile ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
4.1.Toplumsal düzeni açıklar. | 10, 19, 23, 9 | A |
4.2.Toplumsal düzeni yorumlar. | | |
5.Toplumsal dönüşümü açıklayabilecektir. | | |
5.1.Toplumsal dönüşümü betimler. | | |
5.2.Toplumsal dönüşümü yorumlar. | | |
1.1. Farklı aktörlerin siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerdeki rolünü yorumlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Osmanlı'nın mirası: Osmanlı İmparatorluğu'ndaki toplum yapısı | |
2 | Cumhuriyet ve cumhur | |
3 | 1921 ve 1924 Anayasaları ve toplum | |
4 | Tek parti döneminde kurumlar ve toplum | |
5 | Çok partili hayata geçiş. | |
6 | 1961 Anayasası ve toplum | |
7 | 1982 Anayasası ve toplum | |
8 | Soğuk savaşın toplum üzerindeki etkileri
| |
9 | Soğuk savaş sonrası Dünya ve Türkiye'nin toplumsal yapısı | |
10 | Askeri darbeler ve toplum | |
11 | Milenyum algısı, teknolojik gelişmeler ve toplum | |
12 | Türkiye'de nüfus yapısı | |
13 | Türkiye'de toplumsal yapı | |
14 | Türkiye'de toplumsal yapı | |
Kaynak |
Sungur, Zerrin (Ed.), Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, 2013, Anadolu Üniversitesi Yayınları; Zencirkıran, Mehmet (Ed.) Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, 2017, Dora Yayıncılık |
Haftalık konu başlığı çerçevesinde ön okumalar önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | X | | | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | X | | | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | | X |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | X | | | |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | | | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | | X |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI | SH1133660 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye'nin sosyal, siyasal ve ekonomik yapısının organizasyon ve işleyişinden öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı'nın mirası: Osmanlı İmparatorluğu'ndaki toplum yapısı,Cumhuriyet ve cumhur ,1921 ve 1924 Anayasaları ve toplum , Tek parti döneminde kurumlar ve toplum , Çok partili hayata geçiş.,1961 Anayasası ve toplum ,1982 Anayasası ve toplum ,Soğuk savaşın toplum üzerindeki etkileri
,Soğuk savaş sonrası Dünya ve Türkiye'nin toplumsal yapısı ,Askeri darbeler ve toplum ,Milenyum algısı, teknolojik gelişmeler ve toplum ,Türkiye'de nüfus yapısı ,Türkiye'de toplumsal yapı ,Türkiye'de toplumsal yapı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Türkiye'nin toplumsal, ekonomik ve siyasal yapısının farklı bileşenlerini ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
1.2.Türkiye'deki siyasal, sosyal ve ekonomik değişiklikleri tarihsel bir perspektif dahilinde değerlendirir. | 10, 19, 23, 9 | A |
2.Siyasal, sosyal ve ekonomik yapının açıklanmasında yer alan belirli kavramları kullanarak analiz yapabilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
2.1.Farklı yapılarda yaşanan değişimin arkasındaki nedenleri kavramsal düzeyde analiz eder. | 10, 19, 23, 9 | A |
2.2.Farklı yapılarda yaşanan değişimlerin neden olduğu/olabileceği sonuçları tartışır.
| 10, 19, 23, 9 | A |
3.Farklılıkların çeşitli sonuçlarını sorgulayabilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
3.1.Farklılıkların birleştirici yapısını yorumlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
3.2.Farklılıkların ayrıştırıcı yapısını yorumlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
4.Toplumsal düzeni toplumun yapısı ile ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 23, 9 | A |
4.1.Toplumsal düzeni açıklar. | 10, 19, 23, 9 | A |
4.2.Toplumsal düzeni yorumlar. | | |
5.Toplumsal dönüşümü açıklayabilecektir. | | |
5.1.Toplumsal dönüşümü betimler. | | |
5.2.Toplumsal dönüşümü yorumlar. | | |
1.1. Farklı aktörlerin siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerdeki rolünü yorumlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Osmanlı'nın mirası: Osmanlı İmparatorluğu'ndaki toplum yapısı | |
2 | Cumhuriyet ve cumhur | |
3 | 1921 ve 1924 Anayasaları ve toplum | |
4 | Tek parti döneminde kurumlar ve toplum | |
5 | Çok partili hayata geçiş. | |
6 | 1961 Anayasası ve toplum | |
7 | 1982 Anayasası ve toplum | |
8 | Soğuk savaşın toplum üzerindeki etkileri
| |
9 | Soğuk savaş sonrası Dünya ve Türkiye'nin toplumsal yapısı | |
10 | Askeri darbeler ve toplum | |
11 | Milenyum algısı, teknolojik gelişmeler ve toplum | |
12 | Türkiye'de nüfus yapısı | |
13 | Türkiye'de toplumsal yapı | |
14 | Türkiye'de toplumsal yapı | |
Kaynak |
Sungur, Zerrin (Ed.), Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, 2013, Anadolu Üniversitesi Yayınları; Zencirkıran, Mehmet (Ed.) Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, 2017, Dora Yayıncılık |
Haftalık konu başlığı çerçevesinde ön okumalar önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | X | | | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | X | | | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | | X |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | X | | | |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | | | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | | X |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05