Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RAKET SPORLARI - BADMİNTONSY2214291Bahar Dönemi1+224
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Yusuf BİLGİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Yusuf BİLGİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere badmintonun tarihsel gelişimi, oyun kural bilgisi, temel tekniklerinin genel öğretimi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı,Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton,Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi,Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri,Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma,Forehand ve Backhand Vuruş,Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş,Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma,Servis Çalışmaları ve Teknikler,Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları,Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni,Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni,Badminton Turnuvası Düzenleme,Badminton Turnuvası Düzenleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Badminton ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. A
1.1.Badmintonun tarihsel gelişimini açıklayabilecektir.
1.2.Badminton oyun kurallarını tanımlar.
1.3.Temel badminton tekniklerini açıklar.
2.Badminton kavramları arasındaki ilişkileri kavrayacaktır. A
2.1.Badmintonun tarihini ve gelişimini anlar.
2.2.Oyun kurallarının mantığını ve amaçlarını kavrar.
2.3.Temel tekniklerin önemini ve nasıl uygulanacağını anlar.
3.Badminton için gerekli olan pratik bilgi ve becerileri gelişecektir. H
3.1.Badminton oyununu uygulamalı olarak oynar. 5, 8
3.2.Oyun kurallarına uygun bir şekilde oynar.
3.3.Temel teknikleri uygular.
4.Badminton alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayacaktır. A
4.1.Oyun sırasında stratejik düşünme ve rakiplerin hatalarını analiz eder.
4.2.Kendi performansını değerlendirir ve geliştirme yollarını belirler.
4.3.Badminton oyununda stratejiler oluşturur ve uygular.
4.4.Diğer oyuncuların performansını değerlendirir ve karşılaştırır.
4.5.Kendi gelişimini ve performansını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve iyileştirme stratejileri geliştirir.
5.1.Badminton oyununda yaratıcı stratejiler ve taktikler geliştirir.
5.2.Oyunun farklı kurallarını veya formatlarını değerlendirir ve önerir.
5.3.Badmintonun gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar.
5. Badminton ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirecektir. F
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı
2Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton
3Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi
4Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri
5Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma
6Forehand ve Backhand Vuruş
7Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş
8Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma
9Servis Çalışmaları ve Teknikler
10Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları
11Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni
12Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni
13Badminton Turnuvası Düzenleme
14Badminton Turnuvası Düzenleme
Kaynak
-Çam, İ. (2016). Badminton Teknik-Taktik Antrenman. Ergün Yayınevi. -Salman, S & Salman M.N. (1994). Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Onay Ajans. -Thomas, G. (2016). The Badminton Handbook. Audubon Yayınevi. -Turgut, M. (2020 ). Badminton El Kitabı. Spor Yayınevi. -Yorulmazlar, M & Kepoğlu, A. (2005). Badminton (Teknik Öğretimi, Taktik ve Kuralları). Morpa Yayınları. -Wyatt, E. (2022). How To Play Badminton: Essential Guide For Beginners: Learn The Rules, Strategies And Tactics To Play. Independently Yayınevi.
Badminton World Federation (BWF) Resmi Web Sitesi (https://www.bwfbadminton.com/) Badminton Central Web Sitesi (https://www.badmintoncentral.com/) Badminton Coaching Web Sitesi (https://www.badmintoncoaching.co.uk/) Badminton World Federation (BWF) YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/user/bwf) ShuttleFlash YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/@ShuttleFlash/videos)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2
Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir
X
3
Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir
4
Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir
5
Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir
6
Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir
7
Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir
X
8
Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir
9
Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir
10
Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur
12
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir
13
Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur
14
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir
15
Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar
16
Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder
X
17
Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur
X
18
Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur
19
Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
X
20
Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir
X
21
Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12828
Genel Sınav ve Hazırlığı15656
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)132
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RAKET SPORLARI - BADMİNTONSY2214291Bahar Dönemi1+224
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Yusuf BİLGİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Yusuf BİLGİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere badmintonun tarihsel gelişimi, oyun kural bilgisi, temel tekniklerinin genel öğretimi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı,Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton,Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi,Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri,Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma,Forehand ve Backhand Vuruş,Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş,Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma,Servis Çalışmaları ve Teknikler,Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları,Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni,Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni,Badminton Turnuvası Düzenleme,Badminton Turnuvası Düzenleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Badminton ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. A
1.1.Badmintonun tarihsel gelişimini açıklayabilecektir.
1.2.Badminton oyun kurallarını tanımlar.
1.3.Temel badminton tekniklerini açıklar.
2.Badminton kavramları arasındaki ilişkileri kavrayacaktır. A
2.1.Badmintonun tarihini ve gelişimini anlar.
2.2.Oyun kurallarının mantığını ve amaçlarını kavrar.
2.3.Temel tekniklerin önemini ve nasıl uygulanacağını anlar.
3.Badminton için gerekli olan pratik bilgi ve becerileri gelişecektir. H
3.1.Badminton oyununu uygulamalı olarak oynar. 5, 8
3.2.Oyun kurallarına uygun bir şekilde oynar.
3.3.Temel teknikleri uygular.
4.Badminton alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayacaktır. A
4.1.Oyun sırasında stratejik düşünme ve rakiplerin hatalarını analiz eder.
4.2.Kendi performansını değerlendirir ve geliştirme yollarını belirler.
4.3.Badminton oyununda stratejiler oluşturur ve uygular.
4.4.Diğer oyuncuların performansını değerlendirir ve karşılaştırır.
4.5.Kendi gelişimini ve performansını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve iyileştirme stratejileri geliştirir.
5.1.Badminton oyununda yaratıcı stratejiler ve taktikler geliştirir.
5.2.Oyunun farklı kurallarını veya formatlarını değerlendirir ve önerir.
5.3.Badmintonun gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar.
5. Badminton ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirecektir. F
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı
2Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton
3Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi
4Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri
5Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma
6Forehand ve Backhand Vuruş
7Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş
8Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma
9Servis Çalışmaları ve Teknikler
10Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları
11Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni
12Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni
13Badminton Turnuvası Düzenleme
14Badminton Turnuvası Düzenleme
Kaynak
-Çam, İ. (2016). Badminton Teknik-Taktik Antrenman. Ergün Yayınevi. -Salman, S & Salman M.N. (1994). Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Onay Ajans. -Thomas, G. (2016). The Badminton Handbook. Audubon Yayınevi. -Turgut, M. (2020 ). Badminton El Kitabı. Spor Yayınevi. -Yorulmazlar, M & Kepoğlu, A. (2005). Badminton (Teknik Öğretimi, Taktik ve Kuralları). Morpa Yayınları. -Wyatt, E. (2022). How To Play Badminton: Essential Guide For Beginners: Learn The Rules, Strategies And Tactics To Play. Independently Yayınevi.
Badminton World Federation (BWF) Resmi Web Sitesi (https://www.bwfbadminton.com/) Badminton Central Web Sitesi (https://www.badmintoncentral.com/) Badminton Coaching Web Sitesi (https://www.badmintoncoaching.co.uk/) Badminton World Federation (BWF) YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/user/bwf) ShuttleFlash YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/@ShuttleFlash/videos)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2
Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir
X
3
Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir
4
Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir
5
Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir
6
Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir
7
Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir
X
8
Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir
9
Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir
10
Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur
12
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir
13
Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur
14
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir
15
Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar
16
Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder
X
17
Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur
X
18
Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur
19
Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
X
20
Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir
X
21
Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:23Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:24