İş dünyası, medya çalışmaları, bilimsel çalışmalar, psikoloji çalışmaları ve sanatsal/tasarımsal çalışmalar çerçevelerinde öğrencilerin dinleme, konuşma yeteneklerini geliştirmek ve bu konularda öğrencilerin fikirlerini İngilizce olarak etkili bir şekilde ifade edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders hedeflerinin ve materyalin tanıtılması,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/piyasa araştırmaları çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/iş etikleri çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin medya kullanımındaki trendler çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin değişen müzik endüstrisi çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / Plasebo Etkisi çerçevesinde geliştirilmesi. ,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / yapay zekâ çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / akran ilişkileri çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / zekâ testleri çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sanatsal çalışmalar / Grafiti Sanatı çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin tasarımsal temelli çalışmalar çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sınıf içi uzmanlık alanlı videolar izletilerek pratik edilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin öğrenilen konu başlıklarına dair tartışma soruları yardımı ile sınıf içinde pratik edilmesi.,Konuların gözden geçirilmesi / sınav pratiği. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce konuşurken yeni öğrendiği kelimeler, ifadeler ve deyimleri aktif olarak kullanabilecektir.
10, 12, 16, 19, 20, 6, 9
A
1.1 Düzgün, akıcı ve iyi yapılandırılmış sözlü iletişim becerileri geliştirebilecektir.
11, 15, 21, 9
1.2. Sözlü iletişimde göz teması, jestler, mimikler gibi sözlü olmayan iletişim araçlarını kullanabilecektir.
11, 15, 21, 9
2. Sosyal ve profesyonel ortamlarda dili etkili ve esnek bir şekilde kullanabilecektir.
10, 12, 16, 19, 20, 6, 9
A
2.1 Uzun konuşma ve konferansları anlayabilecektir.
11, 15, 21
2.2. İş toplantıları ve profesyonel iletişim için uygun dil ve üslup kullanabilecektir.
11, 15, 21
3. Eleştirel ve analitik düşünme yeteneği kazanacaktır.
4.1. İş toplantıları ve profesyonel iletişim için uygun dil ve üslup kullanabilecektir.
11, 15, 21
4.2. İşyerinde fikirleri açık ve etkili bir şekilde ifade edebilecektir.
11, 15, 21
5. Kültürel duyarlılık ve çeşitlilik edinecektir.
10, 11, 13, 16, 19, 21, 6, 9
A
5.1. Farklı kültürlerden gelen insanlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilecektir.
11, 15, 21, 9
5.2. Çeşitli topluluklarda ve iş ortamlarında kültürel duyarlılık gösterebilecektir.
11, 15, 21, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders hedeflerinin ve materyalin tanıtılması
2
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/piyasa araştırmaları çerçevesinde geliştirilmesi.
3
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/iş etikleri çerçevesinde geliştirilmesi.
4
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin medya kullanımındaki trendler çerçevesinde geliştirilmesi.
5
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin değişen müzik endüstrisi çerçevesinde geliştirilmesi.
6
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / Plasebo Etkisi çerçevesinde geliştirilmesi.
7
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / yapay zekâ çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.
8
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / akran ilişkileri çerçevesinde geliştirilmesi.
9
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / zekâ testleri çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.
10
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sanatsal çalışmalar / Grafiti Sanatı çerçevesinde geliştirilmesi.
11
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin tasarımsal temelli çalışmalar çerçevesinde geliştirilmesi.
12
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sınıf içi uzmanlık alanlı videolar izletilerek pratik edilmesi.
13
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin öğrenilen konu başlıklarına dair tartışma soruları yardımı ile sınıf içinde pratik edilmesi.
14
Konuların gözden geçirilmesi / sınav pratiği.
Kaynak
1. Lecture Ready 3, Frazier Laurie and Leeming Shalle,Student edition, Oxford University Press,2013
2. Açık Kaynak: Ted Talks / Youtube – belgeseller
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
X
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
X
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
5
70
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
18
18
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
156
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I
ATE1177610
Güz Dönemi
4+0
4
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Celal SARIOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Mehmet Ömer DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İş dünyası, medya çalışmaları, bilimsel çalışmalar, psikoloji çalışmaları ve sanatsal/tasarımsal çalışmalar çerçevelerinde öğrencilerin dinleme, konuşma yeteneklerini geliştirmek ve bu konularda öğrencilerin fikirlerini İngilizce olarak etkili bir şekilde ifade edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders hedeflerinin ve materyalin tanıtılması,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/piyasa araştırmaları çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/iş etikleri çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin medya kullanımındaki trendler çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin değişen müzik endüstrisi çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / Plasebo Etkisi çerçevesinde geliştirilmesi. ,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / yapay zekâ çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / akran ilişkileri çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / zekâ testleri çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sanatsal çalışmalar / Grafiti Sanatı çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin tasarımsal temelli çalışmalar çerçevesinde geliştirilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sınıf içi uzmanlık alanlı videolar izletilerek pratik edilmesi.,İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin öğrenilen konu başlıklarına dair tartışma soruları yardımı ile sınıf içinde pratik edilmesi.,Konuların gözden geçirilmesi / sınav pratiği. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce konuşurken yeni öğrendiği kelimeler, ifadeler ve deyimleri aktif olarak kullanabilecektir.
10, 12, 16, 19, 20, 6, 9
A
1.1 Düzgün, akıcı ve iyi yapılandırılmış sözlü iletişim becerileri geliştirebilecektir.
11, 15, 21, 9
1.2. Sözlü iletişimde göz teması, jestler, mimikler gibi sözlü olmayan iletişim araçlarını kullanabilecektir.
11, 15, 21, 9
2. Sosyal ve profesyonel ortamlarda dili etkili ve esnek bir şekilde kullanabilecektir.
10, 12, 16, 19, 20, 6, 9
A
2.1 Uzun konuşma ve konferansları anlayabilecektir.
11, 15, 21
2.2. İş toplantıları ve profesyonel iletişim için uygun dil ve üslup kullanabilecektir.
11, 15, 21
3. Eleştirel ve analitik düşünme yeteneği kazanacaktır.
4.1. İş toplantıları ve profesyonel iletişim için uygun dil ve üslup kullanabilecektir.
11, 15, 21
4.2. İşyerinde fikirleri açık ve etkili bir şekilde ifade edebilecektir.
11, 15, 21
5. Kültürel duyarlılık ve çeşitlilik edinecektir.
10, 11, 13, 16, 19, 21, 6, 9
A
5.1. Farklı kültürlerden gelen insanlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilecektir.
11, 15, 21, 9
5.2. Çeşitli topluluklarda ve iş ortamlarında kültürel duyarlılık gösterebilecektir.
11, 15, 21, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders hedeflerinin ve materyalin tanıtılması
2
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/piyasa araştırmaları çerçevesinde geliştirilmesi.
3
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin iş dünyası/iş etikleri çerçevesinde geliştirilmesi.
4
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin medya kullanımındaki trendler çerçevesinde geliştirilmesi.
5
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin değişen müzik endüstrisi çerçevesinde geliştirilmesi.
6
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / Plasebo Etkisi çerçevesinde geliştirilmesi.
7
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin bilimsel çalışmalar / yapay zekâ çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.
8
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / akran ilişkileri çerçevesinde geliştirilmesi.
9
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin psikoloji çalışmaları / zekâ testleri çalışmaları çerçevesinde geliştirilmesi.
10
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sanatsal çalışmalar / Grafiti Sanatı çerçevesinde geliştirilmesi.
11
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin tasarımsal temelli çalışmalar çerçevesinde geliştirilmesi.
12
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin sınıf içi uzmanlık alanlı videolar izletilerek pratik edilmesi.
13
İngilizce dinleme, konuşma yeteneklerinin öğrenilen konu başlıklarına dair tartışma soruları yardımı ile sınıf içinde pratik edilmesi.
14
Konuların gözden geçirilmesi / sınav pratiği.
Kaynak
1. Lecture Ready 3, Frazier Laurie and Leeming Shalle,Student edition, Oxford University Press,2013
2. Açık Kaynak: Ted Talks / Youtube – belgeseller
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
X
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
X
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.