Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK MUTFAĞI | YBES3116300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk mutfağının tarihsel gelişimi ve Türk mutfağına ait yemeklerin hazırlama, pişirme ve servis yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mutfak Kültürü,Mutfak Tarihi,Mutfak Mimarisi,Mutfak Araçları,Pişirme Teknikleri,Sofra Düzenleri Ve Servisi,Yemek Öğünleri,Yemek Yeme Adabı,Geçiş Dönemleri,Davet Yemekleri Ve ikramları,Kutsal Günler,Neşeli Günler, Yemekler ve Uygulamaları,Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk mutfağının tarihini, kültürünü ve yemeklerini açıklar. | 14, 16, 6, 9 | E |
2. Türk mutfağına özgü hazırlama, pişirme, sofra düzeni ve servisi tanımlar. | 14, 16, 6, 9 | E |
3. Özel günlerdeki Türk mutfağına özgü uygulamaları örneklendirir. | 14, 16, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mutfak Kültürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
2 | Mutfak Tarihi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Mutfak Mimarisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Mutfak Araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Pişirme Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Sofra Düzenleri Ve Servisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Yemek Öğünleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Yemek Yeme Adabı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Geçiş Dönemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Davet Yemekleri Ve ikramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Kutsal Günler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Neşeli Günler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
13 | Yemekler ve Uygulamaları | Uygulaması yapılacak tarifin önerilen kaynaklardan araştırılması. |
14 | Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları. |
- Halıcı N. Mevlevi Mutfağı. Metro Kültür Yayınları, İstanbul, 2007.
- Halıcı N. Türk Mutfağı. Oğlak Yayınları, İstanbul, 2009.
- Halıcı N. Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü. Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2013.
- Halıcı N. Selçuklu Dönemi Mutfağı. Selçuklu Belediyesi Kültür Yayınları, Konya, 2015.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | X | | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | X | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | X | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK MUTFAĞI | YBES3116300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk mutfağının tarihsel gelişimi ve Türk mutfağına ait yemeklerin hazırlama, pişirme ve servis yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mutfak Kültürü,Mutfak Tarihi,Mutfak Mimarisi,Mutfak Araçları,Pişirme Teknikleri,Sofra Düzenleri Ve Servisi,Yemek Öğünleri,Yemek Yeme Adabı,Geçiş Dönemleri,Davet Yemekleri Ve ikramları,Kutsal Günler,Neşeli Günler, Yemekler ve Uygulamaları,Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk mutfağının tarihini, kültürünü ve yemeklerini açıklar. | 14, 16, 6, 9 | E |
2. Türk mutfağına özgü hazırlama, pişirme, sofra düzeni ve servisi tanımlar. | 14, 16, 6, 9 | E |
3. Özel günlerdeki Türk mutfağına özgü uygulamaları örneklendirir. | 14, 16, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mutfak Kültürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
2 | Mutfak Tarihi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Mutfak Mimarisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Mutfak Araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Pişirme Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Sofra Düzenleri Ve Servisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Yemek Öğünleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Yemek Yeme Adabı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Geçiş Dönemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Davet Yemekleri Ve ikramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Kutsal Günler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Neşeli Günler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
13 | Yemekler ve Uygulamaları | Uygulaması yapılacak tarifin önerilen kaynaklardan araştırılması. |
14 | Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları. |
- Halıcı N. Mevlevi Mutfağı. Metro Kültür Yayınları, İstanbul, 2007.
- Halıcı N. Türk Mutfağı. Oğlak Yayınları, İstanbul, 2009.
- Halıcı N. Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü. Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2013.
- Halıcı N. Selçuklu Dönemi Mutfağı. Selçuklu Belediyesi Kültür Yayınları, Konya, 2015.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | X | | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | X | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | X | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | X | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33