Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DIETETICS | YBES3117300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diyetetik alanına giren konular üzerine İngilizce yapılan yayınları analiz edip değerlendirebilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kompleks cümle çevirileri,Kompleks cümle çevirileri,Karmaşık cümle analizi,Karmaşık cümle analizi,Cümle içindeki kısaltmalar,Cümle içindeki kısaltmalar,Cümle içindeki kısaltmalar,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Beslenme ve diyetetik alanında yazılmış uluslararası ingilizce makaleleri tarar ve değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Akademik arama motorları üzerinden kaynaklara ulaşır. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. İngilizce dilinde mesleki terimleri tanımlar ve kullanır. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kompleks cümle çevirileri | Makale okunması |
2 | Kompleks cümle çevirileri | Makale okunması |
3 | Karmaşık cümle analizi | Makale okunması |
4 | Karmaşık cümle analizi | Makale okunması |
5 | Cümle içindeki kısaltmalar | Makale okunması |
6 | Cümle içindeki kısaltmalar | Makale okunması |
7 | Cümle içindeki kısaltmalar | Makale okunması |
8 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
9 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
10 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
11 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
12 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
13 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
14 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
15 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
Kaynak |
Ders notları |
Diyetetik ile ilgili konularda yayınlanmış İngilizce kitap ve dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | | X | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | | | X |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | X | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 28 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DIETETICS | YBES3117300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diyetetik alanına giren konular üzerine İngilizce yapılan yayınları analiz edip değerlendirebilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kompleks cümle çevirileri,Kompleks cümle çevirileri,Karmaşık cümle analizi,Karmaşık cümle analizi,Cümle içindeki kısaltmalar,Cümle içindeki kısaltmalar,Cümle içindeki kısaltmalar,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi,Paragraf çevirisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Beslenme ve diyetetik alanında yazılmış uluslararası ingilizce makaleleri tarar ve değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Akademik arama motorları üzerinden kaynaklara ulaşır. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. İngilizce dilinde mesleki terimleri tanımlar ve kullanır. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kompleks cümle çevirileri | Makale okunması |
2 | Kompleks cümle çevirileri | Makale okunması |
3 | Karmaşık cümle analizi | Makale okunması |
4 | Karmaşık cümle analizi | Makale okunması |
5 | Cümle içindeki kısaltmalar | Makale okunması |
6 | Cümle içindeki kısaltmalar | Makale okunması |
7 | Cümle içindeki kısaltmalar | Makale okunması |
8 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
9 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
10 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
11 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
12 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
13 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
14 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
15 | Paragraf çevirisi | Makale okunması |
Kaynak |
Ders notları |
Diyetetik ile ilgili konularda yayınlanmış İngilizce kitap ve dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | | X | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | | | X |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | X | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33