Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ II | YBES1270520 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Nureda NALÇACI BOZKURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sindirim, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Solunum sistemi anatomisini tanır. | 11, 5, 9 | A, D |
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder. | 11, 5, 9 | A, D |
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır. | 11, 5, 9 | A, D |
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar. | 11, 5, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar. | 11, 5, 9 | A, D |
Bütün kemiklerin, eklemlerin ve kasların fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | X | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | X | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ II | YBES1270520 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Nureda NALÇACI BOZKURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sindirim, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Solunum sistemi anatomisini tanır. | 11, 5, 9 | A, D |
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder. | 11, 5, 9 | A, D |
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır. | 11, 5, 9 | A, D |
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar. | 11, 5, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar. | 11, 5, 9 | A, D |
Bütün kemiklerin, eklemlerin ve kasların fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | X | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | X | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33