Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME EĞİTİMİ | YBES2216900 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ceren İŞERİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tüm yaş grubundaki sağlıklı ve hasta bireylerle beslenme konusunda iletişim kurabilme ve eğitim yapabilme becerilerini geliştirebilmesini, bu eğitimlerde farklı eğitim materyal ve yöntemi kullanabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimin Tanımı ve İlkeleri,Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri,İletişim,İletişim Engelleri,Eğitim Yöntemleri ,Eğitim Materyalleri,Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri,Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim,Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitimin tanımını, prensiplerini, eğitim yollarını açıklar
| 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
2. Beslenme eğitimi konusunda hedef ve davranışları analiz eder.
| 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
3. Eğitim yöntemlerini ve araç-gereçlerini kavrayarak, eğitim planı hazırlama ve sunum tekniklerini açıklar
| 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4. Tüm yaş gruplarının beslenme özelliklerine uygun hususlar ve davranışlar konusunda eğitim planlamayı açıklar | 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimin Tanımı ve İlkeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | İletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | İletişim Engelleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Eğitim Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Eğitim Materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
1. Navaro L. (2005) Beni Duyuyor musun? İstanbul
2. Gable J.(2007) Counselling Skills for dietitians, second edition, Blackwell Publishing.
3. Contento IR.(2011), Nutrition Education, second edition,Jones and Bartlett Publishers. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | X | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | | | X |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | X | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME EĞİTİMİ | YBES2216900 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ceren İŞERİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tüm yaş grubundaki sağlıklı ve hasta bireylerle beslenme konusunda iletişim kurabilme ve eğitim yapabilme becerilerini geliştirebilmesini, bu eğitimlerde farklı eğitim materyal ve yöntemi kullanabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimin Tanımı ve İlkeleri,Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri,İletişim,İletişim Engelleri,Eğitim Yöntemleri ,Eğitim Materyalleri,Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri,Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim,Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitimin tanımını, prensiplerini, eğitim yollarını açıklar
| 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
2. Beslenme eğitimi konusunda hedef ve davranışları analiz eder.
| 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
3. Eğitim yöntemlerini ve araç-gereçlerini kavrayarak, eğitim planı hazırlama ve sunum tekniklerini açıklar
| 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4. Tüm yaş gruplarının beslenme özelliklerine uygun hususlar ve davranışlar konusunda eğitim planlamayı açıklar | 12, 14, 16, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimin Tanımı ve İlkeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | İletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | İletişim Engelleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Eğitim Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Eğitim Materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Ödev Sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
1. Navaro L. (2005) Beni Duyuyor musun? İstanbul
2. Gable J.(2007) Counselling Skills for dietitians, second edition, Blackwell Publishing.
3. Contento IR.(2011), Nutrition Education, second edition,Jones and Bartlett Publishers. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | X | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | | | X |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | X | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33