Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ I | YBES1170510 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Öğr.Gör.Dr. Mert ÇELİKTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, sindirim ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar,Hareket Sistemi Genel Bilgisi,Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri,Üst Ekstremite Kas ve Damarları,Alt Ekstremite Kemik ve Eklem,Alt Ekstremite Kas ve Damarları,Columna Vertebralıs,Thorax Duvarı,Cranıum,Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri,Karın ve Sırt Kasları,Kalp ve Perıcardıum,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları açıklar. | 11, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 11, 9 | A, D |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan yapıları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Karın ve göğüs boşluğu kafatası bölgesindeki yapıları gösterir. | 11, 9 | A, D |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar | Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3 |
2 | Hareket Sistemi Genel Bilgisi | Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3 |
3 | Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri | Arıncı K. 1. Baskı S: 6-17 |
4 | Üst Ekstremite Kas ve Damarları | Arıncı K. 1. Baskı S: 182-199 |
5 | Alt Ekstremite Kemik ve Eklem | Arıncı K. 1. Baskı S: 17-30 |
6 | Alt Ekstremite Kas ve Damarları | Arıncı K. 1. Baskı S: 201-221 |
7 | Columna Vertebralıs | Arıncı K. 1. Baskı S: 58-63 |
8 | Thorax Duvarı | Arıncı K. 1. Baskı S: 161-165 |
9 | Cranıum | Arıncı K. 1. Baskı S: 51-57 |
10 | Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri | Arıncı K. 1. Baskı S: 138-152 |
11 | Karın ve Sırt Kasları | Arıncı K. 1. Baskı S: 153-163, 167-173 |
12 | Kalp ve Perıcardıum | Arıncı K. 2. Baskı S: 2-13 |
13 | Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I | Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22 |
14 | Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II | Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | X | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | X | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ I | YBES1170510 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Öğr.Gör.Dr. Mert ÇELİKTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, sindirim ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar,Hareket Sistemi Genel Bilgisi,Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri,Üst Ekstremite Kas ve Damarları,Alt Ekstremite Kemik ve Eklem,Alt Ekstremite Kas ve Damarları,Columna Vertebralıs,Thorax Duvarı,Cranıum,Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri,Karın ve Sırt Kasları,Kalp ve Perıcardıum,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları açıklar. | 11, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 11, 9 | A, D |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
İnsan vücudunu oluşturan yapıları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Karın ve göğüs boşluğu kafatası bölgesindeki yapıları gösterir. | 11, 9 | A, D |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar | Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3 |
2 | Hareket Sistemi Genel Bilgisi | Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3 |
3 | Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri | Arıncı K. 1. Baskı S: 6-17 |
4 | Üst Ekstremite Kas ve Damarları | Arıncı K. 1. Baskı S: 182-199 |
5 | Alt Ekstremite Kemik ve Eklem | Arıncı K. 1. Baskı S: 17-30 |
6 | Alt Ekstremite Kas ve Damarları | Arıncı K. 1. Baskı S: 201-221 |
7 | Columna Vertebralıs | Arıncı K. 1. Baskı S: 58-63 |
8 | Thorax Duvarı | Arıncı K. 1. Baskı S: 161-165 |
9 | Cranıum | Arıncı K. 1. Baskı S: 51-57 |
10 | Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri | Arıncı K. 1. Baskı S: 138-152 |
11 | Karın ve Sırt Kasları | Arıncı K. 1. Baskı S: 153-163, 167-173 |
12 | Kalp ve Perıcardıum | Arıncı K. 2. Baskı S: 2-13 |
13 | Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I | Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22 |
14 | Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II | Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | X | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | X | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33