Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II | YFTR4255800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi,Vücut Fakındalığı ve Fizyoterapi,Ayna Tedavisi,Fizyoterapide Kiryoterapi,Yanık Rehabilitasyonu,Kanıta dayalı araştırmaların analizi I ,Ağrıda Fizyoterapi Yöntemleri,Kan Akışını Kısıtlayıcı Tedavi,Yara İyileşmesi,Üriner inkontinansta fizyoterapi,Periferik Nöropatide Fizyoterapi,Metabolik Sendrom ve Fizyoterapi,Vestibüler Rehablilitasyon
,Kanıta dayalı araştırmaların analizi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları tartışır | 10, 16, 18, 5, 9 | A |
Kanıta dayalı araştırmaları analiz eder | 10, 16, 18, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi | Mebis notları |
2 | Vücut Fakındalığı ve Fizyoterapi | Mebis notları |
3 | Ayna Tedavisi | Mebis notları |
4 | Fizyoterapide Kiryoterapi | Mebis notları |
5 | Yanık Rehabilitasyonu | Mebis notları |
6 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi I | www.pubmed.com |
7 | Ağrıda Fizyoterapi Yöntemleri | Mebis notları |
8 | Kan Akışını Kısıtlayıcı Tedavi | pubmed, mebis notları |
9 | Yara İyileşmesi | 1. kaynak sayfa, 249-270 |
10 | Üriner inkontinansta fizyoterapi | 5. kaynak sayfa, 487-501 |
11 | Periferik Nöropatide Fizyoterapi | 1. kaynak sayfa 103-114 |
12 | Metabolik Sendrom ve Fizyoterapi | mebis notları |
13 | Vestibüler Rehablilitasyon
| 1.kaynak sayfa, 141-156 |
14 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi II | www.pubmed.com |
Kaynak |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016
5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
|
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II | YFTR4255800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi,Vücut Fakındalığı ve Fizyoterapi,Ayna Tedavisi,Fizyoterapide Kiryoterapi,Yanık Rehabilitasyonu,Kanıta dayalı araştırmaların analizi I ,Ağrıda Fizyoterapi Yöntemleri,Kan Akışını Kısıtlayıcı Tedavi,Yara İyileşmesi,Üriner inkontinansta fizyoterapi,Periferik Nöropatide Fizyoterapi,Metabolik Sendrom ve Fizyoterapi,Vestibüler Rehablilitasyon
,Kanıta dayalı araştırmaların analizi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları tartışır | 10, 16, 18, 5, 9 | A |
Kanıta dayalı araştırmaları analiz eder | 10, 16, 18, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi | Mebis notları |
2 | Vücut Fakındalığı ve Fizyoterapi | Mebis notları |
3 | Ayna Tedavisi | Mebis notları |
4 | Fizyoterapide Kiryoterapi | Mebis notları |
5 | Yanık Rehabilitasyonu | Mebis notları |
6 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi I | www.pubmed.com |
7 | Ağrıda Fizyoterapi Yöntemleri | Mebis notları |
8 | Kan Akışını Kısıtlayıcı Tedavi | pubmed, mebis notları |
9 | Yara İyileşmesi | 1. kaynak sayfa, 249-270 |
10 | Üriner inkontinansta fizyoterapi | 5. kaynak sayfa, 487-501 |
11 | Periferik Nöropatide Fizyoterapi | 1. kaynak sayfa 103-114 |
12 | Metabolik Sendrom ve Fizyoterapi | mebis notları |
13 | Vestibüler Rehablilitasyon
| 1.kaynak sayfa, 141-156 |
14 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi II | www.pubmed.com |
Kaynak |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016
5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
|
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51