Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK ORTOPEDİ | YFTR2125430 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 1 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kadir ÖZNAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet SOYARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortopedik patolojileri sınıflayıp değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminoloji, temel kavramlar,Kırık tanımı, oluşumu, bulguları,Kırık tipleri ve sınıflandırılması,Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri,Kırık komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları,Omuz patolojileri,Dirsek patolojileri,El-el bileği patolojileri,Servikal bölge patolojileri,Torakal ve lomber bölge patolojileri,Kalça patolojileri,Diz patolojileri,Ayak-ayak bileği patolojileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kırık tiplerini tanımlar. | 13, 9 | A, E |
Kırık tedavi yöntemlerini anlar. | 13, 9 | A, E |
Yumuşak doku travmalarının oluşumunu tanımlar. | 13, 9 | A, E |
Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklar. | 13, 9 | A, E |
Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırır. | 13, 9 | A, E |
Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini tanımlar. | 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Terminoloji, temel kavramlar | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
2 | Kırık tanımı, oluşumu, bulguları | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
3 | Kırık tipleri ve sınıflandırılması | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
4 | Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
5 | Kırık komplikasyonları | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
6 | Yumuşak doku travmaları | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
7 | Omuz patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 82- 151 |
8 | Dirsek patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 55- 74 |
9 | El-el bileği patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 1-36 |
10 | Servikal bölge patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 458-465 |
11 | Torakal ve lomber bölge patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 467-482 |
12 | Kalça patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 371-386 |
13 | Diz patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 211-271 |
14 | Ayak-ayak bileği patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 315-356 |
Kaynak |
Mebis notları |
1-Clinical Orthopaedic Rehabilitation
2- Joshua Cleland, Netter’s Orthopaedic Clinical Examination, 2010.
3-Kenneth J. Koval, Handbook of Fractures, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | X |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 26 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(26/30) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK ORTOPEDİ | YFTR2125430 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 1 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kadir ÖZNAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet SOYARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortopedik patolojileri sınıflayıp değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminoloji, temel kavramlar,Kırık tanımı, oluşumu, bulguları,Kırık tipleri ve sınıflandırılması,Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri,Kırık komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları,Omuz patolojileri,Dirsek patolojileri,El-el bileği patolojileri,Servikal bölge patolojileri,Torakal ve lomber bölge patolojileri,Kalça patolojileri,Diz patolojileri,Ayak-ayak bileği patolojileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kırık tiplerini tanımlar. | 13, 9 | A, E |
Kırık tedavi yöntemlerini anlar. | 13, 9 | A, E |
Yumuşak doku travmalarının oluşumunu tanımlar. | 13, 9 | A, E |
Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklar. | 13, 9 | A, E |
Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırır. | 13, 9 | A, E |
Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini tanımlar. | 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Terminoloji, temel kavramlar | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
2 | Kırık tanımı, oluşumu, bulguları | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
3 | Kırık tipleri ve sınıflandırılması | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
4 | Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
5 | Kırık komplikasyonları | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
6 | Yumuşak doku travmaları | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432 |
7 | Omuz patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 82- 151 |
8 | Dirsek patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 55- 74 |
9 | El-el bileği patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 1-36 |
10 | Servikal bölge patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 458-465 |
11 | Torakal ve lomber bölge patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 467-482 |
12 | Kalça patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 371-386 |
13 | Diz patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 211-271 |
14 | Ayak-ayak bileği patolojileri | Clinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 315-356 |
Kaynak |
Mebis notları |
1-Clinical Orthopaedic Rehabilitation
2- Joshua Cleland, Netter’s Orthopaedic Clinical Examination, 2010.
3-Kenneth J. Koval, Handbook of Fractures, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | X |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51