Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TANI YÖNTEMLERİ | YFTR2252800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi tanı yöntemlerinin değerlendirebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel olarak tanı yöntemleri,Radyodiagnostik tanı yöntemleri,Solunum sistemi hastalıklarında tanı yöntemleri,Kalp-Damar hastalıklarında tanı yöntemleri,Prenatal tanı yöntemleri,Ortopedide tanı yöntemleri,Göz hastalıklarında tanı yöntemleri,Kulak –Burun-Boğaz hastalıklarında tanı yöntemleri,Nörolojik tanı yöntemleri,Beyin cerrahisinde tanı yöntemleri,Genç ve yaşlı hastaya tanısal yaklaşım,Sporcu sağlığında tanısal yaklaşım,Fizyoterapide tanısal değerlendirme,Saha eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel tıbbi ve radyodiagnostik tanı yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Kalp-damar-solunum sistemi hastalıkları ve tanı yöntemlerini tartışır | 10, 16, 9 | A |
Ortopedik travma durumunda, preoperatif, postoperatif uygulamalarda öngörülen tanı yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Göz ve Kulak-Burun-Boğaz hastalıklarında uygulanan tanı yöntemlerini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Nörolojik tanı yöntemleri ve hastalıkları tartışır | 10, 16, 9 | A |
Sporcu sağlığı açısından uygulanması gereken tanısal yaklaşımı ayırt eder | 10, 16, 9 | A |
Fizyoterapide uygulanan tanı yöntemlerini anlar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel olarak tanı yöntemleri | Mebis notları |
2 | Radyodiagnostik tanı yöntemleri | Mebis notları |
3 | Solunum sistemi hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
4 | Kalp-Damar hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
5 | Prenatal tanı yöntemleri | Mebis notları |
6 | Ortopedide tanı yöntemleri | Mebis notları |
7 | Göz hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
8 | Kulak –Burun-Boğaz hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
9 | Nörolojik tanı yöntemleri | Mebis notları |
10 | Beyin cerrahisinde tanı yöntemleri | Mebis notları |
11 | Genç ve yaşlı hastaya tanısal yaklaşım | Mebis notları |
12 | Sporcu sağlığında tanısal yaklaşım | Mebis notları |
13 | Fizyoterapide tanısal değerlendirme | Mebis notları |
14 | Saha eğitimi | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Web taraması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TANI YÖNTEMLERİ | YFTR2252800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi tanı yöntemlerinin değerlendirebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel olarak tanı yöntemleri,Radyodiagnostik tanı yöntemleri,Solunum sistemi hastalıklarında tanı yöntemleri,Kalp-Damar hastalıklarında tanı yöntemleri,Prenatal tanı yöntemleri,Ortopedide tanı yöntemleri,Göz hastalıklarında tanı yöntemleri,Kulak –Burun-Boğaz hastalıklarında tanı yöntemleri,Nörolojik tanı yöntemleri,Beyin cerrahisinde tanı yöntemleri,Genç ve yaşlı hastaya tanısal yaklaşım,Sporcu sağlığında tanısal yaklaşım,Fizyoterapide tanısal değerlendirme,Saha eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel tıbbi ve radyodiagnostik tanı yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Kalp-damar-solunum sistemi hastalıkları ve tanı yöntemlerini tartışır | 10, 16, 9 | A |
Ortopedik travma durumunda, preoperatif, postoperatif uygulamalarda öngörülen tanı yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Göz ve Kulak-Burun-Boğaz hastalıklarında uygulanan tanı yöntemlerini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Nörolojik tanı yöntemleri ve hastalıkları tartışır | 10, 16, 9 | A |
Sporcu sağlığı açısından uygulanması gereken tanısal yaklaşımı ayırt eder | 10, 16, 9 | A |
Fizyoterapide uygulanan tanı yöntemlerini anlar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel olarak tanı yöntemleri | Mebis notları |
2 | Radyodiagnostik tanı yöntemleri | Mebis notları |
3 | Solunum sistemi hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
4 | Kalp-Damar hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
5 | Prenatal tanı yöntemleri | Mebis notları |
6 | Ortopedide tanı yöntemleri | Mebis notları |
7 | Göz hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
8 | Kulak –Burun-Boğaz hastalıklarında tanı yöntemleri | Mebis notları |
9 | Nörolojik tanı yöntemleri | Mebis notları |
10 | Beyin cerrahisinde tanı yöntemleri | Mebis notları |
11 | Genç ve yaşlı hastaya tanısal yaklaşım | Mebis notları |
12 | Sporcu sağlığında tanısal yaklaşım | Mebis notları |
13 | Fizyoterapide tanısal değerlendirme | Mebis notları |
14 | Saha eğitimi | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Web taraması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51