Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | YFTR1220800 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları,Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri,Sanal gerçeklik,Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamaları,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri tanımlayabilmesi ve uygun çevre düzenlemesini planlar. | 16, 9 | C |
Ambulasyon seviyesine göre yardımcı gereç ihtiyacını belirleyebilmesi ve bu yardımcı gereçlerin kullanımlarına ait eğitimlerini gerçekleştirir. | 16, 9 | C |
Tekerlekli sandalye çeşitlerini, ölçülerini, kişiye özel sandalye seçimini ve transfer yöntemlerini öğrenir. | 19, 9 | C |
Robotik fizyoterapi, sanal gerçeklik ve nano teknolojiyi öğrenebilmesi ve hastaya özel uygulamaları yapar. | 9 | C |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yardımcı gereçlere dair yapılan son araştırmaları öğrenir. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
2 | Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
3 | Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
4 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
5 | Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345., 4. kaynak |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.; 4. kaynak |
7 | Çevre ve mimari düzenlemeler | Mebis notları |
8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | Mebis notları |
9 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları |
10 | Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri | Mebis notları |
11 | Sanal gerçeklik | Mebis notları |
12 | Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamaları | Mebis notları |
13 | Ortez ve protez genel yaklaşımları | Mebis notları |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları.
|
1. Algun, Z. C., Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon. DEÜ yayınları, 1998
2. Algun, Z. C., Ortez ve Protez Kullanan Hastalarda Rehabilitasyon, 1988
2. Porter, S, B., Tidy’s Physiotherapy, Pelikan Kitapevi, 2008
3. Karaduman, A., Yılmaz, Ö., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi, 1. Cilt.
4. Tekerlekli Sandalye Hizmet Eğitim Paketi (Dünya Sağlık Örgütü Tarafından 2012 yılında Tekerlekli Sandalye Hizmet Eğitim Paketi-Temel Seviye başlığı altında yayımlanmıştır) http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/78236/40/9789241503471_reference_manual_tur.pdf
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | YFTR1220800 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları,Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri,Sanal gerçeklik,Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamaları,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri tanımlayabilmesi ve uygun çevre düzenlemesini planlar. | 16, 9 | C |
Ambulasyon seviyesine göre yardımcı gereç ihtiyacını belirleyebilmesi ve bu yardımcı gereçlerin kullanımlarına ait eğitimlerini gerçekleştirir. | 16, 9 | C |
Tekerlekli sandalye çeşitlerini, ölçülerini, kişiye özel sandalye seçimini ve transfer yöntemlerini öğrenir. | 19, 9 | C |
Robotik fizyoterapi, sanal gerçeklik ve nano teknolojiyi öğrenebilmesi ve hastaya özel uygulamaları yapar. | 9 | C |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yardımcı gereçlere dair yapılan son araştırmaları öğrenir. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
2 | Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
3 | Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
4 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345. |
5 | Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345., 4. kaynak |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.; 4. kaynak |
7 | Çevre ve mimari düzenlemeler | Mebis notları |
8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | Mebis notları |
9 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları |
10 | Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri | Mebis notları |
11 | Sanal gerçeklik | Mebis notları |
12 | Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamaları | Mebis notları |
13 | Ortez ve protez genel yaklaşımları | Mebis notları |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları.
|
1. Algun, Z. C., Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon. DEÜ yayınları, 1998
2. Algun, Z. C., Ortez ve Protez Kullanan Hastalarda Rehabilitasyon, 1988
2. Porter, S, B., Tidy’s Physiotherapy, Pelikan Kitapevi, 2008
3. Karaduman, A., Yılmaz, Ö., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi, 1. Cilt.
4. Tekerlekli Sandalye Hizmet Eğitim Paketi (Dünya Sağlık Örgütü Tarafından 2012 yılında Tekerlekli Sandalye Hizmet Eğitim Paketi-Temel Seviye başlığı altında yayımlanmıştır) http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/78236/40/9789241503471_reference_manual_tur.pdf
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51