Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ İNGİLİZCE III | YFTR4154200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel
seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kan,Kemik,Dolaşım sistemi,Deri,Sinir sistemi,İngilizcede 'Modal verb' kullanımı,Endokrin sistem,Solunum sistemi,Üreme sistemi,Bağlaçlar,Cümlecikler,Üriner Sistem,Hasta hikayesinin alınması,Cümlecik & Bağlaç, Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanır. | 16, 37, 9 | C, F |
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. | 16, 37, 9 | C, F |
Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar. | 16, 37, 9 | C, F |
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapar. | 16, 37, 9 | C, F |
Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. | 16, 37, 9 | C, F |
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanır. | 16, 37, 9 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kan | Mebis notu |
2 | Kemik | Mebis notu |
3 | Dolaşım sistemi | Mebis notu |
4 | Deri | Mebis notu |
5 | Sinir sistemi | Mebis notu |
6 | İngilizcede 'Modal verb' kullanımı | Mebis notu |
7 | Endokrin sistem | Mebis notu |
8 | Solunum sistemi | Mebis notu |
9 | Üreme sistemi | Mebis notu |
10 | Bağlaçlar | Mebis notu |
11 | Cümlecikler | Mebis notu |
12 | Üriner Sistem | Mebis notu |
13 | Hasta hikayesinin alınması | Mebis notu |
14 | Cümlecik & Bağlaç, Genel değerlendirme | Mebis notu |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond
Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 4 | 12 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ İNGİLİZCE III | YFTR4154200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel
seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kan,Kemik,Dolaşım sistemi,Deri,Sinir sistemi,İngilizcede 'Modal verb' kullanımı,Endokrin sistem,Solunum sistemi,Üreme sistemi,Bağlaçlar,Cümlecikler,Üriner Sistem,Hasta hikayesinin alınması,Cümlecik & Bağlaç, Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanır. | 16, 37, 9 | C, F |
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. | 16, 37, 9 | C, F |
Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar. | 16, 37, 9 | C, F |
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapar. | 16, 37, 9 | C, F |
Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. | 16, 37, 9 | C, F |
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanır. | 16, 37, 9 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kan | Mebis notu |
2 | Kemik | Mebis notu |
3 | Dolaşım sistemi | Mebis notu |
4 | Deri | Mebis notu |
5 | Sinir sistemi | Mebis notu |
6 | İngilizcede 'Modal verb' kullanımı | Mebis notu |
7 | Endokrin sistem | Mebis notu |
8 | Solunum sistemi | Mebis notu |
9 | Üreme sistemi | Mebis notu |
10 | Bağlaçlar | Mebis notu |
11 | Cümlecikler | Mebis notu |
12 | Üriner Sistem | Mebis notu |
13 | Hasta hikayesinin alınması | Mebis notu |
14 | Cümlecik & Bağlaç, Genel değerlendirme | Mebis notu |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond
Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51