Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YOĞUN BAKIM FİZYOTERAPİSİ | YFTR3222300 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yoğun bakım fizyoterapisi kapsamında multidisipliner çalışma ve fizyoterapi gerektiren klinik problemleri ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi,Klinik Fizyoloji,YBÜ Kriterleri ve Türleri ,YBÜ Skorlama Sistemleri,Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?,Noninvaziv Mekanik Ventilasyon ,Kanıta dayalı araştırmaların analizi,YBÜ'de Fizyoterapi Yöntemleri ,YBÜ ‘de Solunum Destek Yöntemleri,YBÜ’de Erken Mobilizasyon ,YBÜ'de Solunum Egzersizleri,Komplike Hastalarda Fizyoterapi,Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakıma hasta kabul kriterlerini ayır eder | 16, 9 | A, C |
İnvaziv ve noninvaziv mekanik ventilasyon uygulamalarını açıklar | 16, 9 | A, C |
Erken mobilizasyon yöntemlerini tartışır | 16, 9 | A, C |
Yoğun bakımda skorlama sistemlerini kullanır | 16, 9 | A, C |
Kardiyovasküler ve pulmoner sistem anatomi ve fizyolojisini açıklar | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi | 3. kaynak, sayfa 287-302 |
2 | Klinik Fizyoloji | 3. kaynak, sayfa 305-316 |
3 | YBÜ Kriterleri ve Türleri | 3. kaynak, sayfa 247-249 |
4 | YBÜ Skorlama Sistemleri | 3. kaynak, sayfa 527 |
5 | Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ? | 3. kaynak, sayfa 249 |
6 | Noninvaziv Mekanik Ventilasyon | 3. kaynak, sayfa 249-261 |
7 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi | www.pubmed.com |
8 | YBÜ'de Fizyoterapi Yöntemleri | 3. kaynak, sayfa 249-250 |
9 | YBÜ ‘de Solunum Destek Yöntemleri | 3. kaynak, sayfa 527-530 |
10 | YBÜ’de Erken Mobilizasyon | 3. kaynak, sayfa 530-535 |
11 | YBÜ'de Solunum Egzersizleri | 3. kaynak, sayfa 247-261 |
12 | Komplike Hastalarda Fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 530-535 |
13 | Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 530-535 |
14 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi | www.pubmed.com |
Kaynak |
1. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management ;2001.Cheltenham: Stanley Thornes Publishers. 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016 |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YOĞUN BAKIM FİZYOTERAPİSİ | YFTR3222300 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yoğun bakım fizyoterapisi kapsamında multidisipliner çalışma ve fizyoterapi gerektiren klinik problemleri ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi,Klinik Fizyoloji,YBÜ Kriterleri ve Türleri ,YBÜ Skorlama Sistemleri,Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?,Noninvaziv Mekanik Ventilasyon ,Kanıta dayalı araştırmaların analizi,YBÜ'de Fizyoterapi Yöntemleri ,YBÜ ‘de Solunum Destek Yöntemleri,YBÜ’de Erken Mobilizasyon ,YBÜ'de Solunum Egzersizleri,Komplike Hastalarda Fizyoterapi,Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakıma hasta kabul kriterlerini ayır eder | 16, 9 | A, C |
İnvaziv ve noninvaziv mekanik ventilasyon uygulamalarını açıklar | 16, 9 | A, C |
Erken mobilizasyon yöntemlerini tartışır | 16, 9 | A, C |
Yoğun bakımda skorlama sistemlerini kullanır | 16, 9 | A, C |
Kardiyovasküler ve pulmoner sistem anatomi ve fizyolojisini açıklar | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi | 3. kaynak, sayfa 287-302 |
2 | Klinik Fizyoloji | 3. kaynak, sayfa 305-316 |
3 | YBÜ Kriterleri ve Türleri | 3. kaynak, sayfa 247-249 |
4 | YBÜ Skorlama Sistemleri | 3. kaynak, sayfa 527 |
5 | Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ? | 3. kaynak, sayfa 249 |
6 | Noninvaziv Mekanik Ventilasyon | 3. kaynak, sayfa 249-261 |
7 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi | www.pubmed.com |
8 | YBÜ'de Fizyoterapi Yöntemleri | 3. kaynak, sayfa 249-250 |
9 | YBÜ ‘de Solunum Destek Yöntemleri | 3. kaynak, sayfa 527-530 |
10 | YBÜ’de Erken Mobilizasyon | 3. kaynak, sayfa 530-535 |
11 | YBÜ'de Solunum Egzersizleri | 3. kaynak, sayfa 247-261 |
12 | Komplike Hastalarda Fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 530-535 |
13 | Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 530-535 |
14 | Kanıta dayalı araştırmaların analizi | www.pubmed.com |
Kaynak |
1. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management ;2001.Cheltenham: Stanley Thornes Publishers. 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016 |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51