Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME | YFTR1252200 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Canel ÖNER SAYAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar,3.Besin ögeleri, Proteinler,4.Besin ögeleri, Yağlar,5.Enerji metabolizması-II,6.Enerji metabolizması-II,7. Yağda eriyen vitaminler,8.Suda eriyen vitaminler,9. Mineraller-I,10. Mineraller-II,11. Su,12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları,13. Özel durumlarda beslenme,14.Menü planlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Besin ögelerini tanımlar | 16, 9 | A |
4.Sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet uygulamalarını açıklar | 16, 9 | A |
2. Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar | 16, 9 | A |
3. Erişkin dönemde sağlıklı beslenme İlkelerini,modellerini tanımlayıp kullanır | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | MEBİS Notları |
2 | 2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar | MEBİS NOTLARI |
3 | 3.Besin ögeleri, Proteinler | MEBİS NOTLARI |
4 | 4.Besin ögeleri, Yağlar | MEBİS NOTLARI |
5 | 5.Enerji metabolizması-II | MEBİS NOTLARI |
6 | 6.Enerji metabolizması-II | MEBİS NOTLARI |
7 | 7. Yağda eriyen vitaminler | MEBİS NOTLARI |
8 | 8.Suda eriyen vitaminler | MEBİS NOTLARI |
9 | 9. Mineraller-I | MEBİS NOTLARI |
10 | 10. Mineraller-II | MEBİS NOTLARI |
11 | 11. Su | MEBİS NOTLARI |
12 | 12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları | MEBİS NOTLARI |
13 | 13. Özel durumlarda beslenme | MEBİS NOTLARI |
14 | 14.Menü planlama | MEBİS NOTLARI |
Kaynak |
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme. |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME | YFTR1252200 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Canel ÖNER SAYAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar,3.Besin ögeleri, Proteinler,4.Besin ögeleri, Yağlar,5.Enerji metabolizması-II,6.Enerji metabolizması-II,7. Yağda eriyen vitaminler,8.Suda eriyen vitaminler,9. Mineraller-I,10. Mineraller-II,11. Su,12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları,13. Özel durumlarda beslenme,14.Menü planlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Besin ögelerini tanımlar | 16, 9 | A |
4.Sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet uygulamalarını açıklar | 16, 9 | A |
2. Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar | 16, 9 | A |
3. Erişkin dönemde sağlıklı beslenme İlkelerini,modellerini tanımlayıp kullanır | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | MEBİS Notları |
2 | 2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar | MEBİS NOTLARI |
3 | 3.Besin ögeleri, Proteinler | MEBİS NOTLARI |
4 | 4.Besin ögeleri, Yağlar | MEBİS NOTLARI |
5 | 5.Enerji metabolizması-II | MEBİS NOTLARI |
6 | 6.Enerji metabolizması-II | MEBİS NOTLARI |
7 | 7. Yağda eriyen vitaminler | MEBİS NOTLARI |
8 | 8.Suda eriyen vitaminler | MEBİS NOTLARI |
9 | 9. Mineraller-I | MEBİS NOTLARI |
10 | 10. Mineraller-II | MEBİS NOTLARI |
11 | 11. Su | MEBİS NOTLARI |
12 | 12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları | MEBİS NOTLARI |
13 | 13. Özel durumlarda beslenme | MEBİS NOTLARI |
14 | 14.Menü planlama | MEBİS NOTLARI |
Kaynak |
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme. |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51