Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ | YFTR3221600 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir | 4, 9 | A, H |
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar | 4, 9 | A, H |
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri örnekler | 4, 9 | A, H |
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar | 4, 9 | A, H |
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar | 4, 9 | A, H |
Yaşam rolleri ve performansı ile ilgili ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını açıklar | 4, 5, 9 | A, H |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar | 4, 5, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri | MEBIS notları |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | MEBIS notları |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi | MEBIS notları |
4 | El Değerlendirme ve Tedavisi | MEBIS notları |
5 | Kendine Yardım Aletleri | MEBIS notları |
6 | Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi | MEBIS notları |
7 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | MEBIS notları |
8 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | MEBIS notları |
9 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi | MEBIS notları |
10 | Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi | MEBIS notları |
11 | Çevre Bilimi ve Sağlık | MEBIS notları |
12 | Kognitif Değerlendirme ve Eğitim | MEBIS notları |
13 | Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi | MEBIS notları |
14 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | MEBIS notları |
Kaynak |
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
|
International Handbook
of Occupational Therapy
Interventions, Ingrid Söderback
Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ | YFTR3221600 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir | 4, 9 | A, H |
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar | 4, 9 | A, H |
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri örnekler | 4, 9 | A, H |
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar | 4, 9 | A, H |
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar | 4, 9 | A, H |
Yaşam rolleri ve performansı ile ilgili ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını açıklar | 4, 5, 9 | A, H |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar | 4, 5, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri | MEBIS notları |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | MEBIS notları |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi | MEBIS notları |
4 | El Değerlendirme ve Tedavisi | MEBIS notları |
5 | Kendine Yardım Aletleri | MEBIS notları |
6 | Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi | MEBIS notları |
7 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | MEBIS notları |
8 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | MEBIS notları |
9 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi | MEBIS notları |
10 | Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi | MEBIS notları |
11 | Çevre Bilimi ve Sağlık | MEBIS notları |
12 | Kognitif Değerlendirme ve Eğitim | MEBIS notları |
13 | Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi | MEBIS notları |
14 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | MEBIS notları |
Kaynak |
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
|
International Handbook
of Occupational Therapy
Interventions, Ingrid Söderback
Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51