Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ REHABİLİTASYON | YFTR4149900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mesleki rehabilitasyonda kullanılan eğitim yöntemlerini ve uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki rehabilitasyon tanımı,Engellilik, İş göremezlik ve Sakatlık kavramları,İş-Görev analizi,Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme prensipleri,Çalışma postürünün değerlendirilmesi,Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında mesleki rehabilitasyon,Nörolojik hastalıklarda mesleki rehabilitasyon,Spinal kord yaralanmalarında mesleki rehabilitasyon,Ortopedik patolojilerde mesleki rehabilitasyon,İş ve ergonomi kavramı,Farklı çalışma koşullarına ergonomi prensipleri,Mesleki rehabilitasyon kapsamında eğitim çalışmaları ve korunma önerileri,Mesleki rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki rehabilitasyon ve kullanılan değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 9 | A, E |
Farklı engel gruplarında mesleki rehabilitasyon modellerini öğrenir. | 9 | A, E |
Mesleki rehabilitasyona ait yasa ve yönetmelikleri öğrenir. | 9 | A, E |
Mesleki rehabilitasyon aşamalarını ve bu aşamalara özgü yaklaşımları tanımlar. | 9 | A, E |
Engelli bireylerin işe özgü ergonomik düzenlemelerini yapar. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mesleki rehabilitasyon tanımı | MEBİS NOTU |
2 | Engellilik, İş göremezlik ve Sakatlık kavramları | MEBİS NOTU |
3 | İş-Görev analizi | MEBİS NOTU |
4 | Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme prensipleri | MEBİS NOTU |
5 | Çalışma postürünün değerlendirilmesi | MEBİS NOTU |
6 | Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi | MEBİS NOTU |
7 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarında mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
8 | Nörolojik hastalıklarda mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
9 | Spinal kord yaralanmalarında mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
10 | Ortopedik patolojilerde mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
11 | İş ve ergonomi kavramı | MEBİS NOTU |
12 | Farklı çalışma koşullarına ergonomi prensipleri | MEBİS NOTU |
13 | Mesleki rehabilitasyon kapsamında eğitim çalışmaları ve korunma önerileri | MEBİS NOTU |
14 | Mesleki rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar | MEBİS NOTU |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Nico J. Delleman, Christine M. Haslegrave, Don B. Chaffin. Working Postures and Movements Tools for Evaluation and Engineering. CRC Press, 2004.
2. Essentials of Musculoskeletal Care 4th edition John F Sarwark, 2010.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ REHABİLİTASYON | YFTR4149900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mesleki rehabilitasyonda kullanılan eğitim yöntemlerini ve uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki rehabilitasyon tanımı,Engellilik, İş göremezlik ve Sakatlık kavramları,İş-Görev analizi,Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme prensipleri,Çalışma postürünün değerlendirilmesi,Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında mesleki rehabilitasyon,Nörolojik hastalıklarda mesleki rehabilitasyon,Spinal kord yaralanmalarında mesleki rehabilitasyon,Ortopedik patolojilerde mesleki rehabilitasyon,İş ve ergonomi kavramı,Farklı çalışma koşullarına ergonomi prensipleri,Mesleki rehabilitasyon kapsamında eğitim çalışmaları ve korunma önerileri,Mesleki rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki rehabilitasyon ve kullanılan değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 9 | A, E |
Farklı engel gruplarında mesleki rehabilitasyon modellerini öğrenir. | 9 | A, E |
Mesleki rehabilitasyona ait yasa ve yönetmelikleri öğrenir. | 9 | A, E |
Mesleki rehabilitasyon aşamalarını ve bu aşamalara özgü yaklaşımları tanımlar. | 9 | A, E |
Engelli bireylerin işe özgü ergonomik düzenlemelerini yapar. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mesleki rehabilitasyon tanımı | MEBİS NOTU |
2 | Engellilik, İş göremezlik ve Sakatlık kavramları | MEBİS NOTU |
3 | İş-Görev analizi | MEBİS NOTU |
4 | Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme prensipleri | MEBİS NOTU |
5 | Çalışma postürünün değerlendirilmesi | MEBİS NOTU |
6 | Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi | MEBİS NOTU |
7 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarında mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
8 | Nörolojik hastalıklarda mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
9 | Spinal kord yaralanmalarında mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
10 | Ortopedik patolojilerde mesleki rehabilitasyon | MEBİS NOTU |
11 | İş ve ergonomi kavramı | MEBİS NOTU |
12 | Farklı çalışma koşullarına ergonomi prensipleri | MEBİS NOTU |
13 | Mesleki rehabilitasyon kapsamında eğitim çalışmaları ve korunma önerileri | MEBİS NOTU |
14 | Mesleki rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar | MEBİS NOTU |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Nico J. Delleman, Christine M. Haslegrave, Don B. Chaffin. Working Postures and Movements Tools for Evaluation and Engineering. CRC Press, 2004.
2. Essentials of Musculoskeletal Care 4th edition John F Sarwark, 2010.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51