Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ | YFTR3121100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ürogenital sistem anatomisi,Ürogenital sistem nöroanatomisi,Ürojinekolojik değerlendirme ,Sık görülen jinekolojik sorunlar,Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi,Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi,Üriner İnkontinans fizyoterapisi,Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi,Gebelikte görülen sorunlar,Doğum öncesi gebe izlemi,Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık,Prenatal egzersizler,Postnatal egzersizler,Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın ürogenital anatomi ve fizyolojisini öğrenir
| 16, 9 | A, E |
Üriner inkontinans rehabilitasyonunu öğrenir | 16, 9 | A, E |
Üriner inkontinansı fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir
| 16, 9 | A, E |
Gebelikte antenatal ve postnatal egzersizleri öğrenir
| 16, 9 | A, E |
Gebelikte postural değişiklikleri değerlendirir
| 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kadın ürogenital sistem anatomisi | 1. Kaynak, sayfa 15-34 |
2 | Ürogenital sistem nöroanatomisi | 1. kaynak sayfa 35-46 |
3 | Ürojinekolojik değerlendirme | 1. Kaynak, sayfa 47-90 |
4 | Sık görülen jinekolojik sorunlar | 1. Kaynak, sayfa 373-412 |
5 | Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi | 1. Kaynak, sayfa 101-114 |
6 | Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi | 1. Kaynak, sayfa 115-130 |
7 | Üriner İnkontinans fizyoterapisi | 1. Kaynak, sayfa 67-90 |
8 | Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi | 1. Kaynak, sayfa 357-372 |
9 | Gebelikte görülen sorunlar | 1. Kaynak, sayfa 181-214 |
10 | Doğum öncesi gebe izlemi | 1. Kaynak, sayfa 239-252 |
11 | Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık | 1. Kaynak, sayfa 239-252 |
12 | Prenatal egzersizler | 1. Kaynak, sayfa 215-238 |
13 | Postnatal egzersizler | 1. Kaynak, sayfa 253-266 |
14 | Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi | 1. Kaynak sayfa 267-284 |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Akbayrak T, Kaya S Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | X |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ | YFTR3121100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ürogenital sistem anatomisi,Ürogenital sistem nöroanatomisi,Ürojinekolojik değerlendirme ,Sık görülen jinekolojik sorunlar,Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi,Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi,Üriner İnkontinans fizyoterapisi,Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi,Gebelikte görülen sorunlar,Doğum öncesi gebe izlemi,Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık,Prenatal egzersizler,Postnatal egzersizler,Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın ürogenital anatomi ve fizyolojisini öğrenir
| 16, 9 | A, E |
Üriner inkontinans rehabilitasyonunu öğrenir | 16, 9 | A, E |
Üriner inkontinansı fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir
| 16, 9 | A, E |
Gebelikte antenatal ve postnatal egzersizleri öğrenir
| 16, 9 | A, E |
Gebelikte postural değişiklikleri değerlendirir
| 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kadın ürogenital sistem anatomisi | 1. Kaynak, sayfa 15-34 |
2 | Ürogenital sistem nöroanatomisi | 1. kaynak sayfa 35-46 |
3 | Ürojinekolojik değerlendirme | 1. Kaynak, sayfa 47-90 |
4 | Sık görülen jinekolojik sorunlar | 1. Kaynak, sayfa 373-412 |
5 | Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi | 1. Kaynak, sayfa 101-114 |
6 | Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi | 1. Kaynak, sayfa 115-130 |
7 | Üriner İnkontinans fizyoterapisi | 1. Kaynak, sayfa 67-90 |
8 | Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi | 1. Kaynak, sayfa 357-372 |
9 | Gebelikte görülen sorunlar | 1. Kaynak, sayfa 181-214 |
10 | Doğum öncesi gebe izlemi | 1. Kaynak, sayfa 239-252 |
11 | Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık | 1. Kaynak, sayfa 239-252 |
12 | Prenatal egzersizler | 1. Kaynak, sayfa 215-238 |
13 | Postnatal egzersizler | 1. Kaynak, sayfa 253-266 |
14 | Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi | 1. Kaynak sayfa 267-284 |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Akbayrak T, Kaya S Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | X |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51