Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİ II | YFTR3221400 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik temelli yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi yaklaşımlarını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmek
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması,Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları,Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket,Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri,Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu,Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri,Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi,Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi,Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi ,Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri,İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
,İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırt eder | 16, 5, 9 | A, D |
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar | 16, 5, 9 | A, D |
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar | 5, 9 | A, D |
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular | 16, 5, 9 | A, D |
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır | 16, 5, 9 | A, D |
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular | 16, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması | Ders slaytları |
2 | Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları | Ders slaytları |
3 | Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket | Ders slaytları |
4 | Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri | Ders slaytları |
5 | Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu | Ders slaytları |
6 | Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri | Ders slaytları |
7 | Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi | Ders slaytları |
8 | Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi | Ders slaytları |
9 | Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi | Ders slaytları |
10 | Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi | Ders slaytları |
11 | Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri | Ders slaytları |
12 | Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri | Ders slaytları |
13 | İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
| Ders slaytları |
14 | İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders slaytları |
Kaynak |
Mebis ders notları
|
Adult Bobath (Bertha Bobath)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3’lü Kitap (ed. A. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz)
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Ölçme ve Değerlendirme (ed. A. Muhammed Kılınç, Sibel Aksu Yıldırım)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. Candan Algun)
Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar Kitabı (ed. Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu)
Nörolojik Rehabilitasyon (çeviri ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Rehabilitasyon Güncel Tedavi Yaklaşımları (ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları (ed. Arzu Razak Özdinçler)
Bobath Kavramı (çeviri ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | X |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİ II | YFTR3221400 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik temelli yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi yaklaşımlarını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmek
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması,Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları,Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket,Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri,Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu,Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri,Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi,Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi,Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi ,Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri,İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
,İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırt eder | 16, 5, 9 | A, D |
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar | 16, 5, 9 | A, D |
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar | 5, 9 | A, D |
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular | 16, 5, 9 | A, D |
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır | 16, 5, 9 | A, D |
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular | 16, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması | Ders slaytları |
2 | Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları | Ders slaytları |
3 | Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket | Ders slaytları |
4 | Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri | Ders slaytları |
5 | Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu | Ders slaytları |
6 | Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri | Ders slaytları |
7 | Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi | Ders slaytları |
8 | Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi | Ders slaytları |
9 | Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi | Ders slaytları |
10 | Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi | Ders slaytları |
11 | Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri | Ders slaytları |
12 | Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri | Ders slaytları |
13 | İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
| Ders slaytları |
14 | İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders slaytları |
Kaynak |
Mebis ders notları
|
Adult Bobath (Bertha Bobath)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3’lü Kitap (ed. A. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz)
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Ölçme ve Değerlendirme (ed. A. Muhammed Kılınç, Sibel Aksu Yıldırım)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. Candan Algun)
Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar Kitabı (ed. Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu)
Nörolojik Rehabilitasyon (çeviri ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Rehabilitasyon Güncel Tedavi Yaklaşımları (ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları (ed. Arzu Razak Özdinçler)
Bobath Kavramı (çeviri ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | X |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51