Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EL REHABİLİTASYONU | YFTR4256800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | El ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elin fonksiyonel anatomisi,El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme,El rehabilitasyon programlarının planlanması,Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu,Splintleme prensipleri,Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu,El kırıkları ve rehabilitasyonu,Tuzak nöropatiler,Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu,Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi,Elde görülen yanıklar ve tedavisi,Kanıta dayalı çalışmaların analizi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elin anatomik yapısını açıklar | 9 | A |
Fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik kapsamlı değerlendirmeyi yapar | 16, 19, 9 | A |
El tendon yaralanmalarında uygun fizyoterapiyi uygular | 16, 19, 9 | A |
Farklı klinik durumlarda el rehabilitasyonunu ayırt eder | 16, 19, 9 | A |
Ortopedik el yaralanmalarında fizyoterapi prensiplerini bilir | 16, 19, 9 | A |
Romatizmal hastalıklarda el problemlerini tanımlar | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elin fonksiyonel anatomisi | Kaynak 1: Sayfa 19-43 |
2 | El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme | Kaynak 1: Sayfa 43-55 |
3 | El rehabilitasyon programlarının planlanması | Kaynak 1: Sayfa 55-77 |
4 | Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 171-199 |
5 | Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 171-199 |
6 | Splintleme prensipleri | Kaynak 1: Sayfa 171-199 |
7 | Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 361-385 |
8 | El kırıkları ve rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 125-171 |
9 | Tuzak nöropatiler | Kaynak 1: Sayfa 273-289
|
10 | Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 303-321 |
11 | Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 401-419 |
12 | El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi | Kaynak 1: Sayfa 437-455. |
13 | Elde görülen yanıklar ve tedavisi | Kaynak 1: Sayfa 385-393. |
14 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi | www.pubmed.com |
Kaynak |
1. Çerezci, Ö.; Ataker Y.; Canbulut, N.; Güdemez E.; El Rehabilitasyonu; Amerikan Hastanesi, 2013.
|
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EL REHABİLİTASYONU | YFTR4256800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | El ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elin fonksiyonel anatomisi,El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme,El rehabilitasyon programlarının planlanması,Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu,Splintleme prensipleri,Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu,El kırıkları ve rehabilitasyonu,Tuzak nöropatiler,Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu,Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi,Elde görülen yanıklar ve tedavisi,Kanıta dayalı çalışmaların analizi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elin anatomik yapısını açıklar | 9 | A |
Fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik kapsamlı değerlendirmeyi yapar | 16, 19, 9 | A |
El tendon yaralanmalarında uygun fizyoterapiyi uygular | 16, 19, 9 | A |
Farklı klinik durumlarda el rehabilitasyonunu ayırt eder | 16, 19, 9 | A |
Ortopedik el yaralanmalarında fizyoterapi prensiplerini bilir | 16, 19, 9 | A |
Romatizmal hastalıklarda el problemlerini tanımlar | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elin fonksiyonel anatomisi | Kaynak 1: Sayfa 19-43 |
2 | El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme | Kaynak 1: Sayfa 43-55 |
3 | El rehabilitasyon programlarının planlanması | Kaynak 1: Sayfa 55-77 |
4 | Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 171-199 |
5 | Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 171-199 |
6 | Splintleme prensipleri | Kaynak 1: Sayfa 171-199 |
7 | Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 361-385 |
8 | El kırıkları ve rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 125-171 |
9 | Tuzak nöropatiler | Kaynak 1: Sayfa 273-289
|
10 | Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 303-321 |
11 | Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu | Kaynak 1: Sayfa 401-419 |
12 | El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi | Kaynak 1: Sayfa 437-455. |
13 | Elde görülen yanıklar ve tedavisi | Kaynak 1: Sayfa 385-393. |
14 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi | www.pubmed.com |
Kaynak |
1. Çerezci, Ö.; Ataker Y.; Canbulut, N.; Güdemez E.; El Rehabilitasyonu; Amerikan Hastanesi, 2013.
|
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51