Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AQUATERAPİ | YFTR2152100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Suyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır | 9 | A |
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır | 9 | A |
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler | 9 | A |
Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar | 9 | A |
Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri | Mebis ders notları |
2 | Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi | Mebis ders notları |
3 | Halliwick yönteminin prensipleri | Mebis ders notları |
4 | Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri | Mebis ders notları |
5 | Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu | Mebis ders notları |
6 | Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri | Mebis ders notları |
7 | Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
8 | Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
9 | Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
10 | Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
11 | Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
12 | Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
13 | Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
14 | Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi | Mebis ders notları
|
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi
2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AQUATERAPİ | YFTR2152100 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Suyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır | 9 | A |
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır | 9 | A |
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler | 9 | A |
Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar | 9 | A |
Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri | Mebis ders notları |
2 | Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi | Mebis ders notları |
3 | Halliwick yönteminin prensipleri | Mebis ders notları |
4 | Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri | Mebis ders notları |
5 | Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu | Mebis ders notları |
6 | Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri | Mebis ders notları |
7 | Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
8 | Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
9 | Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
10 | Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
11 | Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
12 | Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
13 | Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları | Mebis ders notları |
14 | Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi | Mebis ders notları
|
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi
2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51