Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTEZ VE REHABİLİTASYON | YFTR2151700 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonunu kaybetmiş vücut segmentlerinin hareketini sağlamak ve deformiteleri düzeltmek amacıyla uygulanan ortezlerin genel yapım ve kullanımını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel mekanik prensipler,Ortez tanım ve sınıflaması,Hasta değerlendirme,Statik ortezler,Hemiplejide üst ekstremite ortezleri, periferik sinir yaralanmalarında ortezleme,Dinamik üst ekstremite ortezleri, Erb’s palsy de ortezleme,Tendon yaralanmalarında ve R.Artritte ortezleme,Ayak-ayakbileği değerlendirme,Ayak-ayakbileği ortezleri (AFO), Yer reaksiyon ortezleri,Uzun yürüme ortezleri, Kalça ortezleri,Vertebral kolon patolojileri,Gövde ortezleri,Skolyoz değerlendirme ve ortez uygulama prensipleri,Skolyoz ortezleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortezin temel mekanik özelliklerini ve hasta seçimini değerlendirir | 6, 9 | A |
Alt ekstremite ortezlerini değerlendirir | 6, 9 | A |
Üst ekstremite ortezlerini değerlendirir | 6, 9 | A |
Spinal ortezleri değerlendirir | 6, 9 | A |
Skolyoz ortezlerini tanımlar | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel mekanik prensipler | 1. kaynak, sayfa 15-34 |
2 | Ortez tanım ve sınıflaması | 1. kaynak, sayfa 3-14 |
3 | Hasta değerlendirme | 1. kaynak, sayfa 109 -154 |
4 | Statik ortezler | 1. kaynak, sayfa |
5 | Hemiplejide üst ekstremite ortezleri, periferik sinir yaralanmalarında ortezleme | 1. kaynak, sayfa 449-468 |
6 | Dinamik üst ekstremite ortezleri, Erb’s palsy de ortezleme | 1. kaynak, sayfa 449-468 |
7 | Tendon yaralanmalarında ve R.Artritte ortezleme | 1. kaynak, sayfa 449-468 |
8 | Ayak-ayakbileği değerlendirme | 1. kaynak, sayfa 155- 178 |
9 | Ayak-ayakbileği ortezleri (AFO), Yer reaksiyon ortezleri | 1. kaynak, sayfa 219-236 |
10 | Uzun yürüme ortezleri, Kalça ortezleri | 1. kaynak, sayfa 237-262 |
11 | Vertebral kolon patolojileri | 1. kaynak, sayfa 397-426 |
12 | Gövde ortezleri | 1. kaynak, sayfa 397-426 |
13 | Skolyoz değerlendirme ve ortez uygulama prensipleri | 1. kaynak, sayfa 427-448 |
14 | Skolyoz ortezleri | 1. kaynak, sayfa 427-448 |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Michelle M.Lusardi, Caroline C. NielsenORTHOTICS AND PROSTHETİCS IN REHABILITATION I-II,ELSWEER.2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | X |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTEZ VE REHABİLİTASYON | YFTR2151700 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonunu kaybetmiş vücut segmentlerinin hareketini sağlamak ve deformiteleri düzeltmek amacıyla uygulanan ortezlerin genel yapım ve kullanımını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel mekanik prensipler,Ortez tanım ve sınıflaması,Hasta değerlendirme,Statik ortezler,Hemiplejide üst ekstremite ortezleri, periferik sinir yaralanmalarında ortezleme,Dinamik üst ekstremite ortezleri, Erb’s palsy de ortezleme,Tendon yaralanmalarında ve R.Artritte ortezleme,Ayak-ayakbileği değerlendirme,Ayak-ayakbileği ortezleri (AFO), Yer reaksiyon ortezleri,Uzun yürüme ortezleri, Kalça ortezleri,Vertebral kolon patolojileri,Gövde ortezleri,Skolyoz değerlendirme ve ortez uygulama prensipleri,Skolyoz ortezleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortezin temel mekanik özelliklerini ve hasta seçimini değerlendirir | 6, 9 | A |
Alt ekstremite ortezlerini değerlendirir | 6, 9 | A |
Üst ekstremite ortezlerini değerlendirir | 6, 9 | A |
Spinal ortezleri değerlendirir | 6, 9 | A |
Skolyoz ortezlerini tanımlar | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel mekanik prensipler | 1. kaynak, sayfa 15-34 |
2 | Ortez tanım ve sınıflaması | 1. kaynak, sayfa 3-14 |
3 | Hasta değerlendirme | 1. kaynak, sayfa 109 -154 |
4 | Statik ortezler | 1. kaynak, sayfa |
5 | Hemiplejide üst ekstremite ortezleri, periferik sinir yaralanmalarında ortezleme | 1. kaynak, sayfa 449-468 |
6 | Dinamik üst ekstremite ortezleri, Erb’s palsy de ortezleme | 1. kaynak, sayfa 449-468 |
7 | Tendon yaralanmalarında ve R.Artritte ortezleme | 1. kaynak, sayfa 449-468 |
8 | Ayak-ayakbileği değerlendirme | 1. kaynak, sayfa 155- 178 |
9 | Ayak-ayakbileği ortezleri (AFO), Yer reaksiyon ortezleri | 1. kaynak, sayfa 219-236 |
10 | Uzun yürüme ortezleri, Kalça ortezleri | 1. kaynak, sayfa 237-262 |
11 | Vertebral kolon patolojileri | 1. kaynak, sayfa 397-426 |
12 | Gövde ortezleri | 1. kaynak, sayfa 397-426 |
13 | Skolyoz değerlendirme ve ortez uygulama prensipleri | 1. kaynak, sayfa 427-448 |
14 | Skolyoz ortezleri | 1. kaynak, sayfa 427-448 |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Michelle M.Lusardi, Caroline C. NielsenORTHOTICS AND PROSTHETİCS IN REHABILITATION I-II,ELSWEER.2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | X |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51