Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TERAPATİK EGZERSİZ | YFTR2219800 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanan egzersizlerin planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizin genel prensipleri,Aktif egzersizler,Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler,Wand,Codman, alternatif yöntemler,İzometrik egzersizler,Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler,Genel Tekrar, Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler,Germe ve gevşeme egzersizleri,Postür egzersizleri, Postür egzersizleri,Skolyoz egzersizleri,Skolyoz Egzersizleri,Spinal stabilizasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Egzersize genel bakışı kavrar. | 11, 9 | A, C, D, M |
Wand, Codman ve Williams egzersizlerini uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizleri uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
Dirençli egzersizleri uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
Germe ve gevşeme egzersizlerini değerlendirir. | 11, 9 | A, C, D, M |
Farklı postür bozuklarında uygun egzersizi uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Egzersizin genel prensipleri | 1. kaynak sf 1-7 |
2 | Aktif egzersizler | 1. kaynak sf 10-16 |
3 | Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 21-32 |
4 | Wand,Codman, alternatif yöntemler | 1. kaynak sf 33-51 |
5 | İzometrik egzersizler | 1. kaynak sf 83-87 |
6 | Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 56-89 |
7 | Genel Tekrar | 1. kaynak sf 1-89 |
8 | Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler | 1. kaynak sf 80-89 |
9 | Germe ve gevşeme egzersizleri | 1. kaynak sf 93-123 |
10 | Postür egzersizleri | 1. kaynak sf 127-148 |
11 | Postür egzersizleri | 1. kaynak sf 148-206 |
12 | Skolyoz egzersizleri | 1. kaynak sf 160-176 |
13 | Skolyoz Egzersizleri | 1. kaynak sf 176-190 |
14 | Spinal stabilizasyon | 1. kaynak sf 212-238 |
Kaynak |
MEBİS ders notu verilecektir.
|
1-Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman.2014, Ankara
2- John Gormly, Julliette Hussey, Exercise therapy prevention and treatment of disease, 2004, Blackwell publising
3-Lori thein Brady,Carrie M. Hall,Therapeutic Exercise moving toward function,2011, Lippincott williams&Wilkins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TERAPATİK EGZERSİZ | YFTR2219800 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanan egzersizlerin planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizin genel prensipleri,Aktif egzersizler,Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler,Wand,Codman, alternatif yöntemler,İzometrik egzersizler,Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler,Genel Tekrar, Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler,Germe ve gevşeme egzersizleri,Postür egzersizleri, Postür egzersizleri,Skolyoz egzersizleri,Skolyoz Egzersizleri,Spinal stabilizasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Egzersize genel bakışı kavrar. | 11, 9 | A, C, D, M |
Wand, Codman ve Williams egzersizlerini uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizleri uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
Dirençli egzersizleri uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
Germe ve gevşeme egzersizlerini değerlendirir. | 11, 9 | A, C, D, M |
Farklı postür bozuklarında uygun egzersizi uygular. | 11, 9 | A, C, D, M |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Egzersizin genel prensipleri | 1. kaynak sf 1-7 |
2 | Aktif egzersizler | 1. kaynak sf 10-16 |
3 | Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 21-32 |
4 | Wand,Codman, alternatif yöntemler | 1. kaynak sf 33-51 |
5 | İzometrik egzersizler | 1. kaynak sf 83-87 |
6 | Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler | 1. kaynak sf 56-89 |
7 | Genel Tekrar | 1. kaynak sf 1-89 |
8 | Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler | 1. kaynak sf 80-89 |
9 | Germe ve gevşeme egzersizleri | 1. kaynak sf 93-123 |
10 | Postür egzersizleri | 1. kaynak sf 127-148 |
11 | Postür egzersizleri | 1. kaynak sf 148-206 |
12 | Skolyoz egzersizleri | 1. kaynak sf 160-176 |
13 | Skolyoz Egzersizleri | 1. kaynak sf 176-190 |
14 | Spinal stabilizasyon | 1. kaynak sf 212-238 |
Kaynak |
MEBİS ders notu verilecektir.
|
1-Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman.2014, Ankara
2- John Gormly, Julliette Hussey, Exercise therapy prevention and treatment of disease, 2004, Blackwell publising
3-Lori thein Brady,Carrie M. Hall,Therapeutic Exercise moving toward function,2011, Lippincott williams&Wilkins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51