Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ I | YHEM4136140 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve becerilerini kazandırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar ,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi ,Seçilen bilginin düzenlenmesi ,Akademik makale çeviri çalışmaları,Ara sınav,Akademik makale çeviri çalışmaları,Akademik yazım kuralları,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazım örneği,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akademik bilgiyi tanımlar | 10, 19, 23, 9 | A |
Alana ilişkin akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler | 10, 5, 6, 9 | A, E |
Uygun terim ve teknikleri kullanarak ingilizce makalelere ulaşır | 10, 5, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin ingilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin klinik uygulamalar üzerine yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım | |
2 | Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi | Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları |
3 | Akademik bilginin elde edilme teknikleri | 2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi |
4 | Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar | 2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması |
5 | Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi | 3. kaynağın 49-63 sayfasının incelenmesi
4.kaynağın 29-63 sayfasının incelenmesi |
6 | Seçilen bilginin düzenlenmesi | 3.kaynağın 251-269 sayfasının incelenmesi |
7 | Akademik makale çeviri çalışmaları | Bireysel makale taramaları yapılacak |
8 | Ara sınav | |
9 | Akademik makale çeviri çalışmaları | Bireysel makale taramaları yapılacak |
10 | Akademik yazım kuralları | 1.kaynağın incelenmesi |
11 | Akademik yazı yapısını oluşturma | 1.kaynağın incelenmesi |
12 | Akademik yazı yapısını oluşturma | 1.kaynağın incelenmesi |
13 | Akademik yazım örneği | Grup, seçilen konulara ilişkin makale örnekleri tarayacak |
14 | Literatür okuma ve değerlendirme sunumları | Sunum hazırlama |
15 | Literatür okuma ve değerlendirme sunumları | Sunum hazırlama |
Kaynak |
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Aratşrma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003). 10-16.
3. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü.,Edi.Erefe İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul, s.49-63.
4. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, İlke ve Uygulama. Nobel Kitabevi, İstanbul, 2014.s.29-63. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | | | | |
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | X | | |
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | X | | | |
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | X | | |
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ I | YHEM4136140 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve becerilerini kazandırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar ,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi ,Seçilen bilginin düzenlenmesi ,Akademik makale çeviri çalışmaları,Ara sınav,Akademik makale çeviri çalışmaları,Akademik yazım kuralları,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazım örneği,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akademik bilgiyi tanımlar | 10, 19, 23, 9 | A |
Alana ilişkin akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler | 10, 5, 6, 9 | A, E |
Uygun terim ve teknikleri kullanarak ingilizce makalelere ulaşır | 10, 5, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin ingilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin klinik uygulamalar üzerine yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım | |
2 | Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi | Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları |
3 | Akademik bilginin elde edilme teknikleri | 2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi |
4 | Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar | 2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması |
5 | Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi | 3. kaynağın 49-63 sayfasının incelenmesi
4.kaynağın 29-63 sayfasının incelenmesi |
6 | Seçilen bilginin düzenlenmesi | 3.kaynağın 251-269 sayfasının incelenmesi |
7 | Akademik makale çeviri çalışmaları | Bireysel makale taramaları yapılacak |
8 | Ara sınav | |
9 | Akademik makale çeviri çalışmaları | Bireysel makale taramaları yapılacak |
10 | Akademik yazım kuralları | 1.kaynağın incelenmesi |
11 | Akademik yazı yapısını oluşturma | 1.kaynağın incelenmesi |
12 | Akademik yazı yapısını oluşturma | 1.kaynağın incelenmesi |
13 | Akademik yazım örneği | Grup, seçilen konulara ilişkin makale örnekleri tarayacak |
14 | Literatür okuma ve değerlendirme sunumları | Sunum hazırlama |
15 | Literatür okuma ve değerlendirme sunumları | Sunum hazırlama |
Kaynak |
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Aratşrma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003). 10-16.
3. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü.,Edi.Erefe İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul, s.49-63.
4. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, İlke ve Uygulama. Nobel Kitabevi, İstanbul, 2014.s.29-63. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | | | | |
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | X | | |
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | X | | |
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | X | | | |
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | X | | |
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11