Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | YHEM3240140 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alabilmesi, sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik program planlama yapabilmesini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi,TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASI,PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA),HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMA,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlama,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını halk sağlığı hemşireliğine yansıtır. | | H |
7.Birey/aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik programları uygular | 5 | H |
8.Diğer sağlık ve diğer disiplinlerin üyeleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yapar | | E, H |
3.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini OMAHA sınıflama sistemini kullanarak rapor eder | 38 | |
4.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik bilgi, davranış ve durumunu değerlendirir | 38 | |
5.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik uygun girişimleri planlar | 38 | |
6.Birey, aile ve topluma yönelik sağlık taraması faaliyetlerini yerine getirir | 38, 5 | H |
9.Toplumsal alanlarda karşılaştığı farklı durumlarda vaka yönetimi yapabilme | 38 | H |
2. Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini bütüncül olarak belirler | 38 | |
Öğretim Yöntemleri: | 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması | |
2 | Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi | Klinik uygulama formlarının incelenmesi |
3 | TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ | Problem sınıflama listesinin incelenmesi |
4 | OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASI | Okul sağlığı uygulama formunun incelenmesi
2.kaynağın 105-110 sayfalarının incelenmesi |
5 | PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA) | Problem değerlendirme ölçeği'nin incelenmesi |
6 | HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMA | Hemşirelik girişim şeması ve girişim kategorilerinin incelenmesi
Hedefler listesi ve bireye özel girişimlerin incelenmesi |
7 | OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI | Tarama raporlarını düzenleme |
8 | OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI | Taramalar sonucunda riskli öğrencilerin belirlenmesi |
9 | Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlama | Sunum hazırlama |
10 | SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ | Eğitim materyallerinin hazırlığı |
11 | SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ | Aktif öğretim tekniklerinin kullanımı |
12 | İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME | GRUP ÇALIŞMASI |
13 | Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi | |
14 | Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi | |
Kaynak |
1. Erci, B. (Ed.) (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği. Elazığ: Anadolu Nobel Tıp Kitabevi.
2. Gözüm, S.(Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık.
3. Şahinöz, T. (Ed.). 2017. Halk Sağlığı Uygulama Kitabı. İstanbul : Nobel Tıp Kitabevleri.
4.Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN., Seçginli, S., Coşansu, G. (2016). Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
5. Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | |
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | |
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | YHEM3240140 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alabilmesi, sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik program planlama yapabilmesini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi,TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASI,PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA),HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMA,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI,Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlama,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ,İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını halk sağlığı hemşireliğine yansıtır. | | H |
7.Birey/aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik programları uygular | 5 | H |
8.Diğer sağlık ve diğer disiplinlerin üyeleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yapar | | E, H |
3.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini OMAHA sınıflama sistemini kullanarak rapor eder | 38 | |
4.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik bilgi, davranış ve durumunu değerlendirir | 38 | |
5.Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerine yönelik uygun girişimleri planlar | 38 | |
6.Birey, aile ve topluma yönelik sağlık taraması faaliyetlerini yerine getirir | 38, 5 | H |
9.Toplumsal alanlarda karşılaştığı farklı durumlarda vaka yönetimi yapabilme | 38 | H |
2. Birey, aile ve toplumun sağlık problemlerini bütüncül olarak belirler | 38 | |
Öğretim Yöntemleri: | 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi. OMAHA Sistemi, temel kavramlarının vaka örnekleriyle anlatılması | |
2 | Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi | Klinik uygulama formlarının incelenmesi |
3 | TANILAMA,
PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ | Problem sınıflama listesinin incelenmesi |
4 | OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ PLANLANMASI | Okul sağlığı uygulama formunun incelenmesi
2.kaynağın 105-110 sayfalarının incelenmesi |
5 | PROBLEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (GİRİŞİM ÖNCESİ PDÖ UYGULAMA) | Problem değerlendirme ölçeği'nin incelenmesi |
6 | HEMŞİRELİK GİRİŞİM ŞEMASI DOĞRULTUSUNDA GİRİŞİM PLANLAMA | Hemşirelik girişim şeması ve girişim kategorilerinin incelenmesi
Hedefler listesi ve bireye özel girişimlerin incelenmesi |
7 | OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI | Tarama raporlarını düzenleme |
8 | OKUL SAĞLIĞI TARAMALARININ YAPILMASI | Taramalar sonucunda riskli öğrencilerin belirlenmesi |
9 | Sağlığı geliştirme /sağlık eğitimi programı planlama | Sunum hazırlama |
10 | SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ | Eğitim materyallerinin hazırlığı |
11 | SAĞLIĞI GELİŞTİRME PROGRAMLARI'NIN UYGULANMASI
SAĞLIK EĞİTİMLERİ | Aktif öğretim tekniklerinin kullanımı |
12 | İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME | GRUP ÇALIŞMASI |
13 | Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi | |
14 | Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi | |
Kaynak |
1. Erci, B. (Ed.) (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği. Elazığ: Anadolu Nobel Tıp Kitabevi.
2. Gözüm, S.(Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık.
3. Şahinöz, T. (Ed.). 2017. Halk Sağlığı Uygulama Kitabı. İstanbul : Nobel Tıp Kitabevleri.
4.Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN., Seçginli, S., Coşansu, G. (2016). Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
5. Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | |
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | |
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11