Ana içeriğe atla

Ali Saydam: İletişim, ikna ve değişim sürecidir

21.11.2017

Medipol Üniversitesinde düzenlenen konferansta konuşan Bersay İletişim Grubu Onursal Başkanı Ali Saydam, “İletişimden söz ediyorsak ortada bir sonuç olmalı. Hedef kitleyi ikna edip değişime sebebiy..

18677621e-Ali_Saydam.JPG

Bersay İletişim Grubu Onursal Başkanı Ali Saydam, Medipol Üniversitesinde ilki düzenlenen İletişim Konuşmalarının konuğu oldu. Kavacık Güney Kampüste gerçekleştirilen konferansa İletişim Fakültesi Dekanı Doç. Dr. Ali Büyükaslan, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı. Açış konuşmasında iletişimin görme, bakma ve farkında olma süreci olduğunu belirten Büyükaslan, bir iletişimcinin bu üç unsuru en iyi şekilde icra etmesi gerektiğini söyledi. Konuşmasının başında öğrencilere tavsiyelerde bulunan Ali Saydam, işe alımlarda kişilerin önce değerlerine daha sonra da İngilizcelerine baktıklarını belirtti.  İletişimin uygulamalı bir bilim alanı olduğunu söyleyen Saydam, sahadaki başarıların iletişimde çok önemli olduğunu savundu. İletişimde başarılı olmanın tek başına yeterli olmadığını vurgulayan Saydam, bu başarıya ilişki yönetiminin de dâhil edilmesi gerektiğini kaydetti.

“İMAJ DEĞİL ALGI ÜZERİNDE ÇALIŞILMALI”
Algı yönetimi konusunun ciddiye alınması gerektiğinin altını çizen Saydam, Türkiye’nin algı yönetiminde çok da başarılı olmadığını söyledi. İmaj yönetiminin algılama yönetiminin önüne geçmemesi gerektiğini kaydeden Saydam, alt yapısı sağlam olmayan bir konuda imaj çalışmanın tek başına yeterli olamayacağını belirtti. İmaj üzerinde değil algılama üzerinde çalışmalar yapılması gerektiğini ileri süren Saydam, iletişim ve ikna arasındaki farklıklara da değindi. İletişimden söz edilebilmesi için ortada bir sonucun olması gerektiğini belirten Saydam, iletişimin hedef kitleyi ikna etme ve değiştirme süreci olduğunu kaydetti.

Son Güncelleme Tarihi: 08/03/2023 - 10:50