Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE EGZERSİZ YÖNTEMLERİ | FTRD1213115 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kullanılan tedavi edici yöntemleri güncel literatür eşliğinde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide egzersizin yeri,Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler,Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme,Motor bozukluklar ve egzersiz,Duyu bozuklukları ve egzersiz,Denge bozuklukları ve egzersiz,Nörofizyolojik yaklaşımlar,Kas-iskelet problemleri ve egzersiz,Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz,Nörolojik hastalıklar ve egzersiz,Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz,Diyabet, obesite ve egzersiz,Kanser ve egzersiz,Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide egzersizin yerini tartışır. | 18, 9 | E |
Egzersizin fizyolojik etkilerini özetler. | 18, 9 | E |
Egzersiz tiplerini listeler. | 18, 9 | E |
Egzersiz reçetelendirme prensiplerini açıklayabilmesi
| 18, 4, 9 | E |
Vücut yapı ve fonksiyonlarında görülen bozukluklara yönelik egzersizleri düzenler. | 18, 4, 9 | E |
Hastalıklara yönelik egzersiz yaklaşımlarını tartışır. | 18, 4, 9 | E |
Egzersizin limitasyonlarını listeler. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide egzersizin yeri | 2. kaynak sayfa, 2-10 |
2 | Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler | 2. kaynak sayfa 11-34 |
3 | Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme | 2. kaynak sayfa 43-63 |
4 | Motor bozukluklar ve egzersiz | Önceki sunumların çalışılması |
5 | Duyu bozuklukları ve egzersiz | Önceki sunumların çalışılması |
6 | Denge bozuklukları ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 251-269 |
7 | Nörofizyolojik yaklaşımlar | 4. kaynak sayfa 5-12 |
8 | Kas-iskelet problemleri ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 295-307 |
9 | Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 309-325 |
10 | Nörolojik hastalıklar ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 370-381 |
11 | Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 825-880 |
12 | Diyabet, obesite ve egzersiz | http://diyabet.gov.tr/content/files/yayinlar/kitaplar/fiziksel_aktivite_bilgi_serisi/E7.pdf |
13 | Kanser ve egzersiz | https://www.researchgate.net/publication/309235523_Kanser_ve_Egzersiz |
14 | Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonları | http://florencenightingale.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/02/KR-sunum-8.pdf |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011
2. Therapeutic Exercise. Foundation and Technics. Ed: Kisner C, Colby LA. FA Davis Company, Philadelphia, 2007
3. Recent Advances in Physiotherapy. Ed: Redgridge C. Wiley, 2007
4. Karaduman A. Yılmaz Ö.T. Fizyoterapi Rehabilitasyon. Nörolojik Rehabilitasyon Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | | X | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | | X | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | X | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | | | X | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 12 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 10 | 50 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 271 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(271/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE EGZERSİZ YÖNTEMLERİ | FTRD1213115 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kullanılan tedavi edici yöntemleri güncel literatür eşliğinde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide egzersizin yeri,Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler,Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme,Motor bozukluklar ve egzersiz,Duyu bozuklukları ve egzersiz,Denge bozuklukları ve egzersiz,Nörofizyolojik yaklaşımlar,Kas-iskelet problemleri ve egzersiz,Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz,Nörolojik hastalıklar ve egzersiz,Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz,Diyabet, obesite ve egzersiz,Kanser ve egzersiz,Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide egzersizin yerini tartışır. | 18, 9 | E |
Egzersizin fizyolojik etkilerini özetler. | 18, 9 | E |
Egzersiz tiplerini listeler. | 18, 9 | E |
Egzersiz reçetelendirme prensiplerini açıklayabilmesi
| 18, 4, 9 | E |
Vücut yapı ve fonksiyonlarında görülen bozukluklara yönelik egzersizleri düzenler. | 18, 4, 9 | E |
Hastalıklara yönelik egzersiz yaklaşımlarını tartışır. | 18, 4, 9 | E |
Egzersizin limitasyonlarını listeler. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide egzersizin yeri | 2. kaynak sayfa, 2-10 |
2 | Egzersiz eğitimi ve fizyolojik değişiklikler | 2. kaynak sayfa 11-34 |
3 | Egzersiz tipleri ve egzersiz reçetelendirme | 2. kaynak sayfa 43-63 |
4 | Motor bozukluklar ve egzersiz | Önceki sunumların çalışılması |
5 | Duyu bozuklukları ve egzersiz | Önceki sunumların çalışılması |
6 | Denge bozuklukları ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 251-269 |
7 | Nörofizyolojik yaklaşımlar | 4. kaynak sayfa 5-12 |
8 | Kas-iskelet problemleri ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 295-307 |
9 | Ortopedik-romatizmal hastalıklar ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 309-325 |
10 | Nörolojik hastalıklar ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 370-381 |
11 | Kardiyo-pulmoner hastalıklar ve egzersiz | 2. kaynak sayfa 825-880 |
12 | Diyabet, obesite ve egzersiz | http://diyabet.gov.tr/content/files/yayinlar/kitaplar/fiziksel_aktivite_bilgi_serisi/E7.pdf |
13 | Kanser ve egzersiz | https://www.researchgate.net/publication/309235523_Kanser_ve_Egzersiz |
14 | Egzersizin riskleri ve kontraendikasyonları | http://florencenightingale.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/02/KR-sunum-8.pdf |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011
2. Therapeutic Exercise. Foundation and Technics. Ed: Kisner C, Colby LA. FA Davis Company, Philadelphia, 2007
3. Recent Advances in Physiotherapy. Ed: Redgridge C. Wiley, 2007
4. Karaduman A. Yılmaz Ö.T. Fizyoterapi Rehabilitasyon. Nörolojik Rehabilitasyon Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | | X | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | | X | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | X | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | | | X | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07