Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ | FTRD1113106 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziksel disfonksiyonlarda kullanılan ergoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi felsefesi ve işleyişi,Occupational performans alanları ve komponentleri,Değerlendirme yöntemleri,Nörolojik hastalıklarda ergoterapi,Ortopedik hastalıklarda ergoterapi,Romatizmal hastalıklarda ergoterapi,El yaralanmalarında ergoterapi,Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi,Pediatride ergoterapi,Kardiyak hastalar için ergoterapi,Görme bozukluklarında ergoterapi,Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları,Teknolojik yardımcı cihazlar,Çevre düzenlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi felsefesini, ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve ergoterapi yaklaşımlarını tartışır. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Spesifik bozukluklarda uygulanabilecek ergoterapi programlarını ve nörolojık, ortopedik, romatizmal ve pediatrik alanlardaki ergoterapi uygulamaları arasındaki farkı özetler. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Occupational performans alanlarını ve komponentlerini tartışır. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Occupational performans komponentlerinin günlük yaşam aktiviteleri, roller ve toplumsal katılım üzerindeki etkilerini tartışır. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini, rollerini yerine getirebilmesi ve toplumsal katılımın sağlanması için gereken düzenlemeleri örnekler. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini ve rollerini yerine getirebilmesi için gerekli yardımcı cihaz adaptasyonlarını gerçekleştirir. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi felsefesi ve işleyişi | 4. kaynak sayfa, 1-13 |
2 | Occupational performans alanları ve komponentleri | 4. kaynak sayfa, 13-15 |
3 | Değerlendirme yöntemleri | 4. kaynak sayfa, 15-17 |
4 | Nörolojik hastalıklarda ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 75-96 |
5 | Ortopedik hastalıklarda ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 154-170 |
6 | Romatizmal hastalıklarda ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 101-122 |
7 | El yaralanmalarında ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 78-122 |
8 | Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 295-355 |
9 | Pediatride ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 24-45 |
10 | Kardiyak hastalar için ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 134-144 |
11 | Görme bozukluklarında ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 295-355 |
12 | Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları | 5. kaynak sayfa, 421-432 |
13 | Teknolojik yardımcı cihazlar | http://docplayer.biz.tr/28554132-Rehabilitasyonda-yardimci-teknoloji-kullanimi |
14 | Çevre düzenlemeleri | 5. kaynak sayfa, 449-470 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1- Heidi McHugh Pendleton, Winifred Schultz-Krohn, ‘PEDRETTI’S OCCUPATIONAL THERAPY PRACTICE SKILLS FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Mosby, 2006
2- Catherine A. Trombly, ‘OCCUPATIONAL THERAPY FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Williams &Wilkins,
1995
3-Elizabeth Blesedell Crepeau, Ellen S. Cohn, Barbara A. Boyth Schell, ‘WILLARD&SPACKMAN’S OCCUPATIONAL THERAPY’ Lippincott Williams &Wilkins, 2003
4- Addy LM. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Blackwell, 2006
5- Deusen JV, Brunt D. Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy, 1997
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | X | | |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | X | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | X | | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | X | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 16 | 2 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ | FTRD1113106 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziksel disfonksiyonlarda kullanılan ergoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi felsefesi ve işleyişi,Occupational performans alanları ve komponentleri,Değerlendirme yöntemleri,Nörolojik hastalıklarda ergoterapi,Ortopedik hastalıklarda ergoterapi,Romatizmal hastalıklarda ergoterapi,El yaralanmalarında ergoterapi,Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi,Pediatride ergoterapi,Kardiyak hastalar için ergoterapi,Görme bozukluklarında ergoterapi,Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları,Teknolojik yardımcı cihazlar,Çevre düzenlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi felsefesini, ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve ergoterapi yaklaşımlarını tartışır. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Spesifik bozukluklarda uygulanabilecek ergoterapi programlarını ve nörolojık, ortopedik, romatizmal ve pediatrik alanlardaki ergoterapi uygulamaları arasındaki farkı özetler. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Occupational performans alanlarını ve komponentlerini tartışır. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Occupational performans komponentlerinin günlük yaşam aktiviteleri, roller ve toplumsal katılım üzerindeki etkilerini tartışır. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini, rollerini yerine getirebilmesi ve toplumsal katılımın sağlanması için gereken düzenlemeleri örnekler. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini ve rollerini yerine getirebilmesi için gerekli yardımcı cihaz adaptasyonlarını gerçekleştirir. | 10, 14, 2, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi felsefesi ve işleyişi | 4. kaynak sayfa, 1-13 |
2 | Occupational performans alanları ve komponentleri | 4. kaynak sayfa, 13-15 |
3 | Değerlendirme yöntemleri | 4. kaynak sayfa, 15-17 |
4 | Nörolojik hastalıklarda ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 75-96 |
5 | Ortopedik hastalıklarda ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 154-170 |
6 | Romatizmal hastalıklarda ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 101-122 |
7 | El yaralanmalarında ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 78-122 |
8 | Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 295-355 |
9 | Pediatride ergoterapi | 4. kaynak sayfa, 24-45 |
10 | Kardiyak hastalar için ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 134-144 |
11 | Görme bozukluklarında ergoterapi | 5. kaynak sayfa, 295-355 |
12 | Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları | 5. kaynak sayfa, 421-432 |
13 | Teknolojik yardımcı cihazlar | http://docplayer.biz.tr/28554132-Rehabilitasyonda-yardimci-teknoloji-kullanimi |
14 | Çevre düzenlemeleri | 5. kaynak sayfa, 449-470 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1- Heidi McHugh Pendleton, Winifred Schultz-Krohn, ‘PEDRETTI’S OCCUPATIONAL THERAPY PRACTICE SKILLS FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Mosby, 2006
2- Catherine A. Trombly, ‘OCCUPATIONAL THERAPY FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Williams &Wilkins,
1995
3-Elizabeth Blesedell Crepeau, Ellen S. Cohn, Barbara A. Boyth Schell, ‘WILLARD&SPACKMAN’S OCCUPATIONAL THERAPY’ Lippincott Williams &Wilkins, 2003
4- Addy LM. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Blackwell, 2006
5- Deusen JV, Brunt D. Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy, 1997
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | X | | |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | X | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | X | | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | X | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07