Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE | FTRD1113108 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı ve başarılı yaşlanmada fiziksel aktivite etkilerini, mobilite programlarını ve genel prensipleri değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Gerokineziology kapsamı,Yaşlılığın fiziksel sonuçları,Fiziksel aktivitenin faydaları,Fiziksel aktivite programları,Fleksibite egzersizleri,Aerobik endurans egzersizleri,Dirençli egzersizler,Düşme sorunları ve denge eğitimi,Aquatik eğitim,Yaşlılarda spor organizasyonu,Master atlet eğitimi,Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı,Nörolojik ve kognitif eğitim,Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlılarda gerokinezioloji konusunu tartışır. | 37, 9 | D, E |
Aktif yaşam tarzı etkileri ve yaşam kalitesinin arttırılması konusunu açıklar. | 37, 9 | D, E |
Yaşlılarda mobilite eğitiminin genel prensiplerini ve egzersiz eğitimini açıklar. | 37, 9 | D, E |
Yaşlılarda fiziksel aktivite uygulamalarını tartışır. | 37, 9 | D, E |
Isınma ve toparlanma prensiplerini, fleksibilite, rezistif, aerobik ve denge egzersizlerini açıklar. | 37, 9 | D, E |
Farklı egzersiz uygulamalarını açıklar. | 37, 9 | D, E |
Farklı hastalıklarda egzersiz uygulamalarını özetler. | 37, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gerokineziology kapsamı | 2. kaynak, sayfa 1-11 |
2 | Yaşlılığın fiziksel sonuçları | 4. kaynak, sayfa 213-228 |
3 | Fiziksel aktivitenin faydaları | 2. kaynak, sayfa 12-20 |
4 | Fiziksel aktivite programları | 2. kaynak, sayfa 21-30 |
5 | Fleksibite egzersizleri | 4. kaynak, sayfa 335-336 |
6 | Aerobik endurans egzersizleri | 4. kaynak, sayfa 337-339 |
7 | Dirençli egzersizler | 4. kaynak, sayfa 336-337 |
8 | Düşme sorunları ve denge eğitimi | 2. kaynak, sayfa 46-55 |
9 | Aquatik eğitim | 4. kaynak, sayfa 340-341 |
10 | Yaşlılarda spor organizasyonu | 3. kaynak, sayfa 63-75 |
11 | Master atlet eğitimi | 1. kaynak, 17. bölüm |
12 | Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı | 3. kaynak, sayfa 303-327 |
13 | Nörolojik ve kognitif eğitim | 3. kaynak, sayfa 267-287 |
14 | Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi | 3. kaynak, sayfa 288-302 |
Kaynak |
Mebis notları |
1-C.Jessie Jones,Debra J. Rose ‘’Physical Activity İnstruction of older Adults’’ 2005
2-Alexandrina Lobo’’Physical Activity and Health in the Elderly’’ 2011
3- Meg Moris, Adrian M.M. Schoo ‘’Optimizing Exercise and Physical Activity in Older People’’2004
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | X | | |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | X | | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 30 | 60 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 30 | 90 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 30 | 90 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 268 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(268/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE | FTRD1113108 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı ve başarılı yaşlanmada fiziksel aktivite etkilerini, mobilite programlarını ve genel prensipleri değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Gerokineziology kapsamı,Yaşlılığın fiziksel sonuçları,Fiziksel aktivitenin faydaları,Fiziksel aktivite programları,Fleksibite egzersizleri,Aerobik endurans egzersizleri,Dirençli egzersizler,Düşme sorunları ve denge eğitimi,Aquatik eğitim,Yaşlılarda spor organizasyonu,Master atlet eğitimi,Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı,Nörolojik ve kognitif eğitim,Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlılarda gerokinezioloji konusunu tartışır. | 37, 9 | D, E |
Aktif yaşam tarzı etkileri ve yaşam kalitesinin arttırılması konusunu açıklar. | 37, 9 | D, E |
Yaşlılarda mobilite eğitiminin genel prensiplerini ve egzersiz eğitimini açıklar. | 37, 9 | D, E |
Yaşlılarda fiziksel aktivite uygulamalarını tartışır. | 37, 9 | D, E |
Isınma ve toparlanma prensiplerini, fleksibilite, rezistif, aerobik ve denge egzersizlerini açıklar. | 37, 9 | D, E |
Farklı egzersiz uygulamalarını açıklar. | 37, 9 | D, E |
Farklı hastalıklarda egzersiz uygulamalarını özetler. | 37, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gerokineziology kapsamı | 2. kaynak, sayfa 1-11 |
2 | Yaşlılığın fiziksel sonuçları | 4. kaynak, sayfa 213-228 |
3 | Fiziksel aktivitenin faydaları | 2. kaynak, sayfa 12-20 |
4 | Fiziksel aktivite programları | 2. kaynak, sayfa 21-30 |
5 | Fleksibite egzersizleri | 4. kaynak, sayfa 335-336 |
6 | Aerobik endurans egzersizleri | 4. kaynak, sayfa 337-339 |
7 | Dirençli egzersizler | 4. kaynak, sayfa 336-337 |
8 | Düşme sorunları ve denge eğitimi | 2. kaynak, sayfa 46-55 |
9 | Aquatik eğitim | 4. kaynak, sayfa 340-341 |
10 | Yaşlılarda spor organizasyonu | 3. kaynak, sayfa 63-75 |
11 | Master atlet eğitimi | 1. kaynak, 17. bölüm |
12 | Diabette ve kardiyopulmoner problemlerde aktivite programı | 3. kaynak, sayfa 303-327 |
13 | Nörolojik ve kognitif eğitim | 3. kaynak, sayfa 267-287 |
14 | Muskuloskeletal problemlerde aktivite eğitimi | 3. kaynak, sayfa 288-302 |
Kaynak |
Mebis notları |
1-C.Jessie Jones,Debra J. Rose ‘’Physical Activity İnstruction of older Adults’’ 2005
2-Alexandrina Lobo’’Physical Activity and Health in the Elderly’’ 2011
3- Meg Moris, Adrian M.M. Schoo ‘’Optimizing Exercise and Physical Activity in Older People’’2004
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | X | | |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | X | | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07