Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON | FTRD1213102 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır. | 37, 9 | E |
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetler. | 37, 9 | E |
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları analiz eder. | 37, 9 | E |
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır. | 37, 9 | E |
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar. | 37, 9 | E |
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test eder. | 37, 9 | E |
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar. | 37, 9 | E |
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder. | 37, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Normal yürümenin değerlendirilmesi | 3. kaynak sayfa, 1-48 |
2 | Normal yürümenin kinematik analizi | 3. kaynak sayfa, 471-482 |
3 | Normal yürümenin kinetik analizi | 3. kaynak sayfa, 457-470 |
4 | Normal ve patolojik yürüyüş paternleri | 3. kaynak sayfa, 163-278 |
5 | Yürümede enerji tüketimi | 3. kaynak sayfa, 483-518 |
6 | Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu | 3. kaynak sayfa, 279-340 |
7 | Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi | 4. kaynak sayfa, 93-98 |
8 | Denge ve koordinasyon problemleri | 4. kaynak sayfa,63-71 |
9 | Sağlık için yürüme ve egzersizleri | https://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4 |
10 | Denge ve koordinasyon egzersizleri | 4. kaynak sayfa, 317-338 |
11 | Yürüme analizi | 3. kaynak sayfa, 401-456 |
12 | Olgu tartışma | Sunumlara çalışılması |
13 | Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
14 | Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Mebis notları |
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009
2- Living with Lewy Body Demantia
3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010
4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | X | | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 20 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 30 | 90 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON | FTRD1213102 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır. | 37, 9 | E |
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetler. | 37, 9 | E |
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları analiz eder. | 37, 9 | E |
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır. | 37, 9 | E |
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar. | 37, 9 | E |
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test eder. | 37, 9 | E |
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar. | 37, 9 | E |
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder. | 37, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Normal yürümenin değerlendirilmesi | 3. kaynak sayfa, 1-48 |
2 | Normal yürümenin kinematik analizi | 3. kaynak sayfa, 471-482 |
3 | Normal yürümenin kinetik analizi | 3. kaynak sayfa, 457-470 |
4 | Normal ve patolojik yürüyüş paternleri | 3. kaynak sayfa, 163-278 |
5 | Yürümede enerji tüketimi | 3. kaynak sayfa, 483-518 |
6 | Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu | 3. kaynak sayfa, 279-340 |
7 | Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi | 4. kaynak sayfa, 93-98 |
8 | Denge ve koordinasyon problemleri | 4. kaynak sayfa,63-71 |
9 | Sağlık için yürüme ve egzersizleri | https://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4 |
10 | Denge ve koordinasyon egzersizleri | 4. kaynak sayfa, 317-338 |
11 | Yürüme analizi | 3. kaynak sayfa, 401-456 |
12 | Olgu tartışma | Sunumlara çalışılması |
13 | Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
14 | Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Mebis notları |
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009
2- Living with Lewy Body Demantia
3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010
4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | X | | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | X | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07