Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKSTREMİTLERİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ | KAND2211675 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ekstremitelerin bütün anatomik yapılarını, klinikte ekstremitelerin topografisinin önemini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omos ve axilla,Brachium,Reigio cubitalis,Antebrachium,Manus,Üst ekstremitenin topografik noktaları,Alt ekstremite topografik noktaları
,Gluteal bölge ,Gluteal bölge kasları,Art. coxae,Femur,Genu,Crus,Pes; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ektsremiteleri topografik olarak bölgelerini tanımlar.
| 11, 13, 9 | A, D |
2. Ektremitelerde yer alan normal anatomik yapıları ve fonksiyonlarını açıklar.
| 11, 13, 9 | A, D |
3. Ektstremitelerde yer alan varyasyonları ve oranlarını belirler.
| 11, 13, 9 | A, D |
4. Ekstremitelerde yer alan anatomik yapıların komşuluk ilişkilerini ve klinikte uygulanan bazı girişimlerin anatomik temelini açıklar.
| 11, 13, 9 | A, D |
5. Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri
değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Omos ve axilla | Anatomi-Kaplan ARICI S. 6-10, 81-83, 182-184 |
2 | Brachium | Anatomi-Kaplan ARICI S.8,184-186 |
3 | Reigio cubitalis | Anatomi-Kaplan ARICI S.8-12, 184-189 |
4 | Antebrachium | Anatomi-Kaplan ARICI S.10, 186-189 |
5 | Manus | Ozan Anatomi S.15-16, 194-199 |
6 | Üst ekstremitenin topografik noktaları | Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.56 |
7 | Alt ekstremite topografik noktaları
| Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.78 |
8 | Gluteal bölge | Ozan Anatomi S.181-182 |
9 | Gluteal bölge kasları | Ozan Anatomi S.181-182 |
10 | Art. coxae | Ozan Anatomi S.17-20 |
11 | Femur | Ozan Anatomi S.24-26 |
12 | Genu | Anatomi-Kaplan ARICI S. 22-23 |
13 | Crus | Ozan Anatomi S.26-28 |
14 | Pes | Ozan Anatomi S.28-31 |
Kaynak |
1. Şakul U, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi.Ankara,2009.
2. Netter FH. Diş Hekimleri İçin Baş Ve Boyun Anatomisi Atlası
3. Netter FH. Atlas Of Human Anatomy (Second Edition). USA. Novartis. 1997.
4. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
5. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003
6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003
7. Ozan Anatomi
8. Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | X | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| X | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | | X | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | X | | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | X | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | X | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | X | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| X | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | | X | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 62 | 62 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKSTREMİTLERİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ | KAND2211675 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ekstremitelerin bütün anatomik yapılarını, klinikte ekstremitelerin topografisinin önemini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omos ve axilla,Brachium,Reigio cubitalis,Antebrachium,Manus,Üst ekstremitenin topografik noktaları,Alt ekstremite topografik noktaları
,Gluteal bölge ,Gluteal bölge kasları,Art. coxae,Femur,Genu,Crus,Pes; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ektsremiteleri topografik olarak bölgelerini tanımlar.
| 11, 13, 9 | A, D |
2. Ektremitelerde yer alan normal anatomik yapıları ve fonksiyonlarını açıklar.
| 11, 13, 9 | A, D |
3. Ektstremitelerde yer alan varyasyonları ve oranlarını belirler.
| 11, 13, 9 | A, D |
4. Ekstremitelerde yer alan anatomik yapıların komşuluk ilişkilerini ve klinikte uygulanan bazı girişimlerin anatomik temelini açıklar.
| 11, 13, 9 | A, D |
5. Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri
değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Omos ve axilla | Anatomi-Kaplan ARICI S. 6-10, 81-83, 182-184 |
2 | Brachium | Anatomi-Kaplan ARICI S.8,184-186 |
3 | Reigio cubitalis | Anatomi-Kaplan ARICI S.8-12, 184-189 |
4 | Antebrachium | Anatomi-Kaplan ARICI S.10, 186-189 |
5 | Manus | Ozan Anatomi S.15-16, 194-199 |
6 | Üst ekstremitenin topografik noktaları | Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.56 |
7 | Alt ekstremite topografik noktaları
| Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.78 |
8 | Gluteal bölge | Ozan Anatomi S.181-182 |
9 | Gluteal bölge kasları | Ozan Anatomi S.181-182 |
10 | Art. coxae | Ozan Anatomi S.17-20 |
11 | Femur | Ozan Anatomi S.24-26 |
12 | Genu | Anatomi-Kaplan ARICI S. 22-23 |
13 | Crus | Ozan Anatomi S.26-28 |
14 | Pes | Ozan Anatomi S.28-31 |
Kaynak |
1. Şakul U, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi.Ankara,2009.
2. Netter FH. Diş Hekimleri İçin Baş Ve Boyun Anatomisi Atlası
3. Netter FH. Atlas Of Human Anatomy (Second Edition). USA. Novartis. 1997.
4. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
5. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003
6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003
7. Ozan Anatomi
8. Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | X | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| X | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | | | X | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | X | | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | X | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | X | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | X | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| X | | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | | X | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35