Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II | KAND2210880 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir – Motor ünite Hastalıkları,Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,Nöbetler ve epilepsi,Uyku ve Rüya,Yaşlanan beyin,Ara Sınav,Lisan,Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,Düşünce bozuklukları, Şizofreni,Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,Öğrenme ve bellek.,Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri belirler (kavrama). | 10, 9 | A, D |
2.Lisanı tanımlar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
3.Düşünce ve duygu durumunu, temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını değerlendirir (Analiz). | 10, 9 | A, D |
4.Öğrenme ve belleği tanımlar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
4.3.Belleğin hücresel mekanizmalarını tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
2.1. Lisanın fonksiyonel seviyelerini belirler (analiz). | 10, 9 | A, D |
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları belirler (bilgi). | 10, 9 | A, D |
2.4. Lisan bozukluklarını değerlendirir (analiz). | 10, 9 | A, D |
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını açıklar (analiz). | 10, 9 | A, D |
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları değerlendirir (kavrama). | 10, 9 | A, D |
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
4.2. Açık ve kapalı belleği belirler (analiz). | 10, 9 | A, D |
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını değerlendirir (bilgi). | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir – Motor ünite Hastalıkları | Ders notu öğrenciye verilir. |
2 | Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık | Ders notu öğrenciye verilir. |
3 | Nöbetler ve epilepsi | Ders notu öğrenciye verilir. |
4 | Uyku ve Rüya | Ders notu öğrenciye verilir. |
5 | Yaşlanan beyin | Ders notu öğrenciye verilir. |
6 | Ara Sınav | |
7 | Lisan | Ders notu öğrenciye verilir. |
8 | Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir. |
9 | Düşünce bozuklukları, Şizofreni | Ders notu öğrenciye verilir. |
10 | Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar | Ders notu öğrenciye verilir. |
11 | Duygu durum ve anksiyete bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir. |
12 | Öğrenme ve bellek. | Ders notu öğrenciye verilir. |
13 | Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi | Ders notu öğrenciye verilir. |
14 | Genel Sınav | |
Kaynak |
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı
Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| X | | | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | X | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | | X | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | X | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | X | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| X | | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | X | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| X | | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II | KAND2210880 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir – Motor ünite Hastalıkları,Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,Nöbetler ve epilepsi,Uyku ve Rüya,Yaşlanan beyin,Ara Sınav,Lisan,Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,Düşünce bozuklukları, Şizofreni,Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,Öğrenme ve bellek.,Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini açıklar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri belirler (kavrama). | 10, 9 | A, D |
2.Lisanı tanımlar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
3.Düşünce ve duygu durumunu, temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını değerlendirir (Analiz). | 10, 9 | A, D |
4.Öğrenme ve belleği tanımlar (Analiz). | 10, 9 | A, D |
4.3.Belleğin hücresel mekanizmalarını tanımlar (bilgi). | 10, 9 | A, D |
2.1. Lisanın fonksiyonel seviyelerini belirler (analiz). | 10, 9 | A, D |
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla açıklar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları belirler (bilgi). | 10, 9 | A, D |
2.4. Lisan bozukluklarını değerlendirir (analiz). | 10, 9 | A, D |
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını açıklar (analiz). | 10, 9 | A, D |
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları değerlendirir (kavrama). | 10, 9 | A, D |
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanımlar (kavrama). | 10, 9 | A, D |
4.2. Açık ve kapalı belleği belirler (analiz). | 10, 9 | A, D |
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını değerlendirir (bilgi). | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir – Motor ünite Hastalıkları | Ders notu öğrenciye verilir. |
2 | Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık | Ders notu öğrenciye verilir. |
3 | Nöbetler ve epilepsi | Ders notu öğrenciye verilir. |
4 | Uyku ve Rüya | Ders notu öğrenciye verilir. |
5 | Yaşlanan beyin | Ders notu öğrenciye verilir. |
6 | Ara Sınav | |
7 | Lisan | Ders notu öğrenciye verilir. |
8 | Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir. |
9 | Düşünce bozuklukları, Şizofreni | Ders notu öğrenciye verilir. |
10 | Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar | Ders notu öğrenciye verilir. |
11 | Duygu durum ve anksiyete bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir. |
12 | Öğrenme ve bellek. | Ders notu öğrenciye verilir. |
13 | Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi | Ders notu öğrenciye verilir. |
14 | Genel Sınav | |
Kaynak |
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı
Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| X | | | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | X | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | | X | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | X | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | X | | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| X | | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | | | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | X | | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| X | | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35