Lisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir – Motor ünite Hastalıkları,Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,Nöbetler ve epilepsi,Uyku ve Rüya,Yaşlanan beyin,Ara Sınav,Lisan,Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,Düşünce bozuklukları, Şizofreni,Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,Öğrenme ve bellek.,Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini açıklar (Analiz).
10, 9
A, D
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi).
10, 9
A, D
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama).
10, 9
A, D
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri belirler (kavrama).
10, 9
A, D
2.Lisanı tanımlar (Analiz).
10, 9
A, D
3.Düşünce ve duygu durumunu, temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını değerlendirir (Analiz).
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla açıklar (kavrama).
10, 9
A, D
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları belirler (bilgi).
10, 9
A, D
2.4. Lisan bozukluklarını değerlendirir (analiz).
10, 9
A, D
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanımlar (kavrama).
10, 9
A, D
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tanımlar (kavrama).
10, 9
A, D
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını açıklar (analiz).
10, 9
A, D
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları değerlendirir (kavrama).
10, 9
A, D
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanımlar (kavrama).
10, 9
A, D
4.2. Açık ve kapalı belleği belirler (analiz).
10, 9
A, D
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını değerlendirir (bilgi).
10, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir – Motor ünite Hastalıkları
Ders notu öğrenciye verilir.
2
Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık
Ders notu öğrenciye verilir.
3
Nöbetler ve epilepsi
Ders notu öğrenciye verilir.
4
Uyku ve Rüya
Ders notu öğrenciye verilir.
5
Yaşlanan beyin
Ders notu öğrenciye verilir.
6
Ara Sınav
7
Lisan
Ders notu öğrenciye verilir.
8
Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları
Ders notu öğrenciye verilir.
9
Düşünce bozuklukları, Şizofreni
Ders notu öğrenciye verilir.
10
Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar
Ders notu öğrenciye verilir.
11
Duygu durum ve anksiyete bozuklukları
Ders notu öğrenciye verilir.
12
Öğrenme ve bellek.
Ders notu öğrenciye verilir.
13
Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi
Ders notu öğrenciye verilir.
14
Genel Sınav
Kaynak
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı
Ders notu öğrenciye verilir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
5
70
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II
KAND2210880
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Lisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir – Motor ünite Hastalıkları,Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,Nöbetler ve epilepsi,Uyku ve Rüya,Yaşlanan beyin,Ara Sınav,Lisan,Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,Düşünce bozuklukları, Şizofreni,Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,Öğrenme ve bellek.,Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini açıklar (Analiz).
10, 9
A, D
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi).
10, 9
A, D
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama).
10, 9
A, D
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri belirler (kavrama).
10, 9
A, D
2.Lisanı tanımlar (Analiz).
10, 9
A, D
3.Düşünce ve duygu durumunu, temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını değerlendirir (Analiz).
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla açıklar (kavrama).
10, 9
A, D
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları belirler (bilgi).
10, 9
A, D
2.4. Lisan bozukluklarını değerlendirir (analiz).
10, 9
A, D
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanımlar (kavrama).
10, 9
A, D
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tanımlar (kavrama).
10, 9
A, D
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını açıklar (analiz).
10, 9
A, D
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları değerlendirir (kavrama).
10, 9
A, D
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanımlar (kavrama).
10, 9
A, D
4.2. Açık ve kapalı belleği belirler (analiz).
10, 9
A, D
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını değerlendirir (bilgi).
10, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir – Motor ünite Hastalıkları
Ders notu öğrenciye verilir.
2
Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık
Ders notu öğrenciye verilir.
3
Nöbetler ve epilepsi
Ders notu öğrenciye verilir.
4
Uyku ve Rüya
Ders notu öğrenciye verilir.
5
Yaşlanan beyin
Ders notu öğrenciye verilir.
6
Ara Sınav
7
Lisan
Ders notu öğrenciye verilir.
8
Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları
Ders notu öğrenciye verilir.
9
Düşünce bozuklukları, Şizofreni
Ders notu öğrenciye verilir.
10
Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar
Ders notu öğrenciye verilir.
11
Duygu durum ve anksiyete bozuklukları
Ders notu öğrenciye verilir.
12
Öğrenme ve bellek.
Ders notu öğrenciye verilir.
13
Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi
Ders notu öğrenciye verilir.
14
Genel Sınav
Kaynak
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı
Ders notu öğrenciye verilir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
X
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.