Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GASTROİNTESTİNAL CERRA. GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZEL. | KAND2121440 | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastrointestinal sistem anatomisini, gastointestinal cerrahi prosedürleri çerçevesinde değerlendirmek ve cerrahide dikkat edilecek komplikasyonları tanıyabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri,Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri,Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Vaka I,Vaka II,Vaka III,Vaka IV,Vaka V,Vaka VI, Vaka VII,Vaka VIII,Vaka IX; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler fonksiyonel gastrointestinal sistem anatomisini ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar. | 11, 13, 16, 4, 9 | D |
Dalak, mide, karaciğer ve duodenumun fonksiyonel anatomisini ve bu organlarda sık görülen hastalıkları anatomi perspektifinde açıklar. | 10, 11, 16, 9 | A, D |
İnce bağırsak ve kalın bağırsak fonksiyonel anatomisini ve hastalıklarını tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Gastrointestinal sistem cerrahisinde cerrahi insizyon yerlerini tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Gastrointestinal cerrahide göz önüne alınan prosedürleri tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Üst batın bölümlerini tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Alt batın kısımlarını tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
İlgili anatomik yapı katmanlarını listeler. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri | |
2 | Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri | |
3 | Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri | |
4 | Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri | |
5 | Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri | |
6 | Vaka I | |
7 | Vaka II | |
8 | Vaka III | |
9 | Vaka IV | |
10 | Vaka V | |
11 | Vaka VI | |
12 | Vaka VII | |
13 | Vaka VIII | |
14 | Vaka IX | |
Kaynak |
Uygulama dersidir
|
-Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.
-Reconstructive surgery: principles, anatomy & technique. Vol. 1. Churchill Livingstone, 1997.Mathes, Stephen J., and Foad Nahai.
-Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
-Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | X | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | X | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | X | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | X | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | X | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | X | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | X | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | X | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | X | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | X | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GASTROİNTESTİNAL CERRA. GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZEL. | KAND2121440 | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastrointestinal sistem anatomisini, gastointestinal cerrahi prosedürleri çerçevesinde değerlendirmek ve cerrahide dikkat edilecek komplikasyonları tanıyabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri,Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri,Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri,Vaka I,Vaka II,Vaka III,Vaka IV,Vaka V,Vaka VI, Vaka VII,Vaka VIII,Vaka IX; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler fonksiyonel gastrointestinal sistem anatomisini ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar. | 11, 13, 16, 4, 9 | D |
Dalak, mide, karaciğer ve duodenumun fonksiyonel anatomisini ve bu organlarda sık görülen hastalıkları anatomi perspektifinde açıklar. | 10, 11, 16, 9 | A, D |
İnce bağırsak ve kalın bağırsak fonksiyonel anatomisini ve hastalıklarını tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Gastrointestinal sistem cerrahisinde cerrahi insizyon yerlerini tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Gastrointestinal cerrahide göz önüne alınan prosedürleri tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Üst batın bölümlerini tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Alt batın kısımlarını tanımlar. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
İlgili anatomik yapı katmanlarını listeler. | 10, 11, 13, 16, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ağız boşluğu fonksiyonel anatomisi ve cerrahi prosedürleri | |
2 | Farinks, özefagus ve mide patolojileri ve cerrahi yöntemleri | |
3 | Karaciğer, dalak ve pankreas anatomisi ve cerrahi yöntemleri | |
4 | Duodenum, jejenum ve ileum anatomisi ve cerrahi yöntemleri | |
5 | Colon fonksiyonel anatomisi ve cerrahi yöntemleri | |
6 | Vaka I | |
7 | Vaka II | |
8 | Vaka III | |
9 | Vaka IV | |
10 | Vaka V | |
11 | Vaka VI | |
12 | Vaka VII | |
13 | Vaka VIII | |
14 | Vaka IX | |
Kaynak |
Uygulama dersidir
|
-Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.
-Reconstructive surgery: principles, anatomy & technique. Vol. 1. Churchill Livingstone, 1997.Mathes, Stephen J., and Foad Nahai.
-Clinically oriented anatomy. Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
-Netter's concise atlas of orthopaedic anatomy. Thompson, Jon C. Icon Learning Systems, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
| | | X | | |
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
| | X | | | |
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
| | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
| | | X | | |
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | | | | |
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
| | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
| | | X | | |
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
| | | X | | |
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | | X | | | |
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
| | X | | | |
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | | | X | | |
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
| | | X | | |
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
| | X | | | |
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35