Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HİBRİT PROTEZLER | PDTD1284480 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | ÖZDOĞAN, A., & İNCESU, A. (2016). İmplant destekli hibrit protezler. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 26(2).
DEMİREL, M. G. (2022). İMPLANT ÜSTÜ HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2022: Medikal Araştırmalar-3, 105.
Türker, A. K. A. R., & Hekimliği, E. B. Y. Ü. D. (2023). HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2023: Odontoloji-II, 19.
Salama, A. (2023). Fixed Detachable Prosthesis/Hybrid prosthesis: Literature Review. MSA Dental Journal, 2(1), 19-25. |
Dersin Amacı | Hibrit protezlerin kullanım alanlarını ve sınır vakalarını tanımlamak, Hibrit protez endikasyon ve kontrendikasyonlarını belirlemek, Hibrit protez uygulamasında ölçü alımını ve pasif oturumu kavramak. hibrit protezlerde kullanılan materyalleri ve farklarını bilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hibrit protezleri tanımlar | 1, 2, 6 | A, B, D |
Hibrit protez endikasyon ve kontrendikasyonlarını tanımlar | 1, 2, 4, 6 | A, B, D, E |
Hibrit protezlerde ölçü alımını ve pasif oturumu tanımlar ve uygular | 1, 2, 4, 6 | A, B, E |
Hibrit protezlerde kullanılan materyalleri ve farklarını sıralar. | 1, 2, 4, 6 | A, B, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Kaynak |
Mish, Dental implants
ÖZDOĞAN, A., & İNCESU, A. (2016). İmplant destekli hibrit protezler. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 26(2).
DEMİREL, M. G. (2022). İMPLANT ÜSTÜ HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2022: Medikal Araştırmalar-3, 105.
Türker, A. K. A. R., & Hekimliği, E. B. Y. Ü. D. (2023). HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2023: Odontoloji-II, 19.
Salama, A. (2023). Fixed Detachable Prosthesis/Hybrid prosthesis: Literature Review. MSA Dental Journal, 2(1), 19-25. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Protetik tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Protetik tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir. | | | | | |
2 | Protetik tedavide temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Protetik tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | | | | | |
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
4 | Yeni bir bilgiyi mevcut bilgileri ve kanıta dayalı olarak yorumlayabilir ve mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | | | | | |
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | | | | | |
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
7 | Hastaların protetik problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | | | | | |
8 | Sabit ve hareketli protetik tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | | | | | |
9 | İmplantüstü ve çene yüz protezlerini birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | | | | | |
10 | Fonksiyonel oklüzyonu ve çiğneme sisteminin fizyolojisini bilir bozukluklarını tanımlar ve tedavisini uygular. | | | | | |
11 | Dişhekimliğinde özellikle de protetik tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | | | | | |
12 | Hastaların korku ve anksiyetelerinin giderilerek tedavilerinin yapılabilmesi için hipnoz gibi tamamlayıcı tıp uygulamalarını bilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HİBRİT PROTEZLER | PDTD1284480 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | ÖZDOĞAN, A., & İNCESU, A. (2016). İmplant destekli hibrit protezler. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 26(2).
DEMİREL, M. G. (2022). İMPLANT ÜSTÜ HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2022: Medikal Araştırmalar-3, 105.
Türker, A. K. A. R., & Hekimliği, E. B. Y. Ü. D. (2023). HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2023: Odontoloji-II, 19.
Salama, A. (2023). Fixed Detachable Prosthesis/Hybrid prosthesis: Literature Review. MSA Dental Journal, 2(1), 19-25. |
Dersin Amacı | Hibrit protezlerin kullanım alanlarını ve sınır vakalarını tanımlamak, Hibrit protez endikasyon ve kontrendikasyonlarını belirlemek, Hibrit protez uygulamasında ölçü alımını ve pasif oturumu kavramak. hibrit protezlerde kullanılan materyalleri ve farklarını bilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hibrit protezleri tanımlar | 1, 2, 6 | A, B, D |
Hibrit protez endikasyon ve kontrendikasyonlarını tanımlar | 1, 2, 4, 6 | A, B, D, E |
Hibrit protezlerde ölçü alımını ve pasif oturumu tanımlar ve uygular | 1, 2, 4, 6 | A, B, E |
Hibrit protezlerde kullanılan materyalleri ve farklarını sıralar. | 1, 2, 4, 6 | A, B, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Kaynak |
Mish, Dental implants
ÖZDOĞAN, A., & İNCESU, A. (2016). İmplant destekli hibrit protezler. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 26(2).
DEMİREL, M. G. (2022). İMPLANT ÜSTÜ HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2022: Medikal Araştırmalar-3, 105.
Türker, A. K. A. R., & Hekimliği, E. B. Y. Ü. D. (2023). HİBRİT PROTEZLER. SAĞLIK & BİLİM 2023: Odontoloji-II, 19.
Salama, A. (2023). Fixed Detachable Prosthesis/Hybrid prosthesis: Literature Review. MSA Dental Journal, 2(1), 19-25. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Protetik tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Protetik tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir. | | | | | |
2 | Protetik tedavide temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Protetik tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | | | | | |
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
4 | Yeni bir bilgiyi mevcut bilgileri ve kanıta dayalı olarak yorumlayabilir ve mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | | | | | |
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | | | | | |
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
7 | Hastaların protetik problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | | | | | |
8 | Sabit ve hareketli protetik tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | | | | | |
9 | İmplantüstü ve çene yüz protezlerini birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | | | | | |
10 | Fonksiyonel oklüzyonu ve çiğneme sisteminin fizyolojisini bilir bozukluklarını tanımlar ve tedavisini uygular. | | | | | |
11 | Dişhekimliğinde özellikle de protetik tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | | | | | |
12 | Hastaların korku ve anksiyetelerinin giderilerek tedavilerinin yapılabilmesi için hipnoz gibi tamamlayıcı tıp uygulamalarını bilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:10Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:11