Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir.
• Proje hipotezi,
• Amaç ve hedefler,
• Özgün değer,
• Yöntem bölümü,
• Proje ekibinin oluşturulması,
• İş-zaman takviminin yapılması,
• Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir. | 10, 18, 5, 9 | F |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 10, 9 | F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 10, 9 | F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 10, 9 | F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | 10, 9 | F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 9 | F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 10, 9 | F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Power-Point ders notları,
|
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | | X | | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | | | |
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | | |
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | | |
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | X | | | |
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | | | |
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | | | | |
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 29 | 29 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir.
• Proje hipotezi,
• Amaç ve hedefler,
• Özgün değer,
• Yöntem bölümü,
• Proje ekibinin oluşturulması,
• İş-zaman takviminin yapılması,
• Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir. | 10, 18, 5, 9 | F |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 10, 9 | F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 10, 9 | F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 10, 9 | F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | 10, 9 | F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 9 | F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 10, 9 | F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Power-Point ders notları,
|
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | | X | | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | | | |
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | | |
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | | |
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | X | | | |
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | | | |
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | | | | |
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34