Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KOMPLEKS ALGISAL BOZUKLUKLARIN REHABİLİTASYONU | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanımlamak, yorumlamak, kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlamak ve rehabilitasyon programı çizebilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Algısal Süreçlerin Tanımı ,Görsel algısal süreçlerin anatomisi, Ventral yol hasarı ve kliniği, Dorsal yol hasarı ve kliniği,Ventral yol hasarı ve kliniği,Dorsal yol hasarı ve kliniği,Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi,Görsel Dikkat ,Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu,Agnoziler ve Rehabilitasyonu ,Posterior Kortikal Atrofi ve Rehabilitasyonu ,Kortikal Körlük ve Rehabilitasyonu,Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanıyabilecek ve açıklayabilecektir. | | |
Kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlayabilecektir | | |
Görsel algı süreçlerini ve anatomisini bilecek ve tanımlayacaktır. | | |
Ventral ve dorsal yolakları ve hasarlarındaki klinik tabloyu ayırt edebilecektir. | | |
Görsel algıyı değerlendirme ölçeklerini bilecek ve uygulayabilecektir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Görsel Algısal Süreçlerin Tanımı | |
2 | Görsel algısal süreçlerin anatomisi | |
3 | Ventral yol hasarı ve kliniği | |
4 | Dorsal yol hasarı ve kliniği | |
4 | Ventral yol hasarı ve kliniği | |
5 | Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi | |
5 | Dorsal yol hasarı ve kliniği | |
6 | Görsel Dikkat | |
7 | Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu | |
8 | Agnoziler ve Rehabilitasyonu | |
9 | Posterior Kortikal Atrofi ve Rehabilitasyonu | |
10 | Kortikal Körlük ve Rehabilitasyonu | |
11 | Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | |
12 | Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar | |
13 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
14 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
Kaynak |
Ders notu verilecektir.
|
Barbara A. Wilson, Fergus Gracey, Jonathan C. Evans, Andrew Bateman. Nöropsikolojik Rehabilitasyon, Teori, Modeller, Terapi ve Sonuçlar, Medipol Üniversitesi Yayınları, ISBN 9786054797189, 2019.
Oğuz Tanrıdağ. Davranış Psikolojisi, Güneş Tıp Kitapevleri, ISBN
9786053351801, 2015
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KOMPLEKS ALGISAL BOZUKLUKLARIN REHABİLİTASYONU | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanımlamak, yorumlamak, kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlamak ve rehabilitasyon programı çizebilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Algısal Süreçlerin Tanımı ,Görsel algısal süreçlerin anatomisi, Ventral yol hasarı ve kliniği, Dorsal yol hasarı ve kliniği,Ventral yol hasarı ve kliniği,Dorsal yol hasarı ve kliniği,Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi,Görsel Dikkat ,Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu,Agnoziler ve Rehabilitasyonu ,Posterior Kortikal Atrofi ve Rehabilitasyonu ,Kortikal Körlük ve Rehabilitasyonu,Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanıyabilecek ve açıklayabilecektir. | | |
Kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlayabilecektir | | |
Görsel algı süreçlerini ve anatomisini bilecek ve tanımlayacaktır. | | |
Ventral ve dorsal yolakları ve hasarlarındaki klinik tabloyu ayırt edebilecektir. | | |
Görsel algıyı değerlendirme ölçeklerini bilecek ve uygulayabilecektir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Görsel Algısal Süreçlerin Tanımı | |
2 | Görsel algısal süreçlerin anatomisi | |
3 | Ventral yol hasarı ve kliniği | |
4 | Dorsal yol hasarı ve kliniği | |
4 | Ventral yol hasarı ve kliniği | |
5 | Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi | |
5 | Dorsal yol hasarı ve kliniği | |
6 | Görsel Dikkat | |
7 | Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu | |
8 | Agnoziler ve Rehabilitasyonu | |
9 | Posterior Kortikal Atrofi ve Rehabilitasyonu | |
10 | Kortikal Körlük ve Rehabilitasyonu | |
11 | Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | |
12 | Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar | |
13 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
14 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
Kaynak |
Ders notu verilecektir.
|
Barbara A. Wilson, Fergus Gracey, Jonathan C. Evans, Andrew Bateman. Nöropsikolojik Rehabilitasyon, Teori, Modeller, Terapi ve Sonuçlar, Medipol Üniversitesi Yayınları, ISBN 9786054797189, 2019.
Oğuz Tanrıdağ. Davranış Psikolojisi, Güneş Tıp Kitapevleri, ISBN
9786053351801, 2015
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:54