Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AFAZİ REHABİLİTASYONU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil işlevleri, nöral temelleri, dil ile ilgili bozuklukların tanımlanması, değerlendirme tekniklerinin gösterilmesi ve uygulanması, rehabilitasyon süreçlerinin tanımlanması ve örneklendirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Afazi özelliklerini açıklayabileceklerdir | 16, 19, 9 | |
Farklı afazi türlerini tanımlayabilecektir.
| 16, 19, 9 | |
Afazi sınıflandırma süreçlerini açıklayabilecektir. | 16, 19, 9 | |
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir.
| 16, 19, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Afaziye giriş ve tarihçesi | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Afazi modelleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Afazi sınıflandırması 1 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
4 | Afazi sınıflandırması 2 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
5 | Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
6 | Afazi tanısı | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
7 | Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
8 | Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
9 | Bilişsel Nöropsikoloji | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
10 | Sözlükçe | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
11 | Bilişsel Rehabilitasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
12 | Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
| Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Afazi ve edimbilim | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
14 | Genel Değerlendirme | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Kaynak |
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press.
2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AFAZİ REHABİLİTASYONU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil işlevleri, nöral temelleri, dil ile ilgili bozuklukların tanımlanması, değerlendirme tekniklerinin gösterilmesi ve uygulanması, rehabilitasyon süreçlerinin tanımlanması ve örneklendirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Afazi özelliklerini açıklayabileceklerdir | 16, 19, 9 | |
Farklı afazi türlerini tanımlayabilecektir.
| 16, 19, 9 | |
Afazi sınıflandırma süreçlerini açıklayabilecektir. | 16, 19, 9 | |
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir.
| 16, 19, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Afaziye giriş ve tarihçesi | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Afazi modelleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Afazi sınıflandırması 1 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
4 | Afazi sınıflandırması 2 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
5 | Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
6 | Afazi tanısı | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
7 | Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
8 | Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
9 | Bilişsel Nöropsikoloji | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
10 | Sözlükçe | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
11 | Bilişsel Rehabilitasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
12 | Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
| Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Afazi ve edimbilim | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
14 | Genel Değerlendirme | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Kaynak |
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press.
2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:54