Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÜREME SAĞLIĞI | EBEY1167190 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üreme sağlığı ile ilgili uygulama ve danışmanlık becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar,Üreme sağlığı ve ebelik,Üreme sağlığı ve kadın sağlığı,Cinsel sağlık,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Kontraseptif yöntemler,Rahim içi araç ,Barıyer yöntemler,Aile planlaması ve ebelik uygulamaları,Modern kontraseptif yöntemler,Üreme sağlığında güncel gelişmeler,Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler,İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı,Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Prekonsepsiyonel dönemi tanımlar ve danışmanlık uygulamalarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Üreme sağlığında danışmanlık aşamalarını tanımlar | 15, 16, 5, 9 | A |
Kontraseptif yöntemleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Rahim içi araç çeşitlerini ve özelliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Cinsel yolla bulaşan hastalıkları açıklar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini açıklar | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Üreme sağlığı ve ebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Üreme sağlığı ve kadın sağlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Cinsel sağlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Rahim içi araç | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Barıyer yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile planlaması ve ebelik uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Modern kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Üreme sağlığında güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | X | | | | |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | | |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | X | | | | |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | X | | | | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | | | | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | X | | | | |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | | | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | | | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÜREME SAĞLIĞI | EBEY1167190 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üreme sağlığı ile ilgili uygulama ve danışmanlık becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar,Üreme sağlığı ve ebelik,Üreme sağlığı ve kadın sağlığı,Cinsel sağlık,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Kontraseptif yöntemler,Rahim içi araç ,Barıyer yöntemler,Aile planlaması ve ebelik uygulamaları,Modern kontraseptif yöntemler,Üreme sağlığında güncel gelişmeler,Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler,İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı,Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Prekonsepsiyonel dönemi tanımlar ve danışmanlık uygulamalarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Üreme sağlığında danışmanlık aşamalarını tanımlar | 15, 16, 5, 9 | A |
Kontraseptif yöntemleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Rahim içi araç çeşitlerini ve özelliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Cinsel yolla bulaşan hastalıkları açıklar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini açıklar | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Üreme sağlığı ve ebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Üreme sağlığı ve kadın sağlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Cinsel sağlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Rahim içi araç | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Barıyer yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile planlaması ve ebelik uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Modern kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Üreme sağlığında güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | X | | | | |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | | |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | X | | | | |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | X | | | | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | | | | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | X | | | | |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | | | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | | | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14