Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EBELİK VE ETİK | EBEY1214196 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, ebelik uygulamalarında etik ilkelerin önemi hakkında bilgi sahibi olmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ebelik mesleği ve etik,Ebelik uygulamalarında etiğin önemi,Mesleki etik kodlar,Mahremiyet ve Gizlilik,Aydınlatılmış Onam,Hasta Kimdir?Hasta Hakları,Ebelikte Ekip Çalışması,Hasta Uyumsuzluğu,Farklılık, Eşitlik ve Adalet,Etik Kaygıların Belirlenmesi,Etik Düşünme, Bakım ve Karar verme,Kadın Doğumda Hukuki Konular,Etik Karar Verme,Ebelikte Etik Sorunlar ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki etik ilkeleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Etik ilkeleri ebelik çerçevesinde yorumlar | 10, 16, 9 | A |
Etik ikilem ve etik karar verme sürecini açıklar | 10, 9 | A |
Etik ihlalleri açıklar | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ebelik mesleği ve etik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ebelik uygulamalarında etiğin önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Mesleki etik kodlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Mahremiyet ve Gizlilik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Aydınlatılmış Onam | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hasta Kimdir?Hasta Hakları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ebelikte Ekip Çalışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Hasta Uyumsuzluğu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Farklılık, Eşitlik ve Adalet | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Etik Kaygıların Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etik Düşünme, Bakım ve Karar verme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Kadın Doğumda Hukuki Konular | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Etik Karar Verme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Ebelikte Etik Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
|
Alpar, Ş.E., Bahçecik, N., Karabacak, Ü. (2013) Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitabevi
Terakye, G., Ocakçı, A.E. (2013) Etik Konulardan Seçmeler. İstanbul Tıp Kitabevi
Başpınar, N. Ö., Çakıroğlu, D. (2014) Meslek Etiği. Nobel Yayıncılık
Ermişi,H., Dölen, İ. Kadın Doğumda Hukuki Konular. Abdi İbrahim İlaç'ın Katkılarıyla
Ersoy, N., Özcan, M., Ergin,A. (2015) Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik. Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | X | | | | |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | | |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | | | | | |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | X | | | | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | | | | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | X | | | | |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | | | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | X | | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 4 | 56 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EBELİK VE ETİK | EBEY1214196 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, ebelik uygulamalarında etik ilkelerin önemi hakkında bilgi sahibi olmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ebelik mesleği ve etik,Ebelik uygulamalarında etiğin önemi,Mesleki etik kodlar,Mahremiyet ve Gizlilik,Aydınlatılmış Onam,Hasta Kimdir?Hasta Hakları,Ebelikte Ekip Çalışması,Hasta Uyumsuzluğu,Farklılık, Eşitlik ve Adalet,Etik Kaygıların Belirlenmesi,Etik Düşünme, Bakım ve Karar verme,Kadın Doğumda Hukuki Konular,Etik Karar Verme,Ebelikte Etik Sorunlar ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki etik ilkeleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Etik ilkeleri ebelik çerçevesinde yorumlar | 10, 16, 9 | A |
Etik ikilem ve etik karar verme sürecini açıklar | 10, 9 | A |
Etik ihlalleri açıklar | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ebelik mesleği ve etik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ebelik uygulamalarında etiğin önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Mesleki etik kodlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Mahremiyet ve Gizlilik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Aydınlatılmış Onam | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hasta Kimdir?Hasta Hakları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ebelikte Ekip Çalışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Hasta Uyumsuzluğu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Farklılık, Eşitlik ve Adalet | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Etik Kaygıların Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etik Düşünme, Bakım ve Karar verme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Kadın Doğumda Hukuki Konular | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Etik Karar Verme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Ebelikte Etik Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
|
Alpar, Ş.E., Bahçecik, N., Karabacak, Ü. (2013) Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitabevi
Terakye, G., Ocakçı, A.E. (2013) Etik Konulardan Seçmeler. İstanbul Tıp Kitabevi
Başpınar, N. Ö., Çakıroğlu, D. (2014) Meslek Etiği. Nobel Yayıncılık
Ermişi,H., Dölen, İ. Kadın Doğumda Hukuki Konular. Abdi İbrahim İlaç'ın Katkılarıyla
Ersoy, N., Özcan, M., Ergin,A. (2015) Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik. Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | X | | | | |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | | |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | | | | | |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | X | | | | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | | | | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | X | | | | |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | | | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | X | | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14