Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROTEZ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve alt ekstremite protezlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Parmak ve kısmi el amputasyonları,El bilek dezartikülasyonunda protez,Dirsek altı protezleri,Dirsek dezartikülasyon protezleri,Dirsek üstü protezleri,Omuz dezartikülasyon protezleri,Kozmetik protez komponentleri,Hybrid protez komponentleri,Myoelektrik kontrollü protez komponentleri,Kısmi ayak protezleri,Diz altı protezleri,Diz üstü protezleri,Kalça dezartikülasyon protezleri,Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler. | 9 | E |
Kısmi el ve el bileği protezleri değerlendirir. | 9 | E |
Kozmetik protezleri ve kablo-aktivite protezleri tanımlar. | 9 | E |
El-el bileği myoelektrik kontrollü protezleri tartışır. | 9 | E |
Üst ekstremite protezlerini ve hibrit protezleri tartışır. | 9 | E |
Üst ekstremite myoelektrik kontrollü protezleri değerlendirir. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Parmak ve kısmi el amputasyonları | 3. kaynak sayfa 837-858 |
2 | El bilek dezartikülasyonunda protez | 3. kaynak sayfa 837-858 |
3 | Dirsek altı protezleri | 3. kaynak sayfa 837-858 |
4 | Dirsek dezartikülasyon protezleri | 3. kaynak sayfa 837-858 |
5 | Dirsek üstü protezleri | 3. kaynak sayfa 837-858 |
6 | Omuz dezartikülasyon protezleri | http://armdynamics.com/caffeine/uploads/files/published_articles/atlas_ch_21.pdf |
7 | Kozmetik protez komponentleri | http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/28/71/711.pdf |
8 | Hybrid protez komponentleri | web araştırması |
9 | Myoelektrik kontrollü protez komponentleri | 2. kaynak sayfa 225-236 |
10 | Kısmi ayak protezleri | 2. kaynak sayfa, 31-46 |
11 | Diz altı protezleri | 2. kaynak sayfa, 47-88 |
12 | Diz üstü protezleri | 2. kaynak sayfa, 97-136 |
13 | Kalça dezartikülasyon protezleri | 2. kaynak sayfa, 137-146 |
14 | Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri | 2. kaynak sayfa 225-236 |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Max Na’der, Upper extremity prostheses, Otto Bock Prosthetic compendium, Schiele&Schön, 1992.
2. Gül Şener, Fatih Elbahçeci, Protezler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2001.
3. Lusardi MM. Jorge M., Nielsen CC. Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Elsevier, 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | | X |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | X | | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | X | | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 10 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROTEZ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve alt ekstremite protezlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Parmak ve kısmi el amputasyonları,El bilek dezartikülasyonunda protez,Dirsek altı protezleri,Dirsek dezartikülasyon protezleri,Dirsek üstü protezleri,Omuz dezartikülasyon protezleri,Kozmetik protez komponentleri,Hybrid protez komponentleri,Myoelektrik kontrollü protez komponentleri,Kısmi ayak protezleri,Diz altı protezleri,Diz üstü protezleri,Kalça dezartikülasyon protezleri,Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler. | 9 | E |
Kısmi el ve el bileği protezleri değerlendirir. | 9 | E |
Kozmetik protezleri ve kablo-aktivite protezleri tanımlar. | 9 | E |
El-el bileği myoelektrik kontrollü protezleri tartışır. | 9 | E |
Üst ekstremite protezlerini ve hibrit protezleri tartışır. | 9 | E |
Üst ekstremite myoelektrik kontrollü protezleri değerlendirir. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Parmak ve kısmi el amputasyonları | 3. kaynak sayfa 837-858 |
2 | El bilek dezartikülasyonunda protez | 3. kaynak sayfa 837-858 |
3 | Dirsek altı protezleri | 3. kaynak sayfa 837-858 |
4 | Dirsek dezartikülasyon protezleri | 3. kaynak sayfa 837-858 |
5 | Dirsek üstü protezleri | 3. kaynak sayfa 837-858 |
6 | Omuz dezartikülasyon protezleri | http://armdynamics.com/caffeine/uploads/files/published_articles/atlas_ch_21.pdf |
7 | Kozmetik protez komponentleri | http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/28/71/711.pdf |
8 | Hybrid protez komponentleri | web araştırması |
9 | Myoelektrik kontrollü protez komponentleri | 2. kaynak sayfa 225-236 |
10 | Kısmi ayak protezleri | 2. kaynak sayfa, 31-46 |
11 | Diz altı protezleri | 2. kaynak sayfa, 47-88 |
12 | Diz üstü protezleri | 2. kaynak sayfa, 97-136 |
13 | Kalça dezartikülasyon protezleri | 2. kaynak sayfa, 137-146 |
14 | Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri | 2. kaynak sayfa 225-236 |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Max Na’der, Upper extremity prostheses, Otto Bock Prosthetic compendium, Schiele&Schön, 1992.
2. Gül Şener, Fatih Elbahçeci, Protezler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2001.
3. Lusardi MM. Jorge M., Nielsen CC. Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Elsevier, 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | | X |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | X | | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | X | | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54