Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PULMONER HASTALIKLARINDA REHABİLİTASYON | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner rehabilitasyon kapsamında hasta değerlendirme ve izlem yaklaşımlarını planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pulmoner Hastalıklara Giriş ve Pulmoner Hastalıklar ve Çevresel Faktörler ,Amfizem ve Pulmoner Rehabilitasyon,Bronşektazi ve Pulmoner Rehabilitasyon ,Astım ve Pulmoner Rehabilitasyon ,Pediatrik Pulmoner Hastalıklarda Pulmoner Rehabilitasyon,Kistik Fibroziste Pulmoner RehabilitasyonKistik Fibroziste Pulmoner Rehabilitasyon,Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Ekipman Kullanımı,Bronşiyal Hijyen Teknikleri ,Pulmoner Rehabilitasyonda Aerobik Egzersiz Eğitimi ,Covid Hastalarında Pulmoner Rehabilitasyon,Organ Transplantasyonu ve Pulmoner Rehabilitasyon ,Sigara Bırakma Teknikleri ,Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu,Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı pulmoner hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi rehabilitasyon tekniklerini uygular. | 18, 9 | E |
Pediatrik Pulmoner Hastalıklarda Pulmoner Rehabilitasyon Tekniklerini tanımlar. | 18, 9 | E |
Bronşiyal Hijyen Teknikleri ve teknoloji kullanımı konusunu açıklar. | 18, 9 | E |
Sigara Bırakma Tekniklerini tartışır. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pulmoner Hastalıklara Giriş ve Pulmoner Hastalıklar ve Çevresel Faktörler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
2 | Amfizem ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
3 | Bronşektazi ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
4 | Astım ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
5 | Pediatrik Pulmoner Hastalıklarda Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
6 | Kistik Fibroziste Pulmoner RehabilitasyonKistik Fibroziste Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
7 | Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Ekipman Kullanımı | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
8 | Bronşiyal Hijyen Teknikleri | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
9 | Pulmoner Rehabilitasyonda Aerobik Egzersiz Eğitimi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
10 | Covid Hastalarında Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
11 | Organ Transplantasyonu ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
12 | Sigara Bırakma Teknikleri | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
14 | Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
Kaynak |
1. Pulmoner Rehabilitasyon Programları için Kılavuz: by AACVPR Mar 25 2019 2. Pulmoner Rehabilitasyon : Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S Goldstein Taylor and Francis Group 3. Pulmoner Rehabilitasyon Ders Kitabı: Enric Clini, Anne E. Holland et al. Springer 20171. Pulmoner Rehabilitasyon: Akut ve Kronik Akciğer Hastalıklarında Fizyoterapi Yönetimi. Lambert Academic Publishing 2020 4.Pulmoner Rehabilitasyon, Editor Prof. Dr. Hulya Harutoğlu, Hipokrat Yayıncılık. 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 12 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PULMONER HASTALIKLARINDA REHABİLİTASYON | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner rehabilitasyon kapsamında hasta değerlendirme ve izlem yaklaşımlarını planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pulmoner Hastalıklara Giriş ve Pulmoner Hastalıklar ve Çevresel Faktörler ,Amfizem ve Pulmoner Rehabilitasyon,Bronşektazi ve Pulmoner Rehabilitasyon ,Astım ve Pulmoner Rehabilitasyon ,Pediatrik Pulmoner Hastalıklarda Pulmoner Rehabilitasyon,Kistik Fibroziste Pulmoner RehabilitasyonKistik Fibroziste Pulmoner Rehabilitasyon,Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Ekipman Kullanımı,Bronşiyal Hijyen Teknikleri ,Pulmoner Rehabilitasyonda Aerobik Egzersiz Eğitimi ,Covid Hastalarında Pulmoner Rehabilitasyon,Organ Transplantasyonu ve Pulmoner Rehabilitasyon ,Sigara Bırakma Teknikleri ,Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu,Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı pulmoner hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi rehabilitasyon tekniklerini uygular. | 18, 9 | E |
Pediatrik Pulmoner Hastalıklarda Pulmoner Rehabilitasyon Tekniklerini tanımlar. | 18, 9 | E |
Bronşiyal Hijyen Teknikleri ve teknoloji kullanımı konusunu açıklar. | 18, 9 | E |
Sigara Bırakma Tekniklerini tartışır. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pulmoner Hastalıklara Giriş ve Pulmoner Hastalıklar ve Çevresel Faktörler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
2 | Amfizem ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
3 | Bronşektazi ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
4 | Astım ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
5 | Pediatrik Pulmoner Hastalıklarda Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
6 | Kistik Fibroziste Pulmoner RehabilitasyonKistik Fibroziste Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
7 | Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Ekipman Kullanımı | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
8 | Bronşiyal Hijyen Teknikleri | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
9 | Pulmoner Rehabilitasyonda Aerobik Egzersiz Eğitimi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
10 | Covid Hastalarında Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
11 | Organ Transplantasyonu ve Pulmoner Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
12 | Sigara Bırakma Teknikleri | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
14 | Pulmoner Rehabilitasyon Komponent ve Organizasyonu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
Kaynak |
1. Pulmoner Rehabilitasyon Programları için Kılavuz: by AACVPR Mar 25 2019 2. Pulmoner Rehabilitasyon : Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S Goldstein Taylor and Francis Group 3. Pulmoner Rehabilitasyon Ders Kitabı: Enric Clini, Anne E. Holland et al. Springer 20171. Pulmoner Rehabilitasyon: Akut ve Kronik Akciğer Hastalıklarında Fizyoterapi Yönetimi. Lambert Academic Publishing 2020 4.Pulmoner Rehabilitasyon, Editor Prof. Dr. Hulya Harutoğlu, Hipokrat Yayıncılık. 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |