Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 65 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Mustafa ŞAHİN, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK, Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır | 14 | D |
Literatür taraması yapar | 14 | D |
Araştırma verilerini değerlendirir | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetler | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür Taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür Taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür Taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür Taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür Taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
28 | Tez savunma | Literatür Taraması |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 80 | 1120 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 60 | 840 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1960 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1960/30) | 65 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 65 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Mustafa ŞAHİN, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK, Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır | 14 | D |
Literatür taraması yapar | 14 | D |
Araştırma verilerini değerlendirir | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetler | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür Taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür Taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür Taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür Taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür Taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
28 | Tez savunma | Literatür Taraması |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |