Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA,YÜRÜTME VE DEĞERLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | Araştırma planlama, yürütme, bilimsel araştırma etik kuralları yerine getirebilme, uygun istatistiksel yöntemler seçme ve sonuçları yorumlayabilme becerilerini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma yöntemleri,Proje nedir?,Proje yönetimi,Hipotez oluşturma,Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi,Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi 2,Araştırma projesi nasıl hazırlanır?,Etik ilkeler,Veri toplama,Örnek proje değerlendirmesi,Örnek proje değerlendirmesi ,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elde edilen sonuçları raporlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Elde edilen verilerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Veri toplama yöntemlerini bilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Araştırma planlama aşamalarını tanımlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Çalışma planlaması yapabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Bilimsel çalışma yöntemlerini tanımlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma neden önemlidir? | Ön hazırlık yok |
2 | Araştırma yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Proje nedir? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Proje yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hipotez oluşturma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Araştırma projesi nasıl hazırlanır? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Etik ilkeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Örnek proje değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Örnek proje değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Discussion of the prepared projects |
Kaynak |
1. Proje Yönetimi, Avrupa Konseyi yayınları, Strassburg, ?Avrupa Konseyi ve Avrupa Komisyonu, Kasım, 2000. 2. Tübitak 3. Research design and evaluation in speech-language pathology and audiology, Franklin H. Silverman, Allyn and bacon, 1998. 4. Professional writing in speech-language patholoy and audiology, Robert Goldfarb, Yula Cherpelis, San Diego, Plural Pub, 2009. 5. Sağlık Alanlarında Araştırma Yötemleri, S. Özgür, Güneş Tıp Kitabevi, 2009. |
PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA,YÜRÜTME VE DEĞERLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | Araştırma planlama, yürütme, bilimsel araştırma etik kuralları yerine getirebilme, uygun istatistiksel yöntemler seçme ve sonuçları yorumlayabilme becerilerini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma yöntemleri,Proje nedir?,Proje yönetimi,Hipotez oluşturma,Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi,Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi 2,Araştırma projesi nasıl hazırlanır?,Etik ilkeler,Veri toplama,Örnek proje değerlendirmesi,Örnek proje değerlendirmesi ,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elde edilen sonuçları raporlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Elde edilen verilerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Veri toplama yöntemlerini bilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Araştırma planlama aşamalarını tanımlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Çalışma planlaması yapabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Bilimsel çalışma yöntemlerini tanımlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 2, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma neden önemlidir? | Ön hazırlık yok |
2 | Araştırma yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Proje nedir? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Proje yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hipotez oluşturma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Araştırma projesi nasıl hazırlanır? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Etik ilkeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Örnek proje değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Örnek proje değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Discussion of the prepared projects |
Kaynak |
1. Proje Yönetimi, Avrupa Konseyi yayınları, Strassburg, ?Avrupa Konseyi ve Avrupa Komisyonu, Kasım, 2000. 2. Tübitak 3. Research design and evaluation in speech-language pathology and audiology, Franklin H. Silverman, Allyn and bacon, 1998. 4. Professional writing in speech-language patholoy and audiology, Robert Goldfarb, Yula Cherpelis, San Diego, Plural Pub, 2009. 5. Sağlık Alanlarında Araştırma Yötemleri, S. Özgür, Güneş Tıp Kitabevi, 2009. |
PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |