Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | MKBY1122220 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin temel moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları,Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri,Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu,Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları,Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği,Moleküler Biyolojide Protein Analizleri,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı hücre tiplerinin kültür yaklaşımları, transgenik deneysel hayvan modelleri,
sinirbilim çalışmalarında kullanılan elektroensefalografi ve elektrofizyoloji metodları ile temel kanser laboratuvarı çalışmaları, hücre canlılık testleri, FACS ve histolojik analizlerde kesit almak gibi temel laboratuvar tekniklerini açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği | Bireysel çalışma |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları | Bireysel çalışma |
5 | Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | |
8 | İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri | |
9 | Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu | |
10 | Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları | |
12 | Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği | |
13 | Moleküler Biyolojide Protein Analizleri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | |
Kaynak |
1. Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | | | | | |
4 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | | | | | |
5 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | | | | | |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | | | | | |
7 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | |
8 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | | | | | |
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | | | | | |
10 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | | | | | |
11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | MKBY1122220 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin temel moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları,Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri,Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu,Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları,Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği,Moleküler Biyolojide Protein Analizleri,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı hücre tiplerinin kültür yaklaşımları, transgenik deneysel hayvan modelleri,
sinirbilim çalışmalarında kullanılan elektroensefalografi ve elektrofizyoloji metodları ile temel kanser laboratuvarı çalışmaları, hücre canlılık testleri, FACS ve histolojik analizlerde kesit almak gibi temel laboratuvar tekniklerini açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği | Bireysel çalışma |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları | Bireysel çalışma |
5 | Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | |
8 | İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri | |
9 | Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu | |
10 | Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları | |
12 | Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği | |
13 | Moleküler Biyolojide Protein Analizleri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | |
Kaynak |
1. Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | | | | | |
4 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | | | | | |
5 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | | | | | |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | | | | | |
7 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | |
8 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | | | | | |
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | | | | | |
10 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | | | | | |
11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:20Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:22