Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞ | SNBY1245560 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nöropsikofarmokolojinin tanımlanmasıdır. Sinir sistemi temellerinin tanımlanması, hücresel mekanizmalar ve hücrede haberleşme sistemlerinin tanımlanması, nörofarmokolojinin temellerinin tanımlanması, önemli olan hormonların tanımlanması, depresyon ve nörodejeneratif hastalıkların farmakolojik temellerinin tanımlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri,Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri ,Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal),Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım ,Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal),Nörofarmakolojinin ilkeleri,Eksitatör ve inhibitör amino asitler ,Asetilkolin ve oreksin,Katekolaminler,Nöropeptidler,Atipikal nörotransmitterler,Depresyonun nörofarmakolojisi,Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin temellerini tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır.
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır. | | |
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır. | 10, 16, 9 | |
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
| 10, 16, 9 | |
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır. | 10, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal) | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal) | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
|
6 | Nörofarmakolojinin ilkeleri | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Eksitatör ve inhibitör amino asitler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Asetilkolin ve oreksin | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Katekolaminler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Nöropeptidler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Atipikal nörotransmitterler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Depresyonun nörofarmakolojisi | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
Kaynak |
Squire, Fundamental Neuroscience 3rd Edition
Dale Purves, Neuroscience 4th Edition
Constance Hammond, Cellular and Molecular Neurophysiology, 4th Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | | | | X | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | X | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | X | | |
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | | | | X | |
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | | | | |
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | | | X | | |
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | | | | |
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | X | | |
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | X | | |
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | X | |
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | | | X |
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞ | SNBY1245560 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nöropsikofarmokolojinin tanımlanmasıdır. Sinir sistemi temellerinin tanımlanması, hücresel mekanizmalar ve hücrede haberleşme sistemlerinin tanımlanması, nörofarmokolojinin temellerinin tanımlanması, önemli olan hormonların tanımlanması, depresyon ve nörodejeneratif hastalıkların farmakolojik temellerinin tanımlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri,Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri ,Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal),Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım ,Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal),Nörofarmakolojinin ilkeleri,Eksitatör ve inhibitör amino asitler ,Asetilkolin ve oreksin,Katekolaminler,Nöropeptidler,Atipikal nörotransmitterler,Depresyonun nörofarmakolojisi,Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin temellerini tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır.
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır. | | |
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır. | 10, 16, 9 | |
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
| 10, 16, 9 | |
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır. | 10, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal) | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal) | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
|
6 | Nörofarmakolojinin ilkeleri | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Eksitatör ve inhibitör amino asitler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Asetilkolin ve oreksin | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
9 | Katekolaminler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Nöropeptidler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Atipikal nörotransmitterler | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Depresyonun nörofarmakolojisi | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi | Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması |
Kaynak |
Squire, Fundamental Neuroscience 3rd Edition
Dale Purves, Neuroscience 4th Edition
Constance Hammond, Cellular and Molecular Neurophysiology, 4th Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | | | | X | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | X | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | X | | |
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | | | | X | |
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | | | | |
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | | | X | | |
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | | | | |
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | X | | |
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | X | | |
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | X | |
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | | | X |
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43