Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROBİYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında sinir sisteminin ve nöronların genel organizasyon prensipleri ve nöroglial hücrelerin işlevleri moleküler düzeyde ayrıntılı olarak anlatılacaktır. Ayrıca nörolojik hastalıkların moleküler temelleri ve diğer hastalıklarla ilişkileri anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir Dokusunun Hücresel Bileşenleri,Sinir Sisteminin Gelişimi, Membran Kanalları ve Sinyaller,Aksiyon Potansiyeli, Nörotransmitterler ve Reseptörleri,Sinaps oluşumu ,Sinaptik iletim, Motor ve Düzenleyici Sistemler 1,Motor ve Düzenleyici Sistemler 2,Hafıza ve öğrenme 1,Hafıza ve öğrenme 2 , Sinir Sistemi Hastalıkları 1,Sinir sistemi hastalıkları 2,Sinir sistemi hastalıkları 3 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | 14 | A, F |
Moleküler ve hücresel düzeyde sinir sisteminin gelişimini acıklar. | 14 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir Dokusunun Hücresel Bileşenleri | |
2 | Sinir Sisteminin Gelişimi | |
3 | Membran Kanalları ve Sinyaller | |
4 | Aksiyon Potansiyeli | |
5 | Nörotransmitterler ve Reseptörleri | |
6 | Sinaps oluşumu | |
7 | Sinaptik iletim | |
8 | Motor ve Düzenleyici Sistemler 1 | |
9 | Motor ve Düzenleyici Sistemler 2 | |
10 | Hafıza ve öğrenme 1 | |
11 | Hafıza ve öğrenme 2 | |
12 | Sinir Sistemi Hastalıkları 1 | |
13 | Sinir sistemi hastalıkları 2 | |
14 | Sinir sistemi hastalıkları 3 |
Kaynak |
Dersin öğretim üyelerinin notları, The Cell, Moleculer Biology of Neuron. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. | X | |||||
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | X | |||||
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | X | |||||
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | ||||||
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | ||||||
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | |||||
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | ||||||
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir. | X | |||||
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | |||||
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | X | |||||
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROBİYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında sinir sisteminin ve nöronların genel organizasyon prensipleri ve nöroglial hücrelerin işlevleri moleküler düzeyde ayrıntılı olarak anlatılacaktır. Ayrıca nörolojik hastalıkların moleküler temelleri ve diğer hastalıklarla ilişkileri anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir Dokusunun Hücresel Bileşenleri,Sinir Sisteminin Gelişimi, Membran Kanalları ve Sinyaller,Aksiyon Potansiyeli, Nörotransmitterler ve Reseptörleri,Sinaps oluşumu ,Sinaptik iletim, Motor ve Düzenleyici Sistemler 1,Motor ve Düzenleyici Sistemler 2,Hafıza ve öğrenme 1,Hafıza ve öğrenme 2 , Sinir Sistemi Hastalıkları 1,Sinir sistemi hastalıkları 2,Sinir sistemi hastalıkları 3 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | 14 | A, F |
Moleküler ve hücresel düzeyde sinir sisteminin gelişimini acıklar. | 14 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir Dokusunun Hücresel Bileşenleri | |
2 | Sinir Sisteminin Gelişimi | |
3 | Membran Kanalları ve Sinyaller | |
4 | Aksiyon Potansiyeli | |
5 | Nörotransmitterler ve Reseptörleri | |
6 | Sinaps oluşumu | |
7 | Sinaptik iletim | |
8 | Motor ve Düzenleyici Sistemler 1 | |
9 | Motor ve Düzenleyici Sistemler 2 | |
10 | Hafıza ve öğrenme 1 | |
11 | Hafıza ve öğrenme 2 | |
12 | Sinir Sistemi Hastalıkları 1 | |
13 | Sinir sistemi hastalıkları 2 | |
14 | Sinir sistemi hastalıkları 3 |
Kaynak |
Dersin öğretim üyelerinin notları, The Cell, Moleculer Biology of Neuron. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. | X | |||||
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | X | |||||
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | X | |||||
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | ||||||
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | ||||||
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | |||||
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | ||||||
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir. | X | |||||
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | |||||
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | X | |||||
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |