Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | TFİY1122220 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin temel moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları,Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri,Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu,Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları,Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği,Moleküler Biyolojide Protein Analizleri,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı hücre tiplerinin kültür yaklaşımları, transgenik deneysel hayvan modelleri,
sinirbilim çalışmalarında kullanılan elektroensefalografi ve elektrofizyoloji metodları ile temel kanser laboratuvarı çalışmaları, hücre canlılık testleri, FACS ve histolojik analizlerde kesit almak gibi temel laboratuvar tekniklerini açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği | Bireysel çalışma |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları | Bireysel çalışma |
5 | Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | |
8 | İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri | |
9 | Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu | |
10 | Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları | |
12 | Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği | |
13 | Moleküler Biyolojide Protein Analizleri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | |
Kaynak |
1. Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
| | | | | |
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | X | | | |
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | | X | | | |
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | | X | | | |
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | | | X | | |
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | | X | | | |
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | | | | | |
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | | | | | |
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | | | | | |
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | X | | | | |
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | | | | | |
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | TFİY1122220 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin temel moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları,Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri,Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu,Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları,Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği,Moleküler Biyolojide Protein Analizleri,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı hücre tiplerinin kültür yaklaşımları, transgenik deneysel hayvan modelleri,
sinirbilim çalışmalarında kullanılan elektroensefalografi ve elektrofizyoloji metodları ile temel kanser laboratuvarı çalışmaları, hücre canlılık testleri, FACS ve histolojik analizlerde kesit almak gibi temel laboratuvar tekniklerini açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.
| 14, 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği | Bireysel çalışma |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları | Bireysel çalışma |
5 | Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | |
8 | İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri | |
9 | Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu | |
10 | Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları | |
12 | Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği | |
13 | Moleküler Biyolojide Protein Analizleri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | |
Kaynak |
1. Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
| | | | | |
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | X | | | |
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | | X | | | |
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | | X | | | |
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | | | X | | |
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | | X | | | |
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | | | | | |
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | | | | | |
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | | | | | |
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | X | | | | |
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | | | | | |
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:57